Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Genialt Lindeborg
          Gita
          Inlägg 24-09-2014, 14:42
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          "När Juholt talar lyssnar man" eller drömmen om ett 45%-parti

          http://www.aftonbladet.se/nyheter/skongres...icle12789232.ab

          Gita
           
          Citera
          Jubbe063
          Inlägg 24-09-2014, 14:55
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem sedan:
          27-02-2011
          Medlem nr: 40 199



          Ja, så kan man ju också skriva
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-09-2014, 15:31
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Gita har du skoj där nere i källarförrådet? Om du letar ordentligt så hittar du säkert något äldre genialt än från 2011-03.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-09-2014, 16:39
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          Gita vad vill du säga med din link? Förstår inte......
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 24-09-2014, 17:13
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (*Stintan* @ 24-09-2014, 16:31) *
          Gita har du skoj där nere i källarförrådet? Om du letar ordentligt så hittar du säkert något äldre genialt än från 2011-03.


          Stintan, som vanligt, alltid snabba och men oftast felaktiga slutsatser!

          Har inte behövt arbeta särskilt hårt eller leta i någon källare eftersom klippet i fråga virvlat runt på ett flertal ställen (bloggar och siter ) på nätet idag.

          Hade varit kul om du istället hade haft någon kommentar till Lindeborgs geniala analys. Men det är kanske att förvänta sig för mycket.
          Gita

          CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-09-2014, 17:39) *
          Gita vad vill du säga med din link? Förstår inte......

          Vad jag vill säga? Bara att Lindeborgs analys är ganska roande, så här med facit i hand.
          Gita
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-09-2014, 18:13
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Gita @ 24-09-2014, 18:13) *
          Stintan, som vanligt, alltid snabba och men oftast felaktiga slutsatser!

          Har inte behövt arbeta särskilt hårt eller leta i någon källare eftersom klippet i fråga virvlat runt på ett flertal ställen (bloggar och siter ) på nätet idag.

          Hade varit kul om du istället hade haft någon kommentar till Lindeborgs geniala analys. Men det är kanske att förvänta sig för mycket.
          Gita


          Vad jag vill säga? Bara att Lindeborgs analys är ganska roande, så här med facit i hand.
          Gita


          Skadeglädje är ganska fult. Med facit i hand kan du väl ändå inte påstå att Reinfeldt & Co gjort särskilt bra ifrån sig när väljarna sagt sitt. Skeppet sjunker och dom fega skeppsråttorna flyr och tar inget ansvar för vad dom ställt till med.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 24-09-2014, 19:14
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (*Stintan* @ 24-09-2014, 19:13) *
          Skadeglädje är ganska fult. Med facit i hand kan du väl ändå inte påstå att Reinfeldt & Co gjort särskilt bra ifrån sig när väljarna sagt sitt. Skeppet sjunker och dom fega skeppsråttorna flyr och tar inget ansvar för vad dom ställt till med.

          Men snälla nån.... Alliansen accepterar ju bara ett knepigt valresultat och det kallar du att smita. Du anser med andra ord att de skulle behållit regeringsmakten trots att de blev mindre än de rödgröna? Ja, för landets Sverige skull hade det naturligtvis varit bättre men det hade ju inte varit riktigt ur demokratisk synvinkel.

          Sen sänker du faktiskt dig själv genom att kalla Reinfeldt m. fl. för fega skeppsråttor. Obegåvat och riktigt simpelt och som vanligt har du fel.
          Gita
          P.s Precis som jag förväntade mig så var en kommentar från dig gällande Lindeborgs "geniala" analys för mycket begärt. D.s

          Redigerat av Gita: 24-09-2014, 19:16
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-09-2014, 20:36
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Men det är ju deras eget fel att väljarna svek. Borde dom inte stannat och reda ut det då? I opposition naturligtvis och jobba på att få tillbaka väljarnas förtroende.

          Att kommentera något som skrevs för 3½ år sen och som är inaktuellt känns inte särskilt meningsfullt faktiskt. I sociala medier cirkulerar så mycket bråte så det finns inte en chans att ta del av och läsa allt. Därför klickar jag bort det mesta och ägnar mig åt annat.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 25-09-2014, 05:13
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          sossarna har ju fortfarande drömmen om att de skall kunna komma tillbaks till gamla siffror.
          Nu ser ju verkligheten annorlunda ut och även de svenska siffrorna ansluter sig till vår omvärld dvs att har ett parti runt 30 % är det högt.Jag ser bara att s kommer att krympa mer då alltfler partier pockar på att komma in i riksdagen.Risken är att nästa 30% parti blir sd om Sverige följer trenden i norden..
          men visst är det väl kul att se i backspegeln,juholt uppfattades i början som frälsaren,det visade sig senare snarare vara en clown,helt utan de egenskaper som utmärker en partiledare.Han blev följaktligen också utbytt men partiledningen under den processen var riktiga skitstövlar.
          Avseende Reinfeldt och ansvar så förklarade han sin avgång mycket logiskt.
          Han hade,liksom många på valnatten,analyserat läget och insett att alliansen inte kan bilda ny regering pga de rödgröna blev största block.Han ville inte regera med sd-stöd.
          Efter 11 år som partiledare insåg han att han inte ville ägna nästa 4 år i riksdagen och vid en eventuell valseger 2018 ytterligare år i ledningen.
          Jag tycker att det hedrar honom att inse att det var dags att kliva av och låta någon annan få tid att jobba in sig fram till nästa val.Dock var det kanske lite abrupt att redan på valnatten gå åt sidan,det kunde gott väntat tills läget avseende regeringsbildningen klarnat något.
          Moderaterna blir ju nu lite vingklippta.
          Ansvaret för Sverige ligger nu hos löfven,trots ett mycket svårt läge vill han försöka hitta en väg fram.
          Jag tror inte det går i längden även om han mot alla odds får igenom en budget i höst.
          4 år med en väldigt litet underlag bådar inte gott för Sverige utan vi kommer att få se en urvattnad förvaltningspolitik som Sverige kommer att må dåligt av.
          Givetvis kommer det att straffa sig till nästa val och bäddar för alliansen att komma tillbaks,även detta hade nog Reinfeldt i tanken.I mars får vi reda på vilken som blir ny ledare för m.
          Hoppas det blir en lika duglig kraft som Reinfeldt varit och nästa mandatperiod kan bli ännu en bra period för svenskarna. Ulf
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 25-09-2014, 06:00
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (*Stintan* @ 24-09-2014, 21:36) *
          Men det är ju deras eget fel att väljarna svek. Borde dom inte stannat och reda ut det då? I opposition naturligtvis och jobba på att få tillbaka väljarnas förtroende.

          Att kommentera något som skrevs för 3½ år sen och som är inaktuellt känns inte särskilt meningsfullt faktiskt. I sociala medier cirkulerar så mycket bråte så det finns inte en chans att ta del av och läsa allt. Därför klickar jag bort det mesta och ägnar mig åt annat.

          Vilket kort perspektiv du har, det finns givetvis även sådant som skrevs för 33 1/2 år sedan eller mer som kan vara ytterst relevant i dag.
          Det vore roligare för debatten om du satte dig in i saker och ting istället för att bara tjafsa emot för sakens skull eller om du inte har något att tillföra så är det enkelt att låta bli.
          Gita

          CITAT (malarmaster @ 25-09-2014, 06:13) *
          sossarna har ju fortfarande drömmen om att de skall kunna komma tillbaks till gamla siffror.
          Nu ser ju verkligheten annorlunda ut och även de svenska siffrorna ansluter sig till vår omvärld dvs att har ett parti runt 30 % är det högt.Jag ser bara att s kommer att krympa mer då alltfler partier pockar på att komma in i riksdagen.Risken är att nästa 30% parti blir sd om Sverige följer trenden i norden..
          men visst är det väl kul att se i backspegeln,juholt uppfattades i början som frälsaren,det visade sig senare snarare vara en clown,helt utan de egenskaper som utmärker en partiledare.Han blev följaktligen också utbytt men partiledningen under den processen var riktiga skitstövlar.
          Avseende Reinfeldt och ansvar så förklarade han sin avgång mycket logiskt.
          Han hade,liksom många på valnatten,analyserat läget och insett att alliansen inte kan bilda ny regering pga de rödgröna blev största block.Han ville inte regera med sd-stöd.
          Efter 11 år som partiledare insåg han att han inte ville ägna nästa 4 år i riksdagen och vid en eventuell valseger 2018 ytterligare år i ledningen.
          Jag tycker att det hedrar honom att inse att det var dags att kliva av och låta någon annan få tid att jobba in sig fram till nästa val.Dock var det kanske lite abrupt att redan på valnatten gå åt sidan,det kunde gott väntat tills läget avseende regeringsbildningen klarnat något.
          Moderaterna blir ju nu lite vingklippta.
          Ansvaret för Sverige ligger nu hos löfven,trots ett mycket svårt läge vill han försöka hitta en väg fram.
          Jag tror inte det går i längden även om han mot alla odds får igenom en budget i höst.
          4 år med en väldigt litet underlag bådar inte gott för Sverige utan vi kommer att få se en urvattnad förvaltningspolitik som Sverige kommer att må dåligt av.
          Givetvis kommer det att straffa sig till nästa val och bäddar för alliansen att komma tillbaks,även detta hade nog Reinfeldt i tanken.I mars får vi reda på vilken som blir ny ledare för m.
          Hoppas det blir en lika duglig kraft som Reinfeldt varit och nästa mandatperiod kan bli ännu en bra period för svenskarna. Ulf

          Bra analys, och utan en massa nedsättande uttryck typ skeppsråttor blir det hela mer seriöst.
          Gita
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-09-2014, 13:34
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Gita @ 25-09-2014, 07:00) *
          Vilket kort perspektiv du har, det finns givetvis även sådant som skrevs för 33 1/2 år sedan eller mer som kan vara ytterst relevant i dag.
          Det vore roligare för debatten om du satte dig in i saker och ting istället för att bara tjafsa emot för sakens skull eller om du inte har något att tillföra så är det enkelt att låta bli.
          Gita
          ........


          Ja du Gita debattera med dig går inte eftersom du din vana trogen enbart sysslar med personliga påhopp. Vad du tillför debatten mer än nedlåtande kommentarer vet jag faktiskt inte och bryr mig inte heller längre. Ajöss!


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 25-09-2014, 14:03
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (*Stintan* @ 25-09-2014, 14:34) *
          Ja du Gita debattera med dig går inte eftersom du din vana trogen enbart sysslar med personliga påhopp. Vad du tillför debatten mer än nedlåtande kommentarer vet jag faktiskt inte och bryr mig inte heller längre. Ajöss!

          Ja du är rolig du! Men som man ropar får man svar och ditt första inlägg i min tråd var väl inte mindre nedlåtande än mina följande svar. Du är som vanligt lite väl snabb med offerkoftan. Är man elak så blir det elaka svar, så enkelt är det.

          Stintans inlägg "Gita har du skoj där nere i källarförrådet? Om du letar ordentligt så hittar du säkert något äldre genialt än från 2011-03. "
          Gita

          Redigerat av Gita: 25-09-2014, 14:03
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-09-2014, 16:41
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Arkiv brukar väl ligga i källaren så vad var det för elakt med det.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 25-09-2014, 18:15
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (*Stintan* @ 25-09-2014, 17:41) *
          Arkiv brukar väl ligga i källaren så vad var det för elakt med det.

          Håjaja, och dina fega skeppsråttor då? Var håller dom till?
          Nu lägger vi ner det här för du är bara dum och tröttsam.
          Det spelar ingen roll vilket ämne som man försöker få igång en diskussion/debatt/åsiktsutbyte om för det enda som intresserar dig är att förstöra. I verkliga sakfrågor har du ju aldrig något att komma med. Den här tråden är väl ett utmärkt exempel, du har ingen som helst åsikt i sak däremot orerar du om mig och om mitt letande i diverse källare samt rapar upp något om fega skeppsråttor.
          Intelligent och seriöst?

          Visst skulle det väl vara en bra idé att du helt enkelt hoppar över mina inlägg.
          Gita
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 25-09-2014, 19:07
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          Trist, men jag tycker inte att det går att diskutera något seriöst på det här forumet.
          Min länk om Lindeborgs krönika var ett försök, avsedd som underlag för en diskussion där en massa åsikter borde kommit till tals. Tyvärr finns det forummedlemmar som tycker det är viktigare att förstöra och göra sig (i sina egna ögon) lustiga över andra skribenter. Tyvärr är det också det enda dessa skribenter bidrar med .
          Lika bra kanske att låta detta en gång så levande och intressanta forum dö. Eller hur Stintan?
          Gita
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 26-09-2014, 05:14
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          valet 2010 var det vilda bataljer här på odla med massor av deltagare och alla frågor vreds och vändes.
          De politiska diskussionerna har numera tvärdött då det är tydligt att de flesta deltagare lämnat odla,så även jag då odla numera för mig upplevs som dött.
          Vi har nu haft ett av det mest knepiga val jag upplevt med en verklig svårlöst utgång,i andra medier förs en diskussion om framtiden,valresultat m.m men här är dött.
          Vi har fått en ny statsministerkandidat som gärna vill leverera men de flesta bedömmare ser det som svårt.
          Jag var kritisk mot modereringen som gjorde att man tystade framförallt de politiska bataljerna,man skrämde bort "vanliga" odlaiter sas det. nu har vi resultatet,en döende sida på nätet.
          När jag började besöka odla var här tusentals besökare inne hela tiden med massor av frågor i de flesta ämnen,nu är här ett hundratal med några toppar på helgerna.
          I takt med att intresset minskat så minskar givetvis också svarsfrekvensen på lämnade frågor.
          Denna tråd är ett praktexempel på detta,TS kör igång en tråd som ger få kommentarer förutom att det blir det vanliga tjafset mellan Gita och stintan,Det handlar inte om ämnet utan om personliga konflikter.
          Tyvärr för jag tycker en eftervalsdebatt hade varit kul även på odla.Det har dock visat sig att de politiskt insatta gett upp odla .
          Tack och lov finns det andra sajter som där finns vilda bataljer på och där man fortfarande kan diskutera sakpolitik. Sorry,odla men det ser ut som att tvindöden är här,frågan är när reklamintäkterna är så låga att man släcker ner... Ulf
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-09-2014, 08:55
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Visst är det så och vi var väl en del som förutspådde denna trista ut/avveckling av forumet. Funderar dock lite över vart alla som ropade efter moderering tagit vägen för inte ens dom verkar ju vara kvar.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Cacki
          Inlägg 26-09-2014, 16:58
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem sedan:
          04-11-2005
          Medlem nr: 6 755



          CITAT (*Stintan* @ 26-09-2014, 09:55) *
          Visst är det så och vi var väl en del som förutspådde denna trista ut/avveckling av forumet. Funderar dock lite över vart alla som ropade efter moderering tagit vägen för inte ens dom verkar ju vara kvar.


          Nu kan jag ju bara tala för mej själv för jag antar att jag också ingår i "roparna". Jag lämnade forumet (el. i ärlighetens namn slutade att bry mej om att kommentera i trådarna, läser gör jag fortfarande då och då) för att jag upptäckte hur osunt det här forumet är.
          Ja, vi fick moderatorer men de tillåts ju för katten inte ens att göra sitt jobb. Inte ens en sådan enkel regel som att ev. protester mot deras modererande ska tas via pm och inte i trådarna klarar ni ju av. Vad det gäller den saken så skulle jag välkomna en nolltolerans och att den som inte respekterar det, ovillkorligen skulle kastas ut.
          Att ge katten i att gå till personangrepp i stridens hetta är kanske lite svårare att få bukt med och här verkar det dessutom visst vara stört omöjligt att "lära gamla hundar att sitta". Viljan saknas! Att det smetar av sej och förpestar nästan varenda tråd, oavsett ämne, struntas det fullkomligt i. Att andra medlemmar ber er om att sluta struntas också i. Maken till långsinthet och respektlöshet för andra medlemmar får man leta efter!
          Jäkligt lätt att göra moderatorerna till syndabockar och blunda för sitt eget bidragande till massflykten...

          Nu är ju den här tråden en s.k. "politisk tråd" och när jag ändå är igång kan jag lika gärna kommentera det också.
          I mitt tyckande är den här tråden totalt meningslös och fullständigt ointressant. För mej handlar politik om sakfrågor och ideologier och inte om att "diskutera" enskilda politiker. Speciellt inte om det enda syftet är att häckla och ställa till bråk.

          Nåväl, droppen som fick bägaren att rinna över och fick nog var när jag i ett inlägg i vårddebatten (tror jag) berättade om mina egna personliga erfarenheter och malarmaster avfärdade det genom att beklaga att jag fått en blodsjukdom men att det inte hörde till saken. Härskarfasoner och försök till förminskning??
          Alldeles nyss skrev han själv ett inlägg i ämnet och berättade om en kompis som också fått cancer och hur dålig landstingsvård denne fått. Då kan jag ju kanske få fråga vad skillnaden är på hans (inte ens personliga) erfarenheter och mina?? Det låter mest också som en sån där "snyfthistoria" som det talas så nedlåtande om ibland....eller??
          Nej, sådana besserwisser- och översittarfasoner kan jag bara inte med. Nog om det.

          Jag är övertygad om att det är ni grälsjuka som skrämmer bort medlemmar och inte moderatorerna.

          Så nu behöver ni i alla fall inte undra vart jag tog vägen. Tack för ordet.

          Redigerat av Cacki: 26-09-2014, 17:08


          --------------------
          **Cacki z 3**
           
          Citera
          Tapio
          Inlägg 26-09-2014, 17:44
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem sedan:
          05-10-2003
          Medlem nr: 2 402



          CITAT (malarmaster @ 26-09-2014, 06:14) *
          wall of text


          Halaj!

          Ja, det är synd. Det har funnits många här som har imponerande kunskaper i politik.

          Men att sidan skulle vara döende skall inte skyllas på modereringen.
          En diskussion skall vara saklig för att den skall vara bra. Och det är här det brister:
          Odlaiternas debatteknik suger fett:

          Istället för att diskutera sakfrågan övergår man till personangrepp.
          Många inlägg är helt osakliga.
          Man tar motdebattörens argument, vrider till den till oingenkännlighet, och angriper den sedan. Kallas också att angripa en halmdocka.
          Person A har en ståndpunkt. Denna ståndpunkt blir bevisad fel av Person B. Trots detta släpper person A inte sin ståndpunkt.
          För att inte tala om inlägg som faller inom Godwins lag. Har själv blitt utsatt för detta. Avbröt diskussionen direkt.

          Osv, osv. Ovan är saker jag kommer på på rak arm. Det finns många fler.
          Rent allmänt kan jag säga att odladebatter handlar inte om vem som kan leverera det bästa argumentet för sin sak, utan om vem som kan leverera den bästa tasksparken.

          Allvarligt talat, hur kul är detta i längden? Inte ens de som frossar i att vara elaka, kan tycka att denna stämning är kul över tid.

          //T

          P.S. för de som inte riktigt fattar vad jag pratar om bifogar jag ett flödeschema för vad en riktig, hederlig diskussion är DS
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

           
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 23-04-2024, 19:00
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon