Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Rabattkant, Ska anlägga rabatt på en gräsmatta
          Shaggy
          Inlägg 21-04-2005, 12:28
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem sedan:
          22-03-2004
          Medlem nr: 3 048



          Jag har inga rabatter att plantera blommor i och det börjar kännas som ett handikapp. Min jord består av ren rödlera så att börja försöka tillverka odlingsbar jord känns inte som något bra alternativ. Nu vill jag anlägga en rabatt ovanpå en gräsmatta och måste alltså ha någonting som kant till rabatten.
          Min tanke är göra kanten ca 15 cm hög, lägga tidingar i botten (mamma har fått bra grässpärr på det sättet) och sedan lägga på jord ovanpå.
          Frågan är bara vad lägger jag för kant? Jag vill ha en hållbar kant vilket gör att trä går bort direkt, jag vill ha en snygg kant vilket gör att dom där fula gröna vågiga plastgrunkorna också förvinner och då känns det som om det bara är sten kvar men då måste jag ju ändå gräva vilket är det jag absolut vill slippa göra i den jorden.
          Någon som har något bra förslag på vad man lägger som är snyggt och hållbart och som inte blir dödat av en trimmertråd.
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 14:50
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon