Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          19 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Pride festival
          Bengalow
          Inlägg 01-08-2011, 21:51
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Som jag har förstått, så är det dags för en ny festival igen, där glada människor i regnbågsfärger dansar runt i Stockholm, och visar stolt (pride) upp sin intimaste läggning. Varför gör man det? Är det för att hämnas gångna tiders smussel? Är det för att värva nya människor i sina led? Varför har inte heterosexuella en egen parad? Varför är det så populärt att visa, att man inte följer naturens egen lag? Intet ont sagt om involverade, men hela rörelsen verkar på mig, som ett amerikanskt presidentval...
          Jag behåller respekten för människor som är oliktänkande, men marknadsföringen är motbjudande.
          Vad tycker ni?
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 01-08-2011, 21:56
          Länk hit: #2


          Gäster






          Jag tycker att det är underbart, kan festivalen få någon att våga visa vem de är så är det toppen. smile.gif Alla vill väl träffa sina likar och ha lite party, en del gör det på Sweden Rock, andra på Pride. Lite trist är det att TV alltid nästan bara visar från själva paraden, det finns säkert så mycket mer som dessutom är mindre stajlat, vilket kan ge en lite skev bild av det hela tror jag. Jag har själv aldrig varit där, så litegrann gissar jag väl.

           
          Citera
          MissLeia
          Inlägg 01-08-2011, 21:59
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 170
          Medlem sedan:
          22-03-2011
          Medlem nr: 41 318



          Jag tycker att det är helt ok och ett ypperligt tillfälle för en massa glada människor att ha väldigt roligt. På samma sätt som det existerar ett större antal andra festivaler i olika syften, men huvudsakligen går det helt enkelt ut på att ha kul. Dina ordval med "värva" och "naturens egen lag" låter jag vara osagt, det ger helt enkelt en klar bild av att vi inte delar mening om detta.
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 01-08-2011, 22:13
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Håller med dig Bengalow !varför kan inte vi hetro ha en festival och ha en flagga vi också ?Dom som är gay vill ju så gärna smällta in i samhället varför då utmärka sig såå genom att spöka ut sig och låtsas vara normala för att bevisa något ?Har inte fattat vad de är ute efter riktigt ,men om de går ut i parad så får de tåla att alla inte gillar det och ta kretiken. Det mest normala är ju att vara hetro annars finge vi ju inga efterlevande generationer som tex barn och barnbarn mm.Tycker Gaykulturen kan bli lite mycket och just nu är det ju "inne"alla i TV och Radio går ju ut med hur pass Gay de är,Gay kullturen bygger inte på människans fortlevnad i alla fall .Sedan bryr jag mig inte om det ett skit i mitt vardagsliv alla få vara det det vill ,men när de går ut i parade utspökade till vet vad ja då får de stå ut med kritiken .Männskligheten är nog inte helt redo för alla bögar och flator eller andra sexuellt avikande för det är dock inte helt normalt .
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2011, 22:16
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Bengalow @ 01-08-2011, 22:51) *
          Som jag har förstått, så är det dags för en ny festival igen, där glada människor i regnbågsfärger dansar runt i Stockholm, och visar stolt (pride) upp sin intimaste läggning. Varför gör man det? Är det för att hämnas gångna tiders smussel? Är det för att värva nya människor i sina led? Varför har inte heterosexuella en egen parad? Varför är det så populärt att visa, att man inte följer naturens egen lag? Intet ont sagt om involverade, men hela rörelsen verkar på mig, som ett amerikanskt presidentval...
          Jag behåller respekten för människor som är oliktänkande, men marknadsföringen är motbjudande.
          Vad tycker ni?


          När man läser vad du skriver så inser man verkligen att det behövs en Pride-festival!
          Respekt är väl det minsta du visar thumbdown.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 01-08-2011, 22:17
          Länk hit: #6


          Gäster






          Men kära Motti, var det inte du som var så himla glad och bekväm med att ha homogrannar alldeles nyligen i en tråd? Ända till att de anklagade dig för att vara inskränkt, vilket väl var fel om jag inte minns rätt. Vad missade jag på vägen liksom? ohmy.gif
           
          Citera
          abbbe
          Inlägg 01-08-2011, 22:20
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem sedan:
          03-08-2006
          Medlem nr: 8 321



          CITAT (Bengalow @ 01-08-2011, 22:51) *
          Som jag har förstått, så är det dags för en ny festival igen, där glada människor i regnbågsfärger dansar runt i Stockholm, och visar stolt (pride) upp sin intimaste läggning. Varför gör man det? Är det för att hämnas gångna tiders smussel? Är det för att värva nya människor i sina led? Varför har inte heterosexuella en egen parad? Varför är det så populärt att visa, att man inte följer naturens egen lag? Intet ont sagt om involverade, men hela rörelsen verkar på mig, som ett amerikanskt presidentval...
          Jag behåller respekten för människor som är oliktänkande, men marknadsföringen är motbjudande.
          Vad tycker ni?

          För att visa att vi också finns nu när vi har chansen efter att ha nekats, inte synts och dödats i alla år. Varför skulle heterosexuella ha en egen parad? Ni dominerar ju ändå. Annars är pride absolut inget för mig. Bara man kan acceptera dessa räcker det gott gott gott.


          --------------------
          jävla bladlöss!
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 01-08-2011, 22:22
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Pride-festivalen är väl en mindre kopia av Rio-karnevalen. Folk spökar ut sig och har roligt. Ett roligt inslag i gatubilden om än med ett underliggande allvar. Och med många besökare dessutom. Allt var inte bättre förr så lite karnevalstämmning är knappast fel. En motvikt till alla tråkiga demonstrationer som ordas i parti o minut.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2011, 22:24
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:13) *
          Håller med dig Bengalow !varför kan inte vi hetro ha en festival och ha en flagga vi också ?Dom som är gay vill ju så gärna smällta in i samhället varför då utmärka sig såå genom att spöka ut sig och låtsas vara normala för att bevisa något ?Har inte fattat vad de är ute efter riktigt ,men om de går ut i parad så får de tåla att alla inte gillar det och ta kretiken. Det mest normala är ju att vara hetro annars finge vi ju inga efterlevande generationer som tex barn och barnbarn mm.Tycker Gaykulturen kan bli lite mycket och just nu är det ju "inne"alla i TV och Radio går ju ut med hur pass Gay de är,Gay kullturen bygger inte på människans fortlevnad i alla fall .Sedan bryr jag mig inte om det ett skit i mitt vardagsliv alla få vara det det vill ,men när de går ut i parade utspökade till vet vad ja då får de stå ut med kritiken .Männskligheten är nog inte helt redo för alla bögar och flator eller andra sexuellt avikande för det är dock inte helt normalt .


          Suck, hur kan man säga att man inte bry sig ett skit och samtidigt ha så mycket negativa åsikter om HBT-personer?
          Med den synen du har så förstår jag att du blev utskälld av gay-killarna.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 01-08-2011, 22:24
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Meronia !jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom !
           
          Citera
          abbbe
          Inlägg 01-08-2011, 22:26
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem sedan:
          03-08-2006
          Medlem nr: 8 321



          CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:24) *
          Meronia !jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom !

          Skulle inte tro det.


          --------------------
          jävla bladlöss!
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2011, 22:26
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:24) *
          Meronia !jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom !


          Gud vilket skitsnack! Fördomarna börjar hagla igen thumbdown.gif

          Redigerat av *Stintan*: 01-08-2011, 22:28


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 01-08-2011, 22:29
          Länk hit: #13


          Gäster






          CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:24) *
          Meronia !jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom !

          Hjälp vilken konstig världsbild du har.
          De homomänniskor jag känner, både män och kvinnor, och det är en hel del inom hästvärlden t.ex., är helt som alla andra, lugna och trygga, det är väl frisörer som sådana då som är hispiga, inte pga vilken läggning de har. Ska fråga min frissa nästa gång hur det kom sig att hon blivit så normal.

           
          Citera
          Mårbacka
          Inlägg 01-08-2011, 22:31
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem sedan:
          05-05-2008
          Medlem nr: 15 831



          CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:24) *
          Meronia !jag såg inte till deras sexualitet alls !jag såg dom som trevliga människor .Nu vet jag att de har problem och är väldigt obalanserade i psyket.Har jobbat med många gaykillar i mitt yrke som Frisör som var super hispiga ,trodde det gåt över men det har det inte alls ,de har mer fobier än vi har som finns runt dom !

          Fy så hemsk du är! Min bästa vän är en homosexuell man som är helt underbar, och det svider i hjärtat när jag hör sådana som du.
           
          Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 01-08-2011, 22:48
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem sedan:
          26-05-2004
          Medlem nr: 3 723



          CITAT (Motti @ 01-08-2011, 23:13) *
          Håller med dig Bengalow !varför kan inte vi hetro ha en festival och ha en flagga vi också ?Dom som är gay vill ju så gärna smällta in i samhället varför då utmärka sig såå genom att spöka ut sig och låtsas vara normala för att bevisa något ?Har inte fattat vad de är ute efter riktigt ,men om de går ut i parad så får de tåla att alla inte gillar det och ta kretiken. Det mest normala är ju att vara hetro annars finge vi ju inga efterlevande generationer som tex barn och barnbarn mm.Tycker Gaykulturen kan bli lite mycket och just nu är det ju "inne"alla i TV och Radio går ju ut med hur pass Gay de är,Gay kullturen bygger inte på människans fortlevnad i alla fall .Sedan bryr jag mig inte om det ett skit i mitt vardagsliv alla få vara det det vill ,men när de går ut i parade utspökade till vet vad ja då får de stå ut med kritiken .Männskligheten är nog inte helt redo för alla bögar och flator eller andra sexuellt avikande för det är dock inte helt normalt .

          Jisses.... trodde inte sådana som du fanns på riktigt...... thumbdown.gif


          --------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

          mitt album
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 01-08-2011, 23:04
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Det finns massor av mig i Sverige !går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv ,Lev som du vill men gör det med stil och påtvingar inte andra din läggning och det vore inte enligt naturens regelr?hur blir det då med framtida generationer?Gay är Gay gör det inte till något annat som tex att det skulle vara helt enligt naturens gång och fullt normalt för det är det inte,men vi kan lära oss att försöka komma överens och acceptera andra sexuella läggningar men inte är det normalt enligt naturens lagar eller för fortplantningen i det männskliga släktet .och det där att det just nu är "inne"när var det inne att vara hetro ?

          Redigerat av Motti: 01-08-2011, 23:06
           
          Citera
          MissLeia
          Inlägg 01-08-2011, 23:07
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 170
          Medlem sedan:
          22-03-2011
          Medlem nr: 41 318



          CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:04) *
          Det finns massor av mig i Sverige !går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv ,Lev som du vill men gör det med stil och påtvingar inte andra din och det vore enligt naturens regelr?hur blir det då med framtida generationer?Gay är Gay gör det inte till något annat som tex att det skulle vara helt enligt naturens gång för det är det inte,men vi kan lära oss att försöka komma överens och acceptera andra sexuella läggningar men inte är det normalt enligt naturens lagar eller för fortplantningen i det männskliga släktet .


          duh.gif

          Jag blir mållös, jag blir helt enkelt mållös.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2011, 23:13
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:04) *
          Det finns massor av mig i Sverige !går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv ,Lev som du vill men gör det med stil och påtvingar inte andra din läggning och det vore inte enligt naturens regelr?hur blir det då med framtida generationer?Gay är Gay gör det inte till något annat som tex att det skulle vara helt enligt naturens gång och fullt normalt för det är det inte,men vi kan lära oss att försöka komma överens och acceptera andra sexuella läggningar men inte är det normalt enligt naturens lagar eller för fortplantningen i det männskliga släktet .och det där att det just nu är "inne"när var det inne att vara hetro ?


          Du borde skämmas Motti men inte ens det har du väl inte vett till sad.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 01-08-2011, 23:13
          Länk hit: #19


          Gäster






          Jaså går man ut som sexuellt avvikande ska man ha kritik? Nä Motti, du har du allt nått lågvattenmärket ordentligt. sad.gif

          Jag tror att det du skrev i den där tråden om era homogrannar var ett förbannat ljug, du har nog visat och sagt ett och annat till dem som du inte erkänner i text. Fy sjutton, måtte din sort dö ut fort! sad.gif
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 01-08-2011, 23:18
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Vad jag vet så lever vi här i Sverige i Demokrati och alla har rätt att utrycka sina åsikter är det inte det som är demokrati ?kanske inte gäller här!alla ha rätt att ha en åsikt utan att bli nergjorda eller förolämpade :Märkligt vad många "rättfärdiga människor" det finns här på forumet. !skulle villa säga att alla verkar vara helt perfecckta i allt ,till och med i åsikter !
           
          Citera

          19 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 29-04-2024, 11:10
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon