Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Stor fönsterfikus (elastica robusta) med runda blad, Se bild i inlägget.
          solnait
          Inlägg 23-10-2013, 20:28
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem sedan:
          23-10-2013
          Medlem nr: 79 166



          Hej! Jag letar efter en stor Ficus elastica robusta med runda blad, ungefär som på bifogad bild. Trodde att den skulle vara lätt att hitta men tydligen inte. De som jag sett hos blomsteraffärer/trädgårdsaffärer har mindre blad eller spetsigare blad.

          Kanske någon har tips om var jag bör leta? Alla tips emottages tacksamt!
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  v_xt.png ( 347.98k ) Antal nedladdningar: 112
          Bifogad fil  v_xt.png ( 347.98k ) Antal nedladdningar: 76
           
           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 23-10-2013, 21:10
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          Denna säljare från Tyskland verkar sälja variant med mer rundare blad (skickar till Sverige och har bra kvalité har själv handlat flera gånger därifrån).

          länk
          http://www.palmenmann.de/shop/index.php?pa...+Ficus+elastica
           
          Citera
          öland4ever
          Inlägg 23-10-2013, 21:52
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 27
          Medlem sedan:
          25-04-2009
          Medlem nr: 22 660



          Till TS

          Vet du vad man gör med en (fönser)Fikus som bara ranglar i höjden? Ska man toppa den?
           
          Citera
          solnait
          Inlägg 24-10-2013, 06:01
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem sedan:
          23-10-2013
          Medlem nr: 79 166



          Alexander> Stort tack!! I princip exakt en sån jag letar efter. Du tror inte att den finns i Sverige? Hur skickar de en så pass stor växt? Har aldrig handlat växter på nätet tidigare.

          Öland4ever> Ingen aning tyvärr, måste finnas andra trådar om det?


          Andra som har tips får gärna skriva också.

          En sak jag funderar på är att växten på bilden i mitt första inlägg är rätt "gles", jag funderar på om de kan ha misskött den. Tycker iofs den är snygg ändå.
           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 24-10-2013, 11:17
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          Vet inte vilken storlek du tänkt men väljer du sverige kan du kolla vad frakten kostar här på deras sida http://www.palmenmann.de/shop/index.php?pa...tent&coID=1

          Lönar sig att köpa lite fler växter kanske eller dela med någon annan, vet inte vilken sort han säljare då det inte står på den med runda blad. Har en själv utan namn med runda blad som köpt lokalt. Annars är det ingen ovanligväxt så sett och alla kan ta hem, men det är oftast brokbladiga eller röda varianter med spetsigare blad man ser, svårt att veta i förväg kanske vad dom kan ta hem eller vad det blir.

          Dom skickar i paket och posten kör hem det till dör (ev till närmaste posten utlämningsställe om man inte öppnar när posten kommer). Måste såklart ha id för att hämta ut/ta emot. Men inga problem brukar ta en vecka att få hit. Säger man inget skickar dom direkt så tänk på vädret så känsliga växter inte fryser (blir frost).
           
          Citera
          solnait
          Inlägg 24-10-2013, 15:58
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem sedan:
          23-10-2013
          Medlem nr: 79 166



          Det är den största växten med runda blad som jag tänkt mig. Får verkligen hoppas den ser ut som på bilden, annars blir jag besviken. Men vore konstigt om han skickade en växt med spetsiga blad när växten på bilden har rundade.

          Tack för all hjälp!
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-04-2024, 01:33
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon