Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
Skriv svarNytt inlägg
> Pandemier, zoonoser, klimatförändringar och förstörd natur
Gunilla T
Inlägg 09-04-2021, 14:13
Länk hit: #81

Medlem
Antal inlägg: 1 794
Medlem nr: 82 744

CITAT (Mjärden @ 09-04-2021, 02:12) *
Hade hade hoppats att få en ursäkt eller åtminstone få hånet bortplockat, men det är kanske för mycket begärt.

Ja, det är det. Jag skrattade gott åt din befängda slutsats att bara för att jag läst Bill Gates bok så är han min förebild, jag läste "Mein Kampf" när jag var 20 år, författaren har aldrig varit min förebild.

Du försöker uppfostra mig med din nedlåtande ton och när jag protesterar blir du ett offer.

Over and out!

Citera
Gunilla T
Inlägg Igår, 09:30
Länk hit: #82

Medlem
Antal inlägg: 1 794
Medlem nr: 82 744

En läsvärd artikel i dagens DN med rubriken "Fyra dramatiska konsekvenser för livet på jorden när planeten blir varmare"

Här redovisas massutdöende av arter historiskt med en brant kurva uppåt från industrialiseringens början, som jämförelse en naturlig utrotningsgrad.

Ökning av extremväder, översvämningar och torrperioder, jämförelsetal år 1980- 1999 samt år 2000 - 2019.

Uppvärmningen gör att grödornas tillväxttid förkortas, grödorna mognar för fort och ger mindre avkastning. En graf från år 1960 - 2020 visar hur tre av världens viktigaste grödor, ris, majs och vintervete ger minskade skördar.

Artikeln kan läsas gratis fram till 25 april.

https://www.dn.se/varlden/fyra-dramatiska-k...n-blir-varmare/

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
Skriv svarNytt inlägg
2 användare läser den här tråden just nu (2 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-04-2021, 05:07

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon