Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          75 sidor V  « < 73 74 75  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          Monarda
          Inlägg 17-08-2014, 16:35
          Länk hit: #1481


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          Många tycker tyvärr att det är häftigare att få sina bilder/filmer utlagda på YouTube eller publicerade på annat håll, än att gripa in. Dit har den nya tekniken lett oss, man glömmer medmänniskan. Samma sak om man bevistar någon tillställning, folk är så upptagna att fota med sina mobiler att dom helt missar själva upplevelsen. Och dessutom stör upplevelsen för andra.

          Det finns dagis där man förbjudit föräldrarna att använda mobiler vid lämning och hämtning för att personalen upplever att de inte kan få kontakt med dem. Skrämmande!

          Kom att tänka på en annan olycka där medmänskligheten inte existerade. En kvinna hade kört av vägen och voltat med sin bil. Hon blev hängande i säkerhetsbältet och när hon kvicknade till upptäckte hon personer som höll på att rensa bilen på hennes värdeföremål och struntade i om hon var skadad eller inte!

          Senaste idiotin i kommunen jag bor i är att man ska installera dataskärmar hemma hos åldringar för att hemtjänsten ska slippa åka ut på natten. Ser gamlingen ut att sova så behöver man inte åka dit, anser man. Sen hur man kan bedöma om någon fått en hjärnblödning och kanske är medvetslös framgår inte.

          Nu kom jag in på sidospår och det gör man ju i diskussioner, men det jag vill ha sagt är att den tekniken inte alltid är till gagn för människan.

           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 17-08-2014, 16:46
          Länk hit: #1482


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          Monarda jag håller helt och hållet med dig......
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 17-08-2014, 16:50
          Länk hit: #1483


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          Håller också med.
          En skrämmande utveckling.
          Numera är folk enarmade för en hand är upptagen av mobilen, oavsett om dom är ute och rastar hunden eller på lekplatsen med sina barn. unsure.gif


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 12-12-2014, 16:29
          Länk hit: #1484


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Jag är inte direkt arg - men väldigt besviken över att vissa trådar här på odla konsekvent förstörs.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 26-12-2014, 14:29
          Länk hit: #1485


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          Superarg över alla mänskliga grisar som inte kan kasta sopor på därför avsedd plats! Vid återvinningsstationen utanför ICA, där man numera enbart får lämna glas, stod det en massa kassar runt om containrarna med allt från matrester till lysrör. F-n ta er, miljömarodörer! devil.gif
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 27-12-2014, 09:29
          Länk hit: #1486


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Jag är arg för att företagen tycker sig ha rätt att äga allt utrymme! Jag kan inte kolla mina mejl utan att det flimrar av företagsreklam. Jag kan inte beställa någonting på internet utan att telefonen blir fylld av reklam. Jag kan inte ens vara med i en fackförening utan att få en massa reklam för företag. Snart kan jag väl inte heller se något teve-program utan reklamavbrott (tur att SVT finns i alla fall).


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera

          75 sidor V  « < 73 74 75
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 24-04-2024, 21:33
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon