Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          27 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Medans jag vandrar på min"sagostig" genom livets dagar, ,här leker jag med mina kära dockor mm....
          fuchsian
          Inlägg 08-08-2010, 18:23
          Länk hit: #41


          Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem sedan:
          31-05-2010
          Medlem nr: 30 760




          Dock-mamman Silos,

          Den klaraste stjärnan på himlavalvet. Tänkte på dig när jag inte kunde sova.... kanske det fanns en liten ny stjärna där som jag inte har sett än? Jag gråter och ser inte.... mamma, vart tog du vägen? Snart ska din jordiska kropp begravas men du lovade att komma och hälsa på mig från bakom målnen där inga tårar behövs mera...

          Mormor kom ju och väckte mig från änglarnas rike mitt i natten och det lyste om henne, då förstod jag att hon var här för att hämta min mamma...... Jag blev lugn, nu är hon hemma, lilla mamma.....

          men vi ska inte göra lilla dock-mamman Silos ledsen och aldra minst alla hennes goa dockor.

          Jag lever med de goda minnen, de onda berör mig inte .... det är nu borta.

          Har legat i båten och låtit vågorna vagga mig .... inatt kommer jag att kunna sova, ingen ska vara ledsen mera.

          Tack Silos, din docksidor och du har gjort att barnet i mig kan börstå bättre allt som händer....
          ta vara det vackra i vardagen och hjälpt mig undet en tung sommar.

          Mamma ville leva till midsommar och hon ville dö innan hösten kom ..... hon fick njuta av sin sista sommar på jorden ....... är så glad för det.
          tack Silos .... nu är det läggdags för mig, kroppen behöver vila men i mina drömmar kommer jag få tröst.
          Livet är underbart både här och sedan hos gud. .... kompiskram.gif ... fuchian ...
           
          Citera
          silos
          Inlägg 08-08-2010, 19:47
          Länk hit: #42


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292





          Redigerat av silos: 25-10-2023, 22:39
           
          Citera
          fuchsian
          Inlägg 09-08-2010, 16:40
          Länk hit: #43


          Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem sedan:
          31-05-2010
          Medlem nr: 30 760




          Silos, den finaste stjärnan på himlen!

          Den finaste stjärnan ------kan ingen förstöra den finns omgiven av kärlekens starka band.

          Den finaste stjärnan ---- kan leda oss till det vi vill, till hem, till de lyckliga stunderna här på jorden.

          ---- den tröstar oss när vi ledsna är.

          ----- den föddes när du steg ner till detta jordeliv och den slocknar när du åter är där.

          ----- den ger oss ro på natten och vaktar oss från det onda när vi vilar .

          ----- den hör din bön och skickar den till Gud.

          ----- den ger oss prövningar men den bär dom det tillsammans med oss.

          ----- den ger dig kraft för varje dag.

          Ingen kan älska dig så som den finaste stjärnan på himlen gör.

          Den lämnar inte dig nånsin ensam om alla skulle svika dig, du blir alldig ensam och ledsen mera.


          ---- Lite tankar från en annan dockis-mamma till dig, forsätt att lysa.... kompiskram.gif ...fuchian...
           
          Citera
          silos
          Inlägg 11-08-2010, 09:25
          Länk hit: #44


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Dockorna har flyttat!

          Redigerat av silos: 23-01-2024, 22:53
           
          Citera
          ängsvädd
          Inlägg 11-08-2010, 09:41
          Länk hit: #45


          Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem sedan:
          20-06-2007
          Medlem nr: 11 124



          Fin teckning, eller målning kanske man ska säga. Härliga färger smile.gif


          --------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3
           
          Citera
          silos
          Inlägg 11-08-2010, 09:46
          Länk hit: #46


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Är trött

          Redigerat av silos: 23-01-2024, 22:55
           
          Citera
          silos
          Inlägg 12-08-2010, 10:43
          Länk hit: #47


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Har börjat rita…

          Redigerat av silos: 23-01-2024, 22:57
           
          Citera
          ängsvädd
          Inlägg 12-08-2010, 11:16
          Länk hit: #48


          Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem sedan:
          20-06-2007
          Medlem nr: 11 124



          Superhäftig biggrin.gif


          --------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3
           
          Citera
          fuchsian
          Inlägg 12-08-2010, 12:01
          Länk hit: #49


          Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem sedan:
          31-05-2010
          Medlem nr: 30 760




          Silos,

          Tittade på dina fina bilder som får barnet i mig att hojta jippiiiiiiiiiiii jag åsså meeee................. kompiskram.gif

          Mitt inre barn har tröstat mig i sorgen, men jag säger till henne att var glad, mamma har det bra och hon kommer att bli en ny stjärna på himlavalvet när hon vant sig att vara en ande.

          På något sätt känns detta som en lättnad att lilla mamma slipper ha ont ......det hade hon de sista 1½ åren när hon fick sitt stora hjärtattack.

          Jag vet inte hur jag ska orka fortsätta att trösta mina 2 syskon som är ateister, den yngsta är också ledsen, men hon är en healer och jobbar med energier och har det lättare att fatta att det är inte slut utan mamma fortsätter med sin tillvaro på andra sidan.

          Jag lever i den vetskapen att mamma kommer på visit när det tillåts. Hennes själ måste läkas innan, men hon har lovat att komma, så det tröstar mig och "Lillan".

          Trots att jag gråter, så känns det som en lättnad och tacksamhet mot de högre makterna som jag har mött och tröst får jag uppifrån när jag ber om det...

          Brukar tänka på din stora, glittrande stjärna och på dig här på jorden och jag känner tacksamhet att du och de som också tror att onskan, elakheter biter inte på oss.
          Vi är älskade och skyddade!
          thanks.gif ... fuchian ...
           
          Citera
          silos
          Inlägg 12-08-2010, 16:58
          Länk hit: #50


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Tack goa vännen min! smiley_small_hug.gif

          Redigerat av silos: 03-04-2018, 16:42
           
          Citera
          silos
          Inlägg 12-08-2010, 17:23
          Länk hit: #51


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          [attachment=53699:005.JPG]
          Hungern var stor idag biggrin.gif

          Redigerat av silos: 03-04-2018, 16:42
           
          Citera
          fuchsian
          Inlägg 12-08-2010, 18:58
          Länk hit: #52


          Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem sedan:
          31-05-2010
          Medlem nr: 30 760



          Det var en hungrig en! oj joi joiii..... blev hon mätt efter den mackan, el. vad det nu var?

          blev dockorna också hungriga, eller visade du inte detta till dom?

          När mina vänner läste i småprat igår, så blev de väldigt förvånade av att det fanns så mycket rent elakhet och ondska som gav sig på dessa ljusa själar.
          Dina dockor och bilder blev beundrade för de kunde inte fatta att man kan ha sådan fantasi och entusiasm, så jag sade att du är min dock-kompis på nätet och fantasi har vi så det räcker att dela med sig.

          Om dom fula och elaka personerna sa dom att det kan inte vara sant? Är de fortfarande i pottåldern?
          Ohoj hooo, som vi skrattade.

          Jag sade att det finns ju folk och folk och alla får väl göra sig till åtlöje, jag bryr endast om dem som jag känner för i mitt hjärta att de är äkta.

          Idag vattnade jag ute, det som behövdes innan vi åkte till kiropraktorn och han var nöjd med mig och det klart att jag har ont just nu men det är borta om ett par dagar, sedan ......

          Jag har börjat dansa! tog fram mina dcd och min man instalerade det åt mig. Jag har nog sagt att jag har varit en ballerina 17 år före min olycka och har saknat dansen i mitt liv.
          Nu har jag gått över till orientalisk dans och även afrikanskt när andan faller på.

          Den orientaliska är så bra för kroppen, men jag hinner nog inte gå på kurs i år som jag gjort innan, men mina DVD är jättebra och när musiken börjar fibrera i kroppen då mår man så himla gott.

          Lite tankar från mig från denna dag och jag må lägga mig såååå kompiskram.gif till dig fr. fuchian....
           
          Citera
          silos
          Inlägg 12-08-2010, 19:39
          Länk hit: #53


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Tack Fuchian för ditt svar härliga svar!
          Det är verkligen bra för kroppen med dans och speciellt med en sensuell dans som en orientalisk dans är!

          Jag anser att människor är varken fula eller elaka,MEN de kan ha dessa beteenden och de hemska är att de inte vet bättre...

          Dockorna ville också ha fika och gosaker så klart att de fick,vi satt på sofforna och moffade oss fulla av allt möjligt gott! Du skulle bara hört när de satte igång med att fisa w00t.gif rotfl.gif
          "Gubbarna"Einari,Hietanen och Adolf var de allra värsta,deras "Gummor" försvann som blixten till deras rum och slog igen dörren så att vovvarna hoppade till!

          De kan gå villt till här som du kan säkert förstå!

          Nu skall vi äta lakrits pipor så fisandet kommer att fortsätta natten genom yahoo.gif a0a.gif
          smiley_small_hug.gif

          Redigerat av silos: 27-02-2020, 05:14
           
          Citera
          silos
          Inlägg 13-08-2010, 11:20
          Länk hit: #54


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Åter igen en underbar dag med solsken och fågelkvitter wub.gif

          Igår kväll när jag var på väg ut med mina vovsingar,kom två av mina "huvud"dockor och hoppade i min ficka.De sa.vi vill också vara med på äventyr! yaay.gif

          Vovsingarna såg misstänksamma ut,Linda sa,jahap nu skall du fotografera igen?!

          Den busiga Rosalina hoppade ut från fickan min och rusade över gatan,eller egentligen hoppade hon som en boll,för hon har jo inga ben.Rosalina satte sig brevid rosor och började sjunga med sin ljusa stämma biggrin.gif
          Hon var mycket lycklig....folk som gick förbi log och hälsade på den lilla dockan. wub.gif


          Molly ville gå över gatan till skolgården så det var bara att följa med.Där på gården tog dockorna sats och satt sig på en trasselhög av en gammal staket,de klättrare och hade sig.Vovvarna tyckte att det såg spännande ut och ville ta dockorna,med DÅ skrek de så till den grad att ett par barn kom och kolla vad vi höll på med biggrin.gif
          Tjejorna pratade med oss en lång stund och var såå nyfikna hur dockorna hade lärt sig att tala?Jag berättade att endast de som har en levande fantasi kan höra dockornas röster och barn kan höra när dockorna pratar med mig,men de flesta vuxna tycker att jag bara är en tokig tant, som inbillar sig att mina dockor kan tala crying.gif
          Du är inte tokig så det så sa båda flickor,men vuxna är det synd om som inte längre har fantasi och så sprang de till sin mamma som hade blivit orolig..

          Vovvarna och jag fortsatt våran promenad...


          Dockorna ville nu vila en liten stund vid ett JÄTTETRÄD...


          Det fanns många ställen för Rosalina och lilla FiaLotta att undersöka,men på den höga klätterställningen med rutschkana vågade de inte hoppa upp till,de satte sig istället på en stock...


          Men HÄR vill vi inte sitta...det luktar skunk!

          Nu var vovvarna mycket otåliga så vi var tvungna att fortsätta till ett ställe där de kunde göra sina behov,jag hörde hur Molly mumlade att hon var sååå kissnödig!


          Vi sitter här medans ni pinkar...


          Till slut kom vi hem och alla var vi nöjda och glad...Rosalina och FiaLotta hade somnat så gott inuti min ficka.
          En grannfru som gick förbi oss frågade om jag gick och snarkade? yahoo.gif
          Till henne vågade jag inte berätta att det var dockorna i min ficka som snarkade eftersom den tanten verkar inte förstå detta med talande dockor..... confused.gif

          13.8.2010 Kyllikki smiley_small_hug.gif

          Redigerat av silos: 27-02-2020, 05:11
           
          Citera
          fuchsian
          Inlägg 13-08-2010, 15:20
          Länk hit: #55


          Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem sedan:
          31-05-2010
          Medlem nr: 30 760



          SILOS ---dockmamman,

          Det var en härlig bildberättelse du har fått ihop. Jag måste lära mig hur jag tar fram bilder från dadorns "bilder", och kunna skicka lite andra dockor ---- som dina dockor kan kanske gilla att prata med?
          Mina dockor kunde berätta hur de fina damerna levde på 1800-talet. Kanske de kan bli lite bekanta och känna efter.....

          Jag läser en bok som heter " Kyss Dem Inte farväl" och den damen som har skrivit den heter Allison Dubois och hon är ett medium som spelar huvudrollen i en TV- serie som heter "medium" och det är hennes egna upplevelser som flätas samman med storyn. Hon är inte så gammal heller, är gift och har 3 småbarn.
          Jag tror att den går på TV 4+. eller TV4. På måndagar har det börjat en nyinspelad serie av "det Okända" och i måndags var min lärare Terry som hjälpte dem som hade "fått besök" i hemmet.

          Det regnar idag, så jag kollade mina växter men allt var OK. Vi ville åka och segla, men inte när det regnar, kanske till helgen.

          Jag trivs så bra att ligga inne på en säng och att vågorna gungar mig till inre ro. Jag mediterar varannan dag för jämnan och får en del svar från den andra sidan och just nu finns det så många som kommer därifrån och ger tröst och kärlek.

          Kan du fatta det att Stintan vill att jag talar sanning!!!!! Men det enda jag har ljugit om att jag var Tottes matte, men fick komma tillbaka med ett nytt namn. det är ju inget konstigt i det, men hon maler och maler på att jag ljuger...... Vad är det jag ljuger om?

          Jag tror nog att det är mina upplevelser och min jordiska status hon är avunsjuk på och jag får inga svar när jag frågar........
          säg inget till dockorna ..... de ska inte behöva veta eller möta människor som vill bara göra andra illa. ....De har förlorat sitt inre barn och vet inte bättre än så, tror jag.
          I boken jag läser, beskriver Allison att man kan se på foton när det inre barnet inte är med. Hon förklarar det så att när man ser en bild an en yngre människa el. barn så har de en lyster i ögonen som det inte finns hos vuxna och medelålders människorna ---- blicken är död....

          Det var nytt för mig, har inte tänkt på detta, men nu förstår jag ännu mer att vi ska låta det inre barnet leva med oss när vi blir gamla.
          Livet blir ljusare på alla sett och hon skrev att då utvecklas man mot det goda hela tiden.

          Detta får vi inte glömma bort! kompiskram.gif fr. fuchian ....
           
          Citera
          silos
          Inlägg 13-08-2010, 15:43
          Länk hit: #56


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Mina dockor vill gärna lära känna dina dockor!
          Bryr dig inte om dem som är emot dig!
          Den boken måste jag läsa!
          smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          silos
          Inlägg 13-08-2010, 17:55
          Länk hit: #57


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Hej och ho här är det roligt att stå biggrin.gif


          Nää,det tycker inte jag...


          Men kom igen nu,kolla på mig..jag tycker det är roligt att hänga här och kolla på folk som går förbi...


          Det är verkligen roligt att lyssna på dockornas babbel med varandra!
          smiley_small_hug.gif

          Redigerat av silos: 27-02-2020, 05:15
           
          Citera
          fuchsian
          Inlägg 13-08-2010, 18:35
          Länk hit: #58


          Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem sedan:
          31-05-2010
          Medlem nr: 30 760




          Den boken finns på en bokklubb som jag anlitar ; "Livsenergi&Vitalis" du får vebbadressen, www.livsenergi.se,
          be dom skicka, eller om du på nätet kan anteckna dig som en ny medlem så får du välja 3 böcker för 19kr/st. De har vissa böcker som du får att välja av. Ditt medlemskap innebär att du köper 1 "periodens bok" under din första år som medlem, sedan kan du göra hur du vill.

          Jag får tidningen hem och jag har det även på nätet, men det är roligare att bläddra och läsa om böckerna i lung och ro.

          Jag fick mitt senaste bokblad idag och bläddrade hastigt igenom den och Allisons bok finns där på spec. erbjudande 179kr.

          Denna boklubb är mest för kropp och själ, och det finns många underbara böcker som man kan läsa om och om igen. Tänk över detta och vill du ha råd så det vet du att du får om du tvekar eller om det är annat.

          Böckerna är inte i bocketform, det är bra böcker som de förmedlar och till dina dockor ----- det finns fridfulla CD med avslappnande och rogivande musik att välja med. då kanske Lordi får annat i huvudet än hårdrock, vem vet ----- det kan hända under!!!!

          De har även en telefontid för personlig service 08-737 86 92 mellan månd-tors. 9.00 - 11.00 och 13.00 - 15.00, fredag 9.00 - 11.00

          vebb. adress till kundservice är; livsenergi@fsys.se

          Ja du, här har du att göra om det nu skulle regna under helgen.

          Ha det så gott och lugn och ro, vi syns om det regnar, annars åker vi ut och seglar om det håller upp.... .... kompiskram.gif ...fuchian...
           
          Citera
          silos
          Inlägg 13-08-2010, 18:45
          Länk hit: #59


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292





          Redigerat av silos: 25-10-2023, 22:41
           
          Citera
          silos
          Inlägg 14-08-2010, 16:33
          Länk hit: #60


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292





          Redigerat av silos: 25-10-2023, 22:40
           
          Citera

          27 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          2 användare läser den här tråden just nu (2 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-03-2024, 12:19
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon