Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Jordgubbar torkar ut
          FetChans
          Inlägg 11-07-2018, 15:42
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem sedan:
          11-07-2018
          Medlem nr: 87 826



          Hejhej
          Dubbla heltidstjänster+småkottar hela mitt liv och ska nu på min 39års dag äntligen få börja ta hand om mig själv. Lite Farbrorfri känsla börjar inkomma. Men har jag verkligen lyckats blivit så kass att jag inte ens kan få jordgubbar växa?

          Landet har fått växa lite vilt i 4-5 år fram tills förra året då jag började rensa de mer frekvänt. Men jordubbar uteblir eller blir mindre än smultron. Ser ut som de torkar ut trots jag vattnat varje kväll och även haft på kogödsel nu i år.

          Vad är fel, kan de vara nått av nedanstående?

          *orginalplantor har blivit alldeles för kraftiga+växt ihop med nya små skott så inte tillräckligt med näring tillförs.
          *Jag la i en matta i botten pga jag har en närliggande häck som annars växer in i landet. Gjorde jag inte tillräckligt djupt? Mattan ligger 10-11cm under jordnivå, har för mig jag la den mycket djupare men icke...
          *Orginalplantorna är för gamla dvs 6-7 år tror jag...
          *Vattnat för lite ändå kanske?

          Mvh/Utbränd men pånyttfödd Dalmas
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Jordgubbar3_20180711.jpg ( 485.62k ) Antal nedladdningar: 0
          Bifogad fil  Jordgubbar1_20180711.jpg ( 237.7k ) Antal nedladdningar: 10
          Bifogad fil  Jordgubbar2_20180711.jpg ( 211k ) Antal nedladdningar: 10
           
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Natur liv
          Inlägg 11-07-2018, 15:55
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Kanske är plantorna för gamla. Jordgubbsplantorna behöver bytas ut och en ny växtplats behövs med några års mellanrum.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 18-04-2024, 08:55
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon