Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Blåsig men jätte varm balkong
          AnniiPannii
          Inlägg 30-04-2013, 06:59
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 332
          Medlem sedan:
          21-06-2011
          Medlem nr: 57 464



          Har en balkong som ligger i full sol. Det blir jätte varm men kan även bli blåsigt.
          Nu funderar jag på vilka sommarblommor som passar där, hade tänkt ha tre balkonglådor och vill gärna ha något som blir stort och frodigt! Har inga problem med att noppa gamla blommor men det ska vara relativt lättskött eftersom jag till 90 % är nere i den "riktiga" trädgården.

          Kan man köpa sommarblommor nu eller lär de fysa bort, bor i zon 2 nära zon 1.

          På "golvet" funderar jag på nån citrus och kanske något högre, några förslag?

          smile.gif
          Här har ni balkongen i fråga.. Bifogad fil  42MIUND260J2I6Q2_773.jpeg ( 256k ) Antal nedladdningar: 47


          --------------------
          Följ min väg mot att bli trädgårdsmästare på www.tradgarderamera.blogg.se
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          ilPadrino
          Inlägg 07-05-2013, 13:02
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 125
          Medlem sedan:
          27-02-2011
          Medlem nr: 40 213



          Först av allt: vilket fantastiskt fint hus, och en jättesnygg balkong som du kan göra massor av. Eftersom jag är ett freak för allt som doftar Medelhav tycker jag du ska köra på hängpelargoner (eller möjligen hängpetunior) helst i en färg som ligger så nära bouganvillea som möjligt. biggrin.gif
          Vill du vara riktigt vågad kan du alternativt göra som jag såg på en balkong i Italien - låta en hel rad av bladkaktusar välla ut genom räcket, sagolikt snyggt när de blommar, och näst intill underhållsfritt!
          Såna här menar jag: http://www.odla.nu/artiklar/inne/krukvaxter/bladkaktusar

           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 15:52
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon