Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nyheter inom svenska språket.
          Gunilla T
          Inlägg 17-12-2018, 16:38
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 089
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          Ett språk är i ständig förändring sägs det men ju äldre man blir desto svårare är det att hänga med. Här kommer en liten lista på nymodigheterna och vad de egentligen betyder.

          https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/49...asisternas-ord/
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 17-12-2018, 17:40
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Jo, detta med mera florerar tyvärr vilt på sociala media.


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 18-12-2018, 18:12
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 10 706
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (Aqvakul @ 17-12-2018, 17:40) *
          Jo, detta med mera florerar tyvärr vilt på sociala media.

          tummenupp.gif


          --------------------



           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 18-12-2018, 19:19
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 2 089
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          CITAT (Aqvakul @ 17-12-2018, 17:40) *
          Jo, detta med mera florerar tyvärr vilt på sociala media.


          Det är förfärligt rent ut sagt, skrämmande och avskyvärt. Att sätta i system att svartmåla vårt land, är det vad som nationalism betyder?
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-12-2018, 20:37
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Gunilla T @ 18-12-2018, 19:19) *
          Det är förfärligt rent ut sagt, skrämmande och avskyvärt. Att sätta i system att svartmåla vårt land, är det vad som nationalism betyder?


          Plågsamt! crying.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 19-12-2018, 11:11
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Läste lite i början av listan och insåg snabbt att mycket var hämtat från Flashback forum, där många rasister och extrempersonligheter håller till pga att de inte kan bli straffade, då siten har sitt säte utomlands. Jag har varit inne där en gång och insåg snabbt att detta inte var någon uppbygglig läsning och kommer att hålla mig borta därifrån i fortsättningen.
          Men det finns en stor fara i att en lista som denna kommer ut i den allmänna debatten, då meningsmotståndare kan dra ner seriösa debattörer i skiten och den redan polariserade debatten blir ännu värre. Tyvärr såg vi redan i valrörelsen påhopp och etikettering av meningsmotståndare och skulle sån här skit komma in i den politiska debatten riskerar låsningarna att bli permanenta.
          Jag anser att en öppen och just debatt om sakfrågor är det som gagnar svenska folket bäst och som är en förutsättning för att vi skall kunna leva sida vid sida i framtiden i fredlig samexistens.
           
          Citera
          tomas99
          Inlägg 19-12-2018, 11:29
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem sedan:
          27-05-2004
          Medlem nr: 3 728



          CITAT (Mjärden @ 19-12-2018, 11:11) *
          Läste lite i början av listan och insåg snabbt att mycket var hämtat från Flashback forum, där många rasister och extrempersonligheter håller till pga att de inte kan bli straffade, då siten har sitt säte utomlands. Jag har varit inne där en gång och insåg snabbt att detta inte var någon uppbygglig läsning och kommer att hålla mig borta därifrån i fortsättningen.
          Men det finns en stor fara i att en lista som denna kommer ut i den allmänna debatten, då meningsmotståndare kan dra ner seriösa debattörer i skiten och den redan polariserade debatten blir ännu värre. Tyvärr såg vi redan i valrörelsen påhopp och etikettering av meningsmotståndare och skulle sån här skit komma in i den politiska debatten riskerar låsningarna att bli permanenta.
          Jag anser att en öppen och just debatt om sakfrågor är det som gagnar svenska folket bäst och som är en förutsättning för att vi skall kunna leva sida vid sida i framtiden i fredlig samexistens.



          +1


          --------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 19-12-2018, 15:17
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 2 089
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          CITAT (Mjärden @ 19-12-2018, 11:11) *
          Läste lite i början av listan och insåg snabbt att mycket var hämtat från Flashback forum, där många rasister och extrempersonligheter håller till pga att de inte kan bli straffade, då siten har sitt säte utomlands. Jag har varit inne där en gång och insåg snabbt att detta inte var någon uppbygglig läsning och kommer att hålla mig borta därifrån i fortsättningen.
          Men det finns en stor fara i att en lista som denna kommer ut i den allmänna debatten, då meningsmotståndare kan dra ner seriösa debattörer i skiten och den redan polariserade debatten blir ännu värre. Tyvärr såg vi redan i valrörelsen påhopp och etikettering av meningsmotståndare och skulle sån här skit komma in i den politiska debatten riskerar låsningarna att bli permanenta.
          Jag anser att en öppen och just debatt om sakfrågor är det som gagnar svenska folket bäst och som är en förutsättning för att vi skall kunna leva sida vid sida i framtiden i fredlig samexistens.



          Tyvärr är dessa uttryck inget unikt för Flashback, om det vore så väl skulle det inte vara så mycket att orda om och lätt att avfärda. Man behöver inte röra sig mycket på nätet förrän uttrycken dyker upp. MSM media, PK media måste du ha träffat på. Det är samma fenomen som nazisterna använde sig av för att undergräva journalisternas rapportering, lying press eller fake news som världens mäktigaste ledare twittrar ut flera ggr i veckan. Syftet är detsamma nu som då, att misstänkliggöra pressen och skapa osäkerhet och oro. Numera behöver man inte starta krig för att vinna över motståndare eller etablera en stenhård diktatur får att få makt. Den totalitära staten kan ersättas av ett system där demokratins oberoende institutioner formellt finns kvar men mer eller mindre oskadligjorda, Ungern t.ex. Oppositionspartier får finnas kvar men deras ledare är kvästa, domstolarna kvarstår men deras kontrollerande och oberoende funktion är nedmonterad. Det ser ut som om demokratins inbyggda skyddsräcken finns kvar men fungerar endast som rekvisita.
          Public service och förtroendet för dem är utsatt för ständiga angrepp, där arbetar ju bara marxister, på våra dagstidningar likaså. Du kan inte ha undgått att se hur media kämpar för sin överlevnad. Att kalla sig feminist idag och att stå för det på nätet eller att antyda att jämställdhet är viktigt i ett samhälle, det är att be om ett veritabelt jordskred i form av nedlåtande och vulgära kommentarer. För att inte nämna alla miljömuppar som oroar sig för klimatet och miljön. Alarmister brukar de kallas..
          Tilltron till vetenskapen är under hård attack, attityden är återkommande. Det empiriskt korrekta stöder inte min åsikt, alltså är det fel.


           
          Citera
          johnny_j
          Inlägg 19-12-2018, 17:26
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 551
          Medlem sedan:
          27-05-2015
          Medlem nr: 82 006



          Gunilla!
          Kan du inte bli Stadsminister och bilda regering? Du har koll på läget.
          Leif GW Persson utser du till chef för Polisenheten. Då jäklar får vi resultat!
          Inget mer tjafsande med småungar som inte vet sin plats! Inga fler vapen i Tensta, Malmö, Stockholm osv ... Skärpning helt enkelt!

          Själv fixar du invandringen med klok retorik.

          Redigerat av johnny_j: 19-12-2018, 17:37


          --------------------
          Mvh
          Johnny
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 19-12-2018, 19:17
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 2 089
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          CITAT (johnny_j @ 19-12-2018, 17:26) *
          Gunilla!
          Kan du inte bli Stadsminister och bilda regering? Du har koll på läget.
          Leif GW Persson utser du till chef för Polisenheten. Då jäklar får vi resultat!
          Inget mer tjafsande med småungar som inte vet sin plats! Inga fler vapen i Tensta, Malmö, Stockholm osv ... Skärpning helt enkelt!

          Själv fixar du invandringen med klok retorik.


          Jag väljer att tro att du skämtar och inte att du driver med mig.. Har inget emot Leif GW Persson annat än att han är en ganska dålig författare men det stör honom säkert inte nämnvärt, han har tjänat gott med pengar på sina böcker. Han har behållit sin klasskänsla genom hela livet, född på fel sida om Odengatan. Han blev till slut den mästerdetektiv som han alltid drömt om även om han blev utfryst under en hel del år och karriären hotades när han avslöjade justitieministerns umgänge med prostituerade, så kom han tillbaka. Tyvärr är hans hälsa inte den bästa så någon ny karriär undrar jag om han är intresserad av. Fråga honom!
           
          Citera
          johnny_j
          Inlägg 19-12-2018, 19:37
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 551
          Medlem sedan:
          27-05-2015
          Medlem nr: 82 006



          Märkligt svar. Jag skämtade troligen.


          --------------------
          Mvh
          Johnny
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 20-12-2018, 00:42
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Tydligen inte helt ofarligt att hålla till på Flashback forum - det rök en sverigedemokrat idag pga gamla synder. Men annars vidhåller jag att man skall undvika att "röra i skiten", det riskerar att skvätta omkring även på seriösa debattörer.

          Vet inte om Leif GW hör hemma i den här tråden, men jag tycker att han var klockren i Veckans brott, i det nya programmet i TV 4 kommer han inte till sin rätt, då det är ganska ytligt.
           
          Citera
          johnny_j
          Inlägg 20-12-2018, 21:10
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 551
          Medlem sedan:
          27-05-2015
          Medlem nr: 82 006



          Håller du till på Flashback? Det seriösa forumet? Verkligen?


          --------------------
          Mvh
          Johnny
           
          Citera
          johnny_j
          Inlägg 30-05-2019, 09:10
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 551
          Medlem sedan:
          27-05-2015
          Medlem nr: 82 006



          Tror inte han förstår svenska. Texten är ju maskinöversatt.


          --------------------
          Mvh
          Johnny
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 30-05-2019, 09:31
          Länk hit: #15


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          De flesta spam jag rensar brukar komma från Kina
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-03-2024, 03:45
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon