Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trädgårds-time-out....*suck*, ...att känna sig less på leriga spadar..
          Katrina
          Inlägg 05-11-2002, 21:30
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 129
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 44



          Jag tror jag behöver ta en trädgårds-time-out.
          Känner ni så periodvis?

          Nu är jag faktiskt less på alltihop - och det är ju tur att det inte kommit tidigare på året rolleyes.gif

          Jag har grävt som en sork-grävling-mullvad hela sommaren och hösten känns det som. Planerat, funderat och planterat.

          Den ljuuuuvliga sommaren gjorde ju sitt till, inspirationen flödade, kvällarna var långa och ljumma.
          Strospromenader bland nygrävda rabatter gav upphov till nya ideer som skulle dras igång bums! nästa morgon.

          Ryggvärk och blåsor i händerna hade jag mest hela tiden, men oj! va´ jag njöt!!!

          Nu under hösten har diverse Internet-beställda plantor levererats med jämna mellanrum och grävandet och planterandet har liksom fortsatt av bara farten.

          Plötsligt var det som om jag insåg att jag passerat min gräns för vad som var roligt. Det var inte roligt längre!

          Nu ska jag inte ta i en spade förrän framåt april 2003! tongue.gif
          Ååå, va skönt!

          Tack & lov för årstider & vinter!
          Det är ju vintern som ska bygga upp plantglädjen till våren igen. wub.gif


          --------------------
          ~~K A T R I N A, zon 3~~
          Den som tror att ett väl utfört arbete inte behöver göras om, har aldrig rensat ogräs...
           
          Citera
          Virgo
          Inlägg 05-11-2002, 21:50
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 17



          Ja det är rätt, vila i vinter!.Själv så går jag bara en runda i trädgårn varje dag och ser vad jag skulle ha gjort tidigare och tänker det kan jag göra imorgon eller nästa dag.

          Men som tur så har jag andra växter som behöver omsorg och det är akvarieväxterna.
          Inomhus är det ite varmara o skönare än ute i höstrusket.


          --------------------
          mvh
          Virgo


          Den som hittar stavfel får behålla dessa!
           
          Citera
          bettan
          Inlägg 05-11-2002, 21:59
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem sedan:
          05-11-2002
          Medlem nr: 232



          Ja, när frosten hinner före och nästan fryser sönder mina stora blå vattentunnor så att jag måste spetta loss vattnet, - tunnan blir hal och jag får vatten och stora isflak över mig, - när jag ska bära in mina kryddkrukor i källaren och tappar den storsta av dem alla över foten för att jag var alldeles för stel om fingrarna från vattentunnan - då vill jag gå in. In i huset och aldrig gå ut i trädgårn igen förrän våren kommer.wacko.gif


          --------------------
          Det finns bara ett slags framgång - att kunna leva sitt liv på sitt eget sätt
           
          Citera
          yla
          Inlägg 06-11-2002, 00:53
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem sedan:
          05-11-2002
          Medlem nr: 208



          rolleyes.gif


          --------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie
           
          Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 06-11-2002, 08:25
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 33



          Godmorgon!:lol:
          Håller definitivt med! Men visst lockar det när solen skiner och det är sådnat där väder så att man inte kan förmå sig att gå in... Men å andra sidan, man kan ju se hur länge man klarar av att hålla i spadskaftet och då blir man inte långvarig utomhus.
          Vi flyttade i våras till hus som vi renoverat, samtidigt började vi göra om i trädgården wacko.gif och till slut gick luften liksom ur oss. Den senaste månaden har jag bara satt internetlökarna sedan har jag inte haft ork att göra mer. Lusten innfinner sig då och då men inte orken. Tur det är höst så man kan sitt ainn emed gott samvete och samla kraft till våren. Dessutom hinner man kanske komma på nya fiffiga idéer att förverkliga! laugh.gif

          Helen, från ett blåsigt och grått Skåne smile.gif


          --------------------

          Vänliga hälsningar Helen i Skåne
           
          Citera
          Ann
          Inlägg 06-11-2002, 09:57
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 145
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 37



          CITAT (Helen i Skåne @ 06-11-2002, 08:25)
          Godmorgon!:lol:
          Håller definitivt med! Men visst lockar det när solen skiner och det är sådnat där väder så att man inte kan förmå sig att gå in... Men å andra sidan, man kan ju se hur länge man klarar av att hålla i spadskaftet och då blir man inte långvarig utomhus.
          Vi flyttade i våras till hus som vi renoverat, samtidigt började vi göra om i trädgården wacko.gif och till slut gick luften liksom ur oss. Den senaste månaden har jag bara satt internetlökarna sedan har jag inte haft ork att göra mer. Lusten innfinner sig då och då men inte orken. Tur det är höst så man kan sitt ainn emed gott samvete och samla kraft till våren. Dessutom hinner man kanske komma på nya fiffiga idéer att förverkliga! laugh.gif

          Helen, från ett blåsigt och grått Skåne smile.gif

          Internettlökar!! Tulpaner, krokus osv, internettlökar!! År det en ny sort??? tongue.gif Hälsar Ann.
           
          Citera
          Fialotta
          Inlägg 06-11-2002, 10:03
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 49



          Känner som dig...nu får trädgården vila....men det är mysigt att sitta inne och titta i frökataloger o tidningar med levande ljus just nu! Jag håller på att planera julgrupper o dörrkransar ...himla kul at hålla på med denna tid! Knep o knåp. tongue.gif


          --------------------
          *maudan*
           
          Citera
          pera
          Inlägg 06-11-2002, 10:05
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 28



          vad gör man när man inte han med att få ner dom sista "internetlökana" innan tjälen kom. går det att spetta ner dom eller försöka tidigt i vår ?
           
          Citera
          Kerstin i Malmö
          Inlägg 06-11-2002, 10:16
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 200
          Medlem sedan:
          04-11-2002
          Medlem nr: 120



          Visst känns det som det är skönt med en paus!

          Och du, ta det lugnt med grävandet så du inte skadar dig. Jag har fått ta det "lugnt" hela sommaren och hösten då jag fått golfarmbåge sad.gif . Det är inte kul inte. Jag har också grävt och planterat som en galning sedan jag fick min trädgård, vilket gett resultat att det blivit en trädgård som "syns" numera samt att jag går på akupunktur, anti-infammatoriska tabletter mm.

          Det värsta är ju att lusten funnits där hela tiden att fixa! Och att inte kunna/få göra något är frustrerande. Men det är det som är en av fördelarna med höst och vinter. Man kan inte göra så mycket nu! Tid att njuta av det som blivit gjort. Tid att ta hand om insidan av huset. Tid att vänta på en ny vår då vi är fyllda av lust att påbörja en ny odlingssäsong.
          Önska vackra böcker i julklapp...

          Kerstin
           
          Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 06-11-2002, 12:47
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 33



          [FONT=Optima][SIZE=1][COLOR=green]Trist med din arm, Kerstin! sad.gif HAr själv klydder med kroppen och går ständigt i väggen. Tror ALDRIG jag kommer att lära mig ta det lugnt. Kan inte riktigt acceptera att min kropp ska bestämma vad jag kan och orkar... mad.gif Så det är nog tur att det är för kallt nu, tom för "internetlökarna" smile.gif Prova och sätt lökarna i krukor istället som du ställer lite skyddat så kan du glädjas åt dem till våren och sedan gräva ner dem.
          Blev också lite sugen på att göra någon snygg krans till dörren... tongue.gif

          Helen i Skåne


          --------------------

          Vänliga hälsningar Helen i Skåne
           
          Citera
          Kerstin i Malmö
          Inlägg 06-11-2002, 13:12
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 200
          Medlem sedan:
          04-11-2002
          Medlem nr: 120



          Helen

          rolleyes.gif Nä, det är väl så för mig också, att jag har svårt att acceptera att jag inte kan... Men, livet går ju vidare och tar man lite i taget så tror jag det ordnar sig till slut! Men sitta och hänga och sura, nix, inte min melodi!

          smile.gif laugh.gif

          Kerstin
           
          Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 06-11-2002, 13:18
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 33



          NÄ BEVARE MIG! Det finns alldeles för mycket roliga saker att göra, för mycket nya saker att upptäcka, för mycket spännande saker att lära sig och för många trevliga människor att lära känna!!! biggrin.gif

          Helen i Skåne smile.gif


          --------------------

          Vänliga hälsningar Helen i Skåne
           
          Citera
          Betty
          Inlägg 06-11-2002, 13:50
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 14



          Instämmer hela vägen smile.gif Vilken tur att det är vinter så min stackars ledbrutna kropp får vila! Känner mej åxå mätt på trädgården för i år!
          Skönt att stanna innomhus och ladda batterierna för kommande vår, bläddra i trädgårdsböcker, drömma, planera och så sakta börja längta efter värmen och solen igen.


          --------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6



           
          Citera
          Britt-Marie i Bo...
          Inlägg 06-11-2002, 14:41
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 162
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 30



          Är inte färdig än, i fjol gick det att rensa ogräs nästan hela vintern. Våtarven tyx växa året runt!? Än så länge känns det ganska skönt, för där jag bodde tidigare är det snö sedan ett tag, och där var uppstarten för trädgårdsarbete Maj i bästa fall. Så ännu njuter jag tongue.gif
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 17:16
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon