Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Recept på gojisylt/marmelad, Letar efter et bra recept på färska goji
          Kee
          Inlägg 20-07-2018, 10:58
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 486
          Medlem sedan:
          28-10-2007
          Medlem nr: 13 014



          Hej

          Sedan en rekordskörd av gojibär härom dagarna, undrar jag nu lite smått vad jag ska göra av den. Torkad goji har vi redan en hel del, så jag vill göra något annat.



          Jag är sugen på att göra någon sorts sylt/marmelad/puré av dessa, men det är svårt att hitta bra recept. De allra flesta baserar sig på torkad goji, därtill med ganska små mängder, gissningsvis beroende på att man oftast inte har särskilt mycket goji, eller att de är mycket dyrare än andra bär.

          Hittade en intressant produkt gjord på 100% goji enligt tillverkaren, men där finns såklart ingen beskrivning på hur den görs:

          http://gojicapo.it/en/prodotti/goji-jam-55-gr

          Men borde man inte kunna ta ett recept för något annat bär som man normalt gör puré på och så att säga "extrapolera" det på dessa bär?

          Än så länge står de i kylen, men snart måste jag nog frysa in dem om de inte ska bli dåliga, vilket kan behövas om jag saknar redskap/ingredienser.

          Tacksam för all hjälpsam respons!


          --------------------
          Balkongodlare och skogsträdgårdsidealist
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 30-07-2018, 23:17
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Det var en imponerande skörd - hur har du burit dig åt för att få så mycket bär på dina buskar ? Själv har jag en buske, som jag planterade för 5-6 år sedan, man jag har inte haft ett enda litet bär under de här åren på min bocktörnebuske ?
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 29-03-2024, 10:42
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon