Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > tips till er som inte har ett bra macro
          lissa
          Inlägg 22-03-2009, 21:13
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem sedan:
          08-12-2005
          Medlem nr: 6 830



          Ni verkar ha väldigt bra kameror allihop här, men jag har inte det, och fick i min tur ett tips som fungerar bra om man inte har FÖR stora pretentioner..
          Man tar helt enkelt ett vanligt men bra förtoringsglas och när man själv ser att det är som man vill ha det, då sätter man kameran mot glaset och trycker av...
          Det jag sätter in här har förlorat lite efersom man måste minska dom ordentligt för att kunna få in det på forumet..
          Bifogad fil  macro_1.JPG ( 10.15k ) Antal nedladdningar: 40
          Bifogad fil  DSCN8259.JPG ( 37.33k ) Antal nedladdningar: 84


          --------------------
           
          Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 22-03-2009, 21:51
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem sedan:
          25-03-2008
          Medlem nr: 14 814



          TACK SNÄLLA LISSA FÖR DETTA TIPS!!!!!!!!! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

          Nu har jag fotat och testat och det fungerade verkligen. Jag har faktiskt tänkt tanken några gånger men har aldrig provat för jag trodde inte att det skulle gå....

          Sååå himla många gånger har jag varit besviken på min kamera att jag måste hålla den 40 cm ifrån objektet för att det inte ska bli oskärpa....

          Här är mina testbilder!
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Cambria__Odontoglossum__gnm_f_rstor.glas.JPG ( 155.23k ) Antal nedladdningar: 62
          Bifogad fil  Phalaenopsis_gnm_f_rstoringsglas.JPG ( 143.62k ) Antal nedladdningar: 61
          Bifogad fil  Phal._gnm_f_rstoringsglas.JPG ( 186.55k ) Antal nedladdningar: 65
           
           
          Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 22-03-2009, 22:05
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem sedan:
          25-03-2008
          Medlem nr: 14 814



          Var tvungen att prova knäppa på cliviabäbisarna också. Den största är ca 3 cm nu.
          (Det vet ju du Lissa, att jag har aldrig lagt in en tydlig närbild på dom...)

          VA KUL!!! yahoo.gif yahoo.gif
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  IM001158.JPG ( 717.28k ) Antal nedladdningar: 51
           
           
          Citera
          lissa
          Inlägg 23-03-2009, 02:21
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem sedan:
          08-12-2005
          Medlem nr: 6 830



          WOW, SussieF...vilka testbilder, grattis grattis, dom är verkligen jättefina, och ändå var det testbilder.... bravo.gif bravo.gif Har du försökt att komma ännu närmar...eller blir det suddigt då ? Min älsklingskamera sitter ihop med tape !! och att den har förlorat är helt klart, för kolla det här biet, det var bland det första som jag gjorde på det här viset, förutom ett antal testbilder...men det var bökigt...och egentligen borde jag ha gått närmare, men jag var rädd att det skulle flyga sin kos
          Bifogad fil  DSCN6046__Small_.JPG ( 36.47k ) Antal nedladdningar: 67


          Jätteroligt att någon mer har fått ut något av det här tipset...vet inte varför jag hade glömt det, men antagligen är det för att jag under vintern inte har haft något att närfota....

          Redigerat av lissa: 23-03-2009, 02:22


          --------------------
           
          Citera
          Euphorbia
          Inlägg 02-04-2009, 09:31
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem sedan:
          05-05-2007
          Medlem nr: 10 195



          Jag brukar ställa mig en bit ifrån och zooma så mycket jag kan om macron krånglar, det ger inte riktigt samma effekt, men det kan funka ibland. (fast det förutsätter ju att man har mycket zook på kameran...).
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-04-2024, 22:10
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon