Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Finns det ok för hinkar att köpa numera?, - eller är det bara gamla antika grejer?
          EKLO
          Inlägg 08-10-2007, 10:28
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem sedan:
          10-08-2007
          Medlem nr: 11 952



          Söker med ljus och lykta efter ett ok att bära hinkar med. Finns det i sinnevärlden, dvs går det att köpa nu för tiden? Eller är det bara förpassat som eleganta nostalgiska antika träprylar att sätta upp på väggen? Har alla motordrivna fordon när de släpar grejer numera, eller har någon sett ett köpbart ok?

          hör gärna av er med tips!
          mvh Eklo

          Redigerat av EKLO: 08-10-2007, 10:29
           
          Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 08-10-2007, 10:32
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem sedan:
          12-06-2006
          Medlem nr: 7 932



          Ja, detta har jag också önskat att jag hade ibland. Hoppas du får nåt svar här. Annars kanske någon händig man kan fixa.


          --------------------
          Eva

          En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!
           
          Citera
          EKLO
          Inlägg 08-10-2007, 11:43
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem sedan:
          10-08-2007
          Medlem nr: 11 952



          Fick just höra att det skulle kunna finnas på en firma i Partille utanför Gbg - Borstanders. Ska kolla upp det.

          Eklo
           
          Citera
          Wilmer
          Inlägg 09-10-2007, 21:31
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem sedan:
          04-11-2003
          Medlem nr: 2 529



          Min käre far hade mani på att rensa och slänga. Han eldade upp vårt fina blanknötta ok när jag var för ung för att fundera på att protestera -cry-.gif Jag har saknat det många gånger sedan dess. Mycket nyttigt föremål!

          Wilma


          --------------------

          Killerq Mini Wrigg.jpg

           
          Citera
          EKLO
          Inlägg 09-10-2007, 22:16
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem sedan:
          10-08-2007
          Medlem nr: 11 952



          Firman Borst-Anders utanför Kviberg mot Partille har köpts upp/bytt namn till Ahrnell eller något sådant. De har ett träok, men det kostar 1.400 kr + moms. Jösses, säger jag bara. Det blir till att leta vidare. Fler som har tips?

          Eklo
           
          Citera
          Bee
          Inlägg 25-10-2007, 09:26
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem sedan:
          27-01-2006
          Medlem nr: 7 002



          Har inget tips om ok men i våras investerade vi i en kraftig säckkärra för att frakta sopsäckar med gammal jord i till bilen när vi grävde ny rabatt. Den har visat sig bra till alla möjliga saker man behöver flytta på och inte orkar bära. Den har två förhållandevis kraftiga hjul som rullar fint både i gräsmattan och på parketten inomhus smile.gif



          --------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
           
          Citera
          EKLO
          Inlägg 25-10-2007, 13:44
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem sedan:
          10-08-2007
          Medlem nr: 11 952



          CITAT (Bee @ 25-10-2007, 10:26) *
          Har inget tips om ok men i våras investerade vi i en kraftig säckkärra för att frakta sopsäckar med gammal jord i till bilen när vi grävde ny rabatt. Den har visat sig bra till alla möjliga saker man behöver flytta på och inte orkar bära. Den har två förhållandevis kraftiga hjul som rullar fint både i gräsmattan och på parketten inomhus smile.gif


          Tack för bra förslag - tyvärr funkar det inte så bra med vagn/kärra för mig, (en skottkärra har jag redan, men det blir också lite för tungt i uppförsluten). Jag odlar på en ö, och jag har ingen bil utan tar mig via buss, färja och ganska lång promenad på småstigar fram till huset. Tanken på att köpa en kärra och släpa med ut dit lockar inte. Dessutom är planen med oket att jag ska bära tång från stränderna, där det är ganska hög lutning, samt komockor från skog och äng (för smalt mellan träden för kärror). Ett vanligt hederligt gammalt ok vore faktiskt optimalt för allt detta, och mest av allt är jag störtförvånad över att jag verkar vara ganska eller helt ensam om att sakna detta utmärkta verktyg - annars skulle det väl säljas lite här och var, menar jag?

          mvh Eklo

          Redigerat av EKLO: 25-10-2007, 13:44
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-04-2024, 14:34
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon