Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          > Forumprofilen - möt Alexander-VG-zon3
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 20-12-2012, 09:31
          Länk hit: #1


          Gäster






          Hej forumvänner!

          Årets sista forumprofil! Jag tycker detta har varit jättettrevligt och forumprofilen fortsätter nästa år. Jag har skrivit ner alla önskemål om profiler från er så förhoppningsvis dyker de upp efter hand från och med januari. Fortsätt gärna tipsa.

          Nu kan ni läsa om Alexander-VG-zon3 och hans passion för växter!
          Klicka här: Trädgården en fristad


          Passar på att önska er en
          God Jul & Gott Nytt Trädgårdsår
          smiley_small_hug.gif
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 21-12-2012, 21:45
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          Tusen tack alla smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif roligt att vara med.

          Synd dock att Katarina inte hann med att lägga in mitt ändrade svar innan hon gick på semester. Lägger in det här istället. Var stressad när jag svarade på första och blev inte nöjd, tyckte det blev lite tråkigt och opersonligt.

          Beskriv din trädgård

          Sedan 2004 har jag varit fast i mitt intresse, det hela började med att jag fick en fröpåse med ''palmmix'' av min mormor och jag började sen odla krukväxter på mitt rum. När jag sen flyttade till mormor 2006 fick jag börja odla i hennes trädgård vilket var väldigt kul att äntligen kunna ta händerna i jorden att få plantera, gräva och rensa ogräs. Kravet av mormor var att det skulle se snyggt ut. Mormors trädgård är fylld av gamla vackra fruktträd och en typisk lantträdgård med vissa naturligare områden och andra mer strukturerade rabatter med rosor och perenner. Det gick med rasande fart att anlägga stenparti, rabatter och att testa allt möjligt i växtväg i min iver. Det jag gillar mest i denna trädgård är mitt frilandsfikon som trivs och blir stötte för var år och mormors vindruva som ger otroligt goda druvor. Jorden här är morän och ganska öppet och blåsigt läge i zon 1-2 nordöstra skåne klimatet är typiskt för öst.

          2008 flyttade jag nordväst till Marks kommun som ligger Västergötland. Här har jag en uteplats och en lägenhets trädgård på ca 55-60kvm som jag inte hunnit med att göra så mycket än, men till nästa år ska det bli mer rabatter. För att få plats med allt så har jag sen tre somrar skaffat tre odlingslotter där jag har mina grönsaker och kryddgård, här är jag mest nöjd med min kryddgård med enbart växter från Europa med många ovanliga timjan arter men också perfekt läge och jord för många lökväxter främst krokus. Både på odlingslotten och vid lägenheten testar jag känsliga växter exempel som fikon, har 3st på odlingslotten som enbart skyddas med lövhög och plasttak över, och så har jag en mot väggen här vid lägenhet som jag skyddar mer ordenligt för jag vill att den ska bli stor och ge frukt den får frigolitskydd och fast den bara varit här två somrar börjar bli stor.
           
          Citera

          Inlägg i den här tråden
          Katarina Odla.nu   Forumprofilen - möt Alexander-VG-zon3   20-12-2012, 09:31
          LottaJo   Kul att se att palmintresset faktiskt varit med re...   20-12-2012, 09:54
          hattstugan   Åh vad kul att få läsa om Alexander!! Är ...   20-12-2012, 10:18
          EsterM   Så roligt läsning. Alexander är så himla kunnig, t...   20-12-2012, 10:22
          gunsta   Mycket trevlig läsning - fikon, palmer ... man lä...   20-12-2012, 12:08
          pejori   Tack vännen, för att du delade med dig. :tummenupp...   20-12-2012, 14:02
          kerstin z5-6   Tack Alexander! Så trevligt att läsa om dej oc...   20-12-2012, 14:24
          Alba   Såå roligt att få läsa om dig Alexander. Jag vill ...   20-12-2012, 17:19
          Eva i Skåne   Så roligt att det blev Alexander som blev forumpro...   20-12-2012, 19:31
          Biggan_   Så trevligt att få läsa mer om dej och ditt odland...   20-12-2012, 19:31
          Helen i Piteå Zon 5   Hej Alexander! Så roligt att läsa lite mer om ...   20-12-2012, 20:13
          Kryddan03   Så trevligt! :tummenupp: Men, inte ett ord ...   20-12-2012, 20:21
          mamamaggan   Så härligt att få läsa om dig och att få se dig . ...   20-12-2012, 20:49
          Peztis   Hej på dej Alexander! Trevligt att träffas...   20-12-2012, 21:51
          Cilla   HEJA ALEXANDER!! Du är en av dem som lär m...   21-12-2012, 10:35
          Iren   Ja, jättekul att läsa och mycket välförtjänt beröm...   21-12-2012, 20:12
          Monica i Nässjö   Jättekul att läsa och att se hur du ser ut. Du såg...   21-12-2012, 21:34


          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 28-04-2024, 09:39
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon