Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Elektroniska fönsteröppnare?
          Jonas L
          Inlägg 18-12-2012, 19:50
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem sedan:
          14-04-2012
          Medlem nr: 75 821



          Finns det elektroniska fönsteröppnare (till ett rimligt pris då)? Det är egentligen inte till ett växthus utan till mitt uterum som jag använder för förodling på vår/försommar. Det blir sjukt varmt vid växterna när solen kommer från rätt håll. Dessvärre blir det inte lika varmt i andra änden där jag ska öppna ett fönster. Jag är lite rädd att en automatisk öppnare där skulle få svårt att reagera tillräckligt fort.

          Därför tror jag att det bästa skulle vara en sensor och ett par aktuatorer så att jag kan öppna en lucka och ett fönster samtidigt när det behövs. El är inga problem eftersom det är i direkt anslutning till huset. Det är även en fördel att jag kan stänga av det hela eller manöverera manuellt (t.ex. på vintern eller när jag ska iväg).
           
          Citera
          elinh
          Inlägg 25-04-2013, 18:53
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem sedan:
          12-09-2008
          Medlem nr: 18 879



          Jag undrar också...
           
          Citera
          jaj-51
          Inlägg 25-04-2013, 19:11
          Länk hit: #3


          Gäster






          Ja det fins elektriska fönsteröppnare men lite svårare att hitta temperaturstyrda ...

          Redigerat av jaj-51: 25-04-2013, 19:11
           
          Citera
          Jonas L
          Inlägg 02-05-2013, 20:58
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem sedan:
          14-04-2012
          Medlem nr: 75 821



          De var ju allt annat än gratis. Temperaturstyrning är ganska enkelt att göra själv så det är jag inte orolig för. Dessvärre har det visat sig att inga av fönstren går att fixa till så att de kan öppnas. Därför kommer jag att sätta in väggventiler på lämpliga ställen istället. Dessa kommer styras med RC-servon eller liknande. Totalkostnad kanske 1000 kr eller så. Tyvärr hinner det inte bli klart till årets säsong (frostnätterna är till stor del är över nu så jag kan snart lämna växterna ute istället).
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 18:21
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon