Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Tomatjungel men inte många tomater
          Kattis i Skåne
          Inlägg 30-06-2014, 09:59
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 34
          Medlem sedan:
          08-07-2003
          Medlem nr: 1 867



          Odlar sedan många år tomater i jordbäddar i mitt växthus. Brukar varje år byta ut hälften av jorden mot kogödsel på påse.

          Plantorna har vuxit sig höga och har jättekraftiga stammar. Jag odlar bara cocktail tomater och fick i år rådet på en plantskola att dessa inte behöver tjyvas vilket jag alltid trott (trots att det alltså är tomater av ”indeterminate” sort).

          Jag provade och nu har jag en total djungel i västhuset men tycker inte att det verkar bli så många tomater.

          Kan någon ge mig riktlinjer för hur jag ska beskära utifrån nuvarande läge (flera stammar som har fått växa tills sig) för att befrämja bästa möjliga tomatproduktion?

          Kan det ligga någon fördel i att fortsätta låta plantorna vara vildvuxna? Undrar över rådet jag fick.
          Kan det vara ett problem med näring? Hur ska jag gödsla i fortsättningen?

          Andra tips fört att få fler tomater? Jag har sett att en del blommor faller av utan att producera tomater, vad kan orsaken vara?
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-05-2024, 09:50
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon