Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Asap Rocky
          Mjärden
          Inlägg 02-08-2019, 23:18
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Först kunde vi läsa i tidningarna hur Asap Rocky misshandlat en person i Stockholm under sin turné i Sverige. Frågan blev helt plötsligt stor, då Trump lade sig i affären och vädjade till Stefan Löfven att han skulle se till att han blev frigiven. I det läget var sympatierna helt på anmälares sida, speciellt som vi i Sverige inte kan köpa oss fria genom borgen.
          Efter att ha sett en video från händelsen har jag dock ändrat uppfattning. Visst tog A Rocky till för mycket våld efter att ha tröttnat på förföljarna och skall givetvis dömas för det, men killen som råkade illa ut borde inte ha befunnit sig i Sverige och borde därför bli dömd för att han vistats illegalt i Sverige.
          Frågan är om rättsläget förändrats efter Akilovfallet, som också vistades illegalt i Sverige.

          Redigerat av Mjärden: 02-08-2019, 23:28
           
          Citera
          Fröken Odört
          Inlägg 03-08-2019, 07:34
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 158
          Medlem sedan:
          13-04-2016
          Medlem nr: 83 434



          CITAT (Mjärden @ 03-08-2019, 00:18) *
          Först kunde vi läsa i tidningarna hur Asap Rocky misshandlat en person i Stockholm under sin turné i Sverige. Frågan blev helt plötsligt stor, då Trump lade sig i affären och vädjade till Stefan Löfven att han skulle se till att han blev frigiven. I det läget var sympatierna helt på anmälares sida, speciellt som vi i Sverige inte kan köpa oss fria genom borgen.
          Efter att ha sett en video från händelsen har jag dock ändrat uppfattning. Visst tog A Rocky till för mycket våld efter att ha tröttnat på förföljarna och skall givetvis dömas för det, men killen som råkade illa ut borde inte ha befunnit sig i Sverige och borde därför bli dömd för att han vistats illegalt i Sverige.
          Frågan är om rättsläget förändrats efter Akilovfallet, som också vistades illegalt i Sverige.

          Så om någon är av en folkgrupp du inte gillar, så ska vi ha vilda västern och det är okej att bryta mot landets lagar och lyncha dom? Har jag förstått dig rätt nu? Vad har vi hört sådant tidigare?

          Och om man ny skulle få riskera andras liv för att de varit jobbiga i några minuter och under runt 200 meter, så skulle dödligheten hos svenska män öka markant när vi kvinnor tröttnar. Sedan är det intressant att du helt frånser Rockys tidigare klammer med rättvisan (som har varit avsevärt värre än offrets), är det okej just för att han är amerikan och inte afghan?


          --------------------
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-08-2019, 07:47
          Länk hit: #3


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Bråk mellan två narkomaner där den ena kanske har slutat men den andra säkert håller på fortfarande. Båda dömda för diverse narkotikabrott, misshandel och liknande. Båda har en personlighet som gör att de söker efter bråk och inte backar när det händer. Skulle varit ett helt vanligt dussinbrott som polisen utreder mängder av, men nu råkar ena parten vara berömd rap-artist från USA och då blåses saken upp till enorma proportioner. Därtill en åklagare som kanske gjorde en missbedömning och en amerikansk president som lägger sig i sånt han inte har med att göra. Allt är bara vansinnigt.

          Jag förstår inte ens hur "Asap Rocky" fick komma in i Sverige. Brottsdömda svenskar får inte komma in i USA, varför får deras kriminella komma hit?
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 03-08-2019, 08:34
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 10 706
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (Huggorm @ 03-08-2019, 08:47) *
          Bråk mellan två narkomaner där den ena kanske har slutat men den andra säkert håller på fortfarande. Båda dömda för diverse narkotikabrott, misshandel och liknande. Båda har en personlighet som gör att de söker efter bråk och inte backar när det händer. Skulle varit ett helt vanligt dussinbrott som polisen utreder mängder av, men nu råkar ena parten vara berömd rap-artist från USA och då blåses saken upp till enorma proportioner. Därtill en åklagare som kanske gjorde en missbedömning och en amerikansk president som lägger sig i sånt han inte har med att göra. Allt är bara vansinnigt.

          Jag förstår inte ens hur "Asap Rocky" fick komma in i Sverige. Brottsdömda svenskar får inte komma in i USA, varför får deras kriminella komma hit?

          tummenupp.gif


          --------------------



           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-08-2019, 12:27
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Jag skulle vilja veta vad bråket handlade om och vem som började? Kanske det började med att den andre slog tillbaka eller något sådant. Sen är frågan vad det blir för straff? Villkorligt och/eller dagsböter? Hade de blivit frikända hade det beskedet kommit direkt, eller?


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-08-2019, 12:44
          Länk hit: #6


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Så vitt jag förstår är det inte alls avgjort ännu. Min gissning är att det blir fällande dom och ett kortare fängelsestraff som anses avverkat efter tiden i häkte. Det är för mycket prestige i detta nu för att bli friande, för att inte tala om det enorma skadeståndet. Inte för att det spelar någon roll på rikets finanser men när mord eller våldtäkt kan ge skadestånd på under 100k och denne kriminelle amerikan skall få många miljoner för några veckor i häkte blir det konstigt i allmänhetens ögon.
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 03-08-2019, 19:54
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          CITAT (Fröken Odört @ 03-08-2019, 08:34) *
          Så om någon är av en folkgrupp du inte gillar, så ska vi ha vilda västern och det är okej att bryta mot landets lagar och lyncha dom? Har jag förstått dig rätt nu? Vad har vi hört sådant tidigare?

          Och om man ny skulle få riskera andras liv för att de varit jobbiga i några minuter och under runt 200 meter, så skulle dödligheten hos svenska män öka markant när vi kvinnor tröttnar. Sedan är det intressant att du helt frånser Rockys tidigare klammer med rättvisan (som har varit avsevärt värre än offrets), är det okej just för att han är amerikan och inte afghan?

          Du läser mellan raderna och hittar på saker som jag inte skrivit. Jag har inte tagit parti för amerikanen utan skrev att han givetvis skall dömas för den misshandel han utförde oavsett vem personen var som misshandlades. Att Trump lägger sig i tror jag har att göra med att han vill visa att han bryr som om färgade medborgare efter sin kritik av de fyra demokratiska kvinnorna mao ren valtaktik.
          Jag visste inte ens att det var en afgan mer än att den utsatte personen fått avslag på sitt uppehållstillstånd och skulle ha lämnat Sverige. Det jag funderar då är att trots Akilovmassakern har inte förmågan att avvisa personer utan uppehållstillstånd förbättrats utan tydligen befinner sig många fortfarande illegalt i Sverige.
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 15-08-2019, 20:17
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Asap Rocky fick 2 månader villkorlig dom och skall betala 12000 kr i skadestånd till honom som han misshandlade. Jag lägger mig inte i vad han gör för pengarna, men tycker fortfarande att utvisningen skulle verkställas.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-03-2024, 11:03
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon