Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Döende gurkplantor
          rs2_nisse
          Inlägg 08-06-2019, 10:42
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          07-06-2019
          Medlem nr: 89 400



          Hej!
          Jag undrar om någon vänlig själ kan svara på vad som händer med mina gurkplantor. Allt började för en vecka sedan. Jag hade glömt vattna en dag och när jag kom ut i växthuset slokande gurkplantorna. Jag var helt säker på att det berodde på att dom behövde vatten. Till min stora besvikelse så gjorde vattningen varken till eller ifrån. Jag har även provat att inte vattna ifall dom fått för mycket vatten utan framgång. Har även vattnat med vatten blandat med blåkorn ifall det skulle vara näringsbrist men det också utan resultat. Jag har plantorna direkt i marken inne i växthuset och det är sandjord jag har där jag bor. Har även haft en värmefläkt i växthuset för kalla nätter. Plantorna började ju sloka helt tvärt men såg friska ut i toppen men nu har även toppen börjat bli drabbad. Det som hänt med bladen i toppen är att dom blivit gula ute i spetsarna och även lite längs kanterna. Det skiljer sig från vad som hände först för dom bladen var gröna och fina men slokande.
          Bifogar bilder
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  gurka1.jpg ( 301.66k ) Antal nedladdningar: 24
          Bifogad fil  gurka2.jpg ( 441.63k ) Antal nedladdningar: 26
           
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 09:56
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon