Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Orkidé gula blad och växer inte (13 stycken)
          Ive32
          Inlägg 10-03-2018, 11:34
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          10-03-2018
          Medlem nr: 86 944



          Hej! Jag har 13 stycken orkidéer och ingen av dem vill fortsätta växa. Rötterna känns lite torra och några blad är lite bruna och vissa helt gula. Vad ska jag göra? Har aldrig hänt mig förut så skulle vara väldigt tacksam för tips. Vill inte slänga 13st orkidéer om de går att rädda. Tacksam för all hjälp. Skulle vilja bifoga bild, men bilderna är större än 1000kb så blev lite svårt.
          Mvh
           
          Citera
          Jubbe063
          Inlägg 10-03-2018, 16:15
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem sedan:
          27-02-2011
          Medlem nr: 40 199



          CITAT (Ive32 @ 10-03-2018, 11:34) *
          Hej! Jag har 13 stycken orkidéer och ingen av dem vill fortsätta växa. Rötterna känns lite torra och några blad är lite bruna och vissa helt gula. Vad ska jag göra? Har aldrig hänt mig förut så skulle vara väldigt tacksam för tips. Vill inte slänga 13st orkidéer om de går att rädda. Tacksam för all hjälp. Skulle vilja bifoga bild, men bilderna är större än 1000kb så blev lite svårt.
          Mvh


          Vilka orkideer gäller det? Skötselråd varierar ju rätt mycket beroende på vilka arter och hybrider vi pratar om. Men är det Phalanopsis så kanske en omplantering kan vara bra. Rensa bort alla döda rötter och blad och sättta i ny fräch kompost
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 15:24
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon