Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför ska det synas när mitt senaste besök var?
          ryss_борис
          Inlägg 05-10-2012, 15:53
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem sedan:
          26-04-2010
          Medlem nr: 29 572



          Ja, om jag delar internetuppkoppling med andra kanske jag inte vill att de ska veta att jag läser här. Nu rör det inte mig personligen, men hela den funktionen känns meningslös, är väl bättre att man bara ser den när man är inloggad medlem i så fall?
           
          Citera
          Peztis
          Inlägg 05-10-2012, 16:45
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem sedan:
          18-01-2009
          Medlem nr: 20 608



          Fast jag har tyckt att den funktionen varit jättebra! Ibland blir man lite orolig och undrar var den eller den har tagit vägen och så ser man jamen hon eller han var ju inne i förrgår. Vad bra! Då är det i alla fall någon som inte har lämnat Odla... Vi har bara haft lite olika tider.


          --------------------


          * ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-10-2012, 18:16
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Det är ju bara medlemmar som kan se det så isåfall måste ju den du delar internetuppkoppling med också vara medlem.

          Jag tycker funktionen är bra av samma anledning som Peztis.

          Redigerat av *Stintan*: 05-10-2012, 18:16


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-10-2012, 19:13
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Peztis @ 05-10-2012, 17:45) *
          Fast jag har tyckt att den funktionen varit jättebra! Ibland blir man lite orolig och undrar var den eller den har tagit vägen och så ser man jamen hon eller han var ju inne i förrgår. Vad bra! Då är det i alla fall någon som inte har lämnat Odla... Vi har bara haft lite olika tider.


          Håller med! tummenupp.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          ryss_борис
          Inlägg 07-10-2012, 19:57
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem sedan:
          26-04-2010
          Medlem nr: 29 572



          CITAT (*Stintan* @ 05-10-2012, 19:16) *
          Det är ju bara medlemmar som kan se det så isåfall måste ju den du delar internetuppkoppling med också vara medlem.

          Jag tycker funktionen är bra av samma anledning som Peztis.

          Fel. Så fort jag besöker forumet står det när jag senast var här, och i vilken tråd. Om jag delar internetuppkopping kommer därmed alla som besöker odla se var jag varit. Odla känner nämligen igen endast ip-numret, inte exakt vilken dator det kommer ifrån, då samtliga datorer delar ip.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-10-2012, 21:24
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Förstår inte riktigt vad du menar men om jag skulle dela dator med nån annan så skulle jag se till att personen inte kunde logga in i mitt namn i datorn. Kan man inter spärra på liknande sätt när man delar internetuppkoppling?





          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          ryss_борис
          Inlägg 07-10-2012, 21:41
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem sedan:
          26-04-2010
          Medlem nr: 29 572



          CITAT (*Stintan* @ 07-10-2012, 22:24) *
          Förstår inte riktigt vad du menar men om jag skulle dela dator med nån annan så skulle jag se till att personen inte kunde logga in i mitt namn i datorn. Kan man inter spärra på liknande sätt när man delar internetuppkoppling?



          Nej, men seriöst. Det går inte. Är i så fall funktionen som måste ändras. Jag delar inte dator, men kanske ip-nummer, och om nån då med samma ip somjag besöker odla, så ser de var jag senast var/besökte.

          Redigerat av ryss_борис: 07-10-2012, 21:42
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-10-2012, 22:20
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (ryss_бори @ 07-10-2012, 22:41) *
          Nej, men seriöst. Det går inte. Är i så fall funktionen som måste ändras. Jag delar inte dator, men kanske ip-nummer, och om nån då med samma ip somjag besöker odla, så ser de var jag senast var/besökte.


          Du får köra med eget mobilt bredband när du besöker såna här hemliga sidor giggle.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          jaj-51
          Inlägg 08-10-2012, 06:00
          Länk hit: #9


          Gäster






          CITAT (*Stintan* @ 07-10-2012, 23:20) *
          Du får köra med eget mobilt bredband när du besöker såna här hemliga sidor giggle.gif


          Mobilt bredband använder också IP nummer vilket all trafik på internät gör.
          Fins andra lösningar som fungerar om någon vil vara anonym.
           
          Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 08-10-2012, 07:29
          Länk hit: #10


          Gäster






          Du er jo logget ind på din egen konto, så det vil altid kun være dig selv, der får informationen. Det er jo din personlige startside, og den kan andre ikke se.

           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 08-10-2012, 10:02
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (Anja Danmark @ 08-10-2012, 08:29) *
          Du er jo logget ind på din egen konto, så det vil altid kun være dig selv, der får informationen. Det er jo din personlige startside, og den kan andre ikke se.



          Ja, så tänker jag också. Delar du dator får du se till att logga ut dig när du lämnar forumet.
           
          Citera
          Peztis
          Inlägg 08-10-2012, 15:43
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem sedan:
          18-01-2009
          Medlem nr: 20 608



          CITAT (ryss_бори @ 07-10-2012, 22:41) *
          Nej, men seriöst. Det går inte. Är i så fall funktionen som måste ändras. Jag delar inte dator, men kanske ip-nummer, och om nån då med samma ip somjag besöker odla, så ser de var jag senast var/besökte.


          Om jag har varit inloggad på Odla via datorn på jobbet, loggar ur, kommer hem, loggar in igen, då får jag ett meddelande om att min senaste inloggning var den då jag var på jobbet, inte från föregående kväll när jag satt vid hemdatorn.

          Du menar då alltså att den hämtar inloggningsinformationen från två olika ställen? Den med "Ditt senaste besök..." via min inloggning men den i min presentation via ip-numret?

          Så om min man skaffade sig ett konto och loggade in hemma via sin dator så skulle det se ut som att jag varit inloggad...?

          "Men seriöst" (min 7-åring använder också det uttrycket), jag har svårt att tänka mig att det funkar så.


          --------------------


          * ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
           
          Citera
          ryss_борис
          Inlägg 08-10-2012, 22:17
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem sedan:
          26-04-2010
          Medlem nr: 29 572



          CITAT (Peztis @ 08-10-2012, 16:43) *
          Om jag har varit inloggad på Odla via datorn på jobbet, loggar ur, kommer hem, loggar in igen, då får jag ett meddelande om att min senaste inloggning var den då jag var på jobbet, inte från föregående kväll när jag satt vid hemdatorn.

          Du menar då alltså att den hämtar inloggningsinformationen från två olika ställen? Den med "Ditt senaste besök..." via min inloggning men den i min presentation via ip-numret?

          Så om min man skaffade sig ett konto och loggade in hemma via sin dator så skulle det se ut som att jag varit inloggad...?

          "Men seriöst" (min 7-åring använder också det uttrycket), jag har svårt att tänka mig att det funkar så.

          Du pratar om någonting annat. Jag pratar om att ett meddelande kommer upp om var jag varit tidigare, fast det kommer upp innan jag loggat in, dvs så fort jag besöker sidan. Alltså går den dels på ip-numret, kanske även på inloggningspresentation, men nu är jag fullständigt ointresserad av den, så den tänker jag inte ens diskutera.

          Vad för uttryck du lyckats lära din 7-åring skiter jag för övrigt fullständigt i smile.gif

          Redigerat av ryss_борис: 08-10-2012, 22:18
           
          Citera

          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 21:12
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon