Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat
Laddar varukorgen
0 kr(0 st)
  • Totalt: 0 kr
Till kassan

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

18 sidor V   1 2 3 > »   
Skriv svarNytt inlägg
> Medans jag vandrar på min"sagostig" genom livets dagar, ,här leker jag med mina kära dockor mm....
silos
Inlägg 25-07-2010, 14:18
Länk hit: #1

Medlem
Antal inlägg: 8 992
Medlem nr: 6 292

Mitt liv är "en saga"och varje dag för med sig nya "kapitel" till min livs saga och dessa önskar att jag dela med mig till er andra!
Jag vet att det finns medlemmar här som gillar det som jag skriver,så jag tänkte att nu startar jag ett nytt tråd om min vandring framåt här i livet,på min "sagostig" där det finns så mycket glädje och även bekymmer och sorger....

Redigerat av silos: 21-08-2010, 08:20

Citera
silos
Inlägg 25-07-2010, 14:52
Länk hit: #2

Medlem

25.7.2010
Redå??? Okej,då startar vi yaay.gif biggrin.gif smiley_small_hug.gif

Igår besökte jag min dotter och familjen,med 2 barn och en vovve.Under flera timmar lekte jag med lilla dottern,medans de vuxna pratade med varandra bravo.gif

Det är fantastiskt att vara med en 3 och ett halvt årigt barn.Det blev lek med gosedjuren,sagoläsning,rita,busa,fantisera om allt möjligt.
Lillan berikar mitt liv och min fantasi och jag ser och hör hur hennes fantasi utvecklas...

Sedan skulle vi ut och fortsätta att leka,men då gick min dotter ut med vovven,sonen och barnens morfar,min ex.på promenad och då ville lillan följa med.

Under tiden passade jag på att ta bilder av en del av dockor som jag har virkat till henne.
Dockorna protesterade när jag stoppade dem i en pappers kasse,men jag sa att nu skall vi på äventyr i lekparekn.

Då blev det jbel i papperskassen,så till den grad att kassen höll på att gå sönder. biggrin.gif

027.JPG
Denna dock ville bli den första som blev fotograferad och han for som skjuten ur en kanon och hamnade på en gren av en buske,jag blev full i skratt och de andra dockorrna lipade åt tuffingen a0a.gif

Jag minns inte vilka namn dockorna har,men den här dockan är en utomjordning och kan inte riktigt tala svenska ännu,men han har lyckats säga att han kommer från Plejaderna.han hoppade från gren till gren och sjöng på ett märkligt språk w00t.gif

034.JPG

Nästa dockan hade också bråttom ut,hon tog sats och hamnade upp och ner och skrek på hjälp.Även hon är utomjordning,hon talar riktigt bra svenska.Hon har berättat att när de var på väg till jorden var det meningen att de skulle få helt och håller jordiska kroppar,men deras skalle hade vägrat att ändra sig! Visst är det likt oss människor,vi vill inte ändras utan trampa på gamla hjuspår...

030.JPG

Det blev mycket babbel medans jag tog bilder och barnen i området blev nyfikna och ställde frågor.De känner mig från förr så det var inte det minsta förvånade för att jag var med dockorna i lekparken.

saken är den att jag trivs bra i denna min värld,så från och med idag gäller denna värld och "de vuxnas" värld får vara för min del med sina diskussioner och bråk,jag klarar inte av det.
smiley_small_hug.gif

Citera
silos
Inlägg 25-07-2010, 18:07
Länk hit: #3

Medlem

Jag höll just på att trilla omkull på det lilla berget,då den enögda dockan frågade mig om människorna här på jorden:hördu Sagotant;varför är människorna här på jorden så konstiga?

Vad menar du? Jo,när vi varit ute med dig så har några flinat åt oss och sagt:ha ha ha,vilka löjliga dockor och vilken löjlig tant,fast det sista tänkte de!

Men lilla vännen,för det första är ni inte löjliga!Och för det andra,som barnen säger här:du som sa det du var det!Alltså är de som säger sådana saker om er,det själva:L Ö J L I G A!
Vad det gäller mig så är jag gärna löjlig,för det är braaa mycket roligare än att vara bakom slöjan och inte se våran härliga verklighet!

Varför är människorna på jorden sådana?Jag var tvungen att tänka efter en stund,medans dockan for runt på berget,hoppande rullande och skrattande på det Plejadenska härliga sättet.
Jag tror att de gör på det viset för att de är rädda,de är rädda för sitt mörka innersta.Om detta vet de inte utan allt som de inte har kunnat se hos sig själva,ser de hos sina medmänniskor,men alla är inte på det viset!

Jaa,ropade den glada dockan:du är inte på det viset Sagotanten,varför är du inte det?
Det är därför att jag har besökt mitt innersta mörker och tittat i vitögat på alla de hemska,skrämmande monstren,demoner,djävlar och det finns ännu många kvar serru lilla vännen! NÄÄ,det tror jag inte sa dockan och hoppade på min axel och killade mig i örat så till den grad att nu trillade jag på riktigt på gräsmattan intill.
Dockan skrattade och skrek:DU ÄR I LJUSET;DU ÄR I LJUSET och OM du trillar till mörkret kommer vi och räddar dig!
Tack min gullevän,det har ni gjort så många gånger och utan er skulle jag inte klara mig i denna hårda värld!

I ögonvrån såg jag hur gardinerna fladdrare i husen intill.....

060.JPG

Citera
silos
Inlägg 25-07-2010, 20:20
Länk hit: #4

Medlem

Godnatt från oss alla till er alla,nu skall vi ta båten till drömmarnas rike!

066.JPG

Citera
silos
Inlägg 26-07-2010, 12:44
Länk hit: #5

Medlem

023.JPG
Här är det skönt att vara i min verklighet och jag hoppas så att några härinne blir glada när de besöker denna tråd...jo det finns det eftersom jag fått ett par goa medellande wub.gif

Min dag startade lite sent,vid halv åtta tror jag att det var och glad i hågen gick vi ut,vovvarna och jag. biggrin.gif

Nu har mina gamla dockor börjat gapa från deras rum biggrin.gif de vill också komma ut och bli fotograferade och det i skogen,säger Hietanen...han har tröttnat på att sitta inne och göra ingenting...

Nu måste jag äta,jag har glömt bort att äta,medans jag surfat runt cyberspace....
smiley_small_hug.gif

Citera
ängsvädd
Inlägg 26-07-2010, 14:56
Länk hit: #6

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

vad kul att få följa med på din sagostig och se dina dockor biggrin.gif Tack biggrin.gif

--------------------
MVH Mimmi
zon 2-3

Citera
silos
Inlägg 26-07-2010, 15:41
Länk hit: #7

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 26-07-2010, 15:56) *
vad kul att få följa med på din sagostig och se dina dockor biggrin.gif Tack biggrin.gif

Det gädjer mig! smiley_small_hug.gif
Det återstå att ta bilder av över 35 dockor,eftersom jag tycker att det är roligare att se dockorna i skogen,vid Mälaren,på stan,affärer,Biblioteket etc....
smiley_small_hug.gif

Citera
ängsvädd
Inlägg 26-07-2010, 15:47
Länk hit: #8

Medlem

CITAT (silos @ 26-07-2010, 16:41) *
Det gädjer mig! smiley_small_hug.gif
Det återstå att ta bilder av över 35 dockor,eftersom jag tycker att det är roligare att se dockorna i skogen,vid Mälaren,på stan,affärer,Biblioteket etc....
smiley_small_hug.gif

Ååå vad kul - har du så många dockor biggrin.gif Det är jättekul att se dem i olika miljöer. Tack för titten, ska bli kul följa biggrin.gif

--------------------
MVH Mimmi
zon 2-3

Citera
silos
Inlägg 26-07-2010, 15:54
Länk hit: #9

Medlem

CITAT (ängsvädd @ 26-07-2010, 16:47) *
Ååå vad kul - har du så många dockor biggrin.gif Det är jättekul att se dem i olika miljöer. Tack för titten, ska bli kul följa biggrin.gif

Jag har nog ännu flera dockor,har inte räknat dessa på ett tag. biggrin.gif

Citera
ängsvädd
Inlägg 26-07-2010, 16:04
Länk hit: #10

Medlem

CITAT (silos @ 26-07-2010, 16:54) *
Jag har nog ännu flera dockor,har inte räknat dessa på ett tag. biggrin.gif

bravo.gif

--------------------
MVH Mimmi
zon 2-3

Citera
silos
Inlägg 29-07-2010, 10:00
Länk hit: #11

Medlem

Vi har varit ledsna dockorna och jag,de "vuxnas"värld är så hård -cry-.gif
Dockorna blev ledsna när det såg att jag var ledsen,de smög runt här hemma och viskade med varandra... 000.gif

Jag såg att de även gick till de gamla dockornas rum och därifrån hördes tissel och tassel...

Själv höll jag på med att göra i ordning vardagsrummet-ateljen för att kunna sy,klänning till barnbarnet,ben och armar till några dockor,allt detta gjorde mig glad igen. biggrin.gif Jag sa högt för mig själv;vad sjutton håller jag på med,när jag deltar i diskussioner på småprat...det sluta bara med "pajkastning" när människorna är ovilliga att förstå varandra!Så för min del får det vara slut med sådant,det tar alldeles för mycket av min tid och min energi!

Och detta håller både dockorna och vovvarna med om.

[attachment=52993:052.JPG]
Hörru våran Sagotant-Dockmamma,du vet jo att i våran värld finns det ingen krig eller annat dumt,här bestämmer vi själva hur vi vill ha det och vi vill ha Fred och vi vet att du med vill det! wub.gif
Mina kära dockor är så kloka så,faktiskt klokare än människorna.....
smiley_small_hug.gif

Redigerat av silos: 03-04-2018, 16:53

Citera
gnon49
Inlägg 29-07-2010, 10:49
Länk hit: #12

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

Dina barnbarn måste älska dig.

--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
fuchsian
Inlägg 29-07-2010, 15:41
Länk hit: #13

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

Silos,

Va roligt och avstressande det är att pyssla med dockor. Det vet jag av egen erfarenhet, men nu gråter mina dockor när jag har haft paus från dem.
En del fryyyser sååå, andra vill ha armar eller ben, ojanamej .... men jag försöker trösta dom med att till hösten kommer min andra dockkompis och vi ska ha sååå roligt och alla dessa dockor som har gråtit, de väntar på oss, jag har ju lovat att deras barockkläningar ska vara färdiga till deras nostalgifest som de hade på 1800-talet.

Jaa, det är inte lätt att vara människa, men dockorna slipper denna tidens stressade mäniskor och deras gnäll, så de väntar tills jag kommer ner till min atelje.
De har haft ett möte ang. min åljemålning, och vi har gjort upp att jag ska enbart göra mindre av det där och flytta stafliet uppepå.

De slipper få den lukten på sina fina sidenklänningar ..... de är kloka med sina åsikter. .... har lovat att inte ta in min andra lilla dator dit, inget ska störa den skapande kraften ...... smiley_small_hug.gif Jag älskar dom sååå varenta en, även att jag vet inte antalet ......Fuchian ......

Citera
silos
Inlägg 29-07-2010, 17:24
Länk hit: #14

Medlem

CITAT (gnon49 @ 29-07-2010, 11:49) *
Dina barnbarn måste älska dig.

Ja,det gör de och jag älskar dem av hela mitt hjärta! wub.gif

Citera
silos
Inlägg 29-07-2010, 18:31
Länk hit: #15

Medlem

CITAT (fuchian @ 29-07-2010, 16:41) *
Silos,

Va roligt och avstressande det är att pyssla med dockor. Det vet jag av egen erfarenhet, men nu gråter mina dockor när jag har haft paus från dem.
En del fryyyser sååå, andra vill ha armar eller ben, ojanamej .... men jag försöker trösta dom med att till hösten kommer min andra dockkompis och vi ska ha sååå roligt och alla dessa dockor som har gråtit, de väntar på oss, jag har ju lovat att deras barockkläningar ska vara färdiga till deras nostalgifest som de hade på 1800-talet.

Jaa, det är inte lätt att vara människa, men dockorna slipper denna tidens stressade mäniskor och deras gnäll, så de väntar tills jag kommer ner till min atelje.
De har haft ett möte ang. min åljemålning, och vi har gjort upp att jag ska enbart göra mindre av det där och flytta stafliet uppepå.

De slipper få den lukten på sina fina sidenklänningar ..... de är kloka med sina åsikter. .... har lovat att inte ta in min andra lilla dator dit, inget ska störa den skapande kraften ...... smiley_small_hug.gif Jag älskar dom sååå varenta en, även att jag vet inte antalet ......Fuchian ......

Så härligt att du Fuchian är också en dockmamma smiley_small_hug.gif

Jag kan precis föreställa mig hur dina dockor babblar med varandra och med dig,men akta dig för att säga-skriva här att dina dockor kan tala,för DÅ kommer "jägarna" som vistas i den "riktiga"verkligheten! yahoo.gif

Jag skulle så gärna vilja se dina dockor med sidenklänningar!

På tal om siden,i Juni ringde en kvinna från en butik där de säljer bröllopsklänningar etc..Hon sa:nu har jag en säck full av tyg till dig!Oj oj oj så glaad jag blev!Skall ringa till henne imorgon för att säga när jag skall hämta tygbitarna.

Dockorna gillar verkligen INTE datorer,de vill jo bara leka dagen låååång! biggrin.gif

Citera
fuchsian
Inlägg 29-07-2010, 18:41
Länk hit: #16

Medlem

Mina dockor måste ha sidentull som användes på den tiseran de kommer ifrån, vanl. tyll stör det originella hos dom.
Visst snackar mina dockor och en del kan sjunga en bit, men den repetoaren är inte så stor, de äääär juuu så blyga ocg fina damer ..... ack jaaa.... Fuchian ......

Citera
silos
Inlägg 29-07-2010, 20:25
Länk hit: #17

Medlem

Hej och ho stormen den går,men här är det lugnt och stilla!:wub: smiley_small_hug.gif wub.gif
[attachment=53038:037.JPG]l

Vad skall vi hitta på idag?
[attachment=53039:045.JPG]

Jag vet vi kan flyga till cybervärlden och leka med stjärnorna. idea.gif
[attachment=53040:046.JPG]

Vi vill också följa med!
[attachment=53041:062.JPG]

NU drar vi....HEEEJDÅÅÅÅÅÅ!!!
smiley_small_hug.gif

Från Silos 29.7.2010

Redigerat av silos: 03-04-2018, 16:54

Citera
ängsvädd
Inlägg 29-07-2010, 20:35
Länk hit: #18

Medlem

Tack Silos, för visningen smile.gif Härliga bilder på dina dockor smile.gif

--------------------
MVH Mimmi
zon 2-3

Citera
fuchsian
Inlägg 30-07-2010, 04:37
Länk hit: #19

Medlem

Silos,

När du kommer ner från stjärnorna med dina dockor, kommer dett att falla guldstofft efter er. det är stjärnornas sätt att tacka dig.

Blir det fortf. regn så kanske börjar jag sy lite underkläder till mina barockdamer, men visserligen finns det inga manliga dockor där så de slipper skämmas, de blyga små raringarna.

men varje färdig docka har redan valt sina kläder och har mönstren tajt under armen, för dock är de fina damerna lite avundsjuka på varandra, även att jag säger att det är för fååånigt av er. Alla kommer inte hamna på samma bal och det går ju byta kläder, de som stämmer i storleken men ..... ack, javisst ,,,, förlåt, jag glömde att korsetterna måste anpassas och de vill inte veta av andras korsetter.

kanske tur det, för de äääär juu så jobbiga att sy för att snörningen ska passa bra i ryggen...

Det var kul med lite dock- prat, men har inte berättat till dom varför jag är ledsen ..... de är oroliga .. det förstår jag .... men vill inte tynga dem med allt som händer just nu ..... de lever ju i 1800-talets slott och adel, och fattar nog inte att det är nu en tid som de passar inte i ..... inte vara ledsna......

vi hittar på något och annars frågar vi den goa dock-mamman ---- på nätet .... ja visst ..ni slipper datorn, men jag förmedlar,
Vi behöver mer positivt att se fram emot ...... natti.natti ....

Redigerat av fuchian: 30-07-2010, 04:39

Citera
silos
Inlägg 30-07-2010, 09:00
Länk hit: #20

Medlem

Fuchian!
Hälsa de fina damerna från mina dockor,de är väldans nyfikna på dem!
Nu vill mina dockor ha en sen frukost och kan du gissa vad de vill ha?!?
De vill ha glass tårta rolleyes.gif

Nån glass tårta blir det inte här....inte nu i allafall! biggrin.gif
smiley_small_hug.gif

Citera

18 sidor V   1 2 3 > » 
Skriv svarNytt inlägg
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-10-2018, 21:32

Allt om Trädgård Nr.98

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon