Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur/var placerar men mullvadsfällorna?
          Fiona
          Inlägg 23-03-2007, 15:12
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem sedan:
          23-03-2007
          Medlem nr: 9 455



          Vi har stora problem med mullvadar i vår gräsmatta. I ett par veckor har jag provat att sätta ner fällor i hålen men jag har inte lyckats att fånga en enda mullvad. Jag öser bort jordhögen, vidgar hålet så att fällan går att sätta ner och frigör gångarna åt sidorna. Över hålet har jag provat att sätta en hink så att det blir mörkt. Jag använder alltid handskar så att de inte ska känna min lukt. De flesta gånger puttar mullvaden jord i fällan så att den slår igen och sedan fortsätter den att putta upp jord till en ny hög i samma hål. Har någon tips om vilka hål jag ska välja?

          Eftersom vi har mur runt hela tomten som fortsätter en bit ner i marken tror jag inte att mullvadarna kan gräva sig ut och därför tänker jag att det inte är så lönt att skrämma iväg dem med t ex en ljud- eller vibrationsskrämma.

          Har någon erfarenhet av att fånga mullvadarna hade jag varit tacksam om ni delade med er av den.


           
          Citera
          cato
          Inlägg 03-12-2015, 15:41
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 565
          Medlem sedan:
          27-10-2005
          Medlem nr: 6 734



          Hej!
          Jag lyfter fram tråden, eftersom jag just har dessa problem. Har även testat ett gammalt sätt att få bort dem.
          Man utrustar sig med en långhacka och väntar in mullvaden. När man ser hur den puffar upp jord i högen gäller det att snabbt slå i hackan och dra upp mullvaden med jorden ur högen. Jag har lyckats med det tidigare, men numera är jag kanske inte lika snabb så det har tyvärr inte lyckats.
          Problemet med fällan verkar vara att mullvaden hela tiden föser jord framför sig och på så sätt blockerar fällan.
          Tar gärna emot olika lösningar. Något måste göras. Snart är merparten av gräsmattan genomborrad av gångar.
          Tack på förhand


          --------------------
          Hälsningar
          CATO
           
          Citera
          Bassam
          Inlägg 04-12-2015, 00:56
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem sedan:
          04-10-2007
          Medlem nr: 12 723



          Hej

          Om du har tid kan läsa vad jag hittade i Internet idag:

          Hur bli av Moles i din gräsmatta
          Tre metoder: Ta bort Moles Använda Huskurer erkänner och förhindra Mole Infestation
          Just när du har planterat en vacker gräsmatta, märker man gräsmatta åsar som förstöra din pittoresk miljö. Även mol kan vara bra för din gräsmatta genom luftning av smuts och äta larver av destruktiva insekter, kan de också döda gräset runt åsarna. [1] Det är inte nödvändigt att gå hela Bill Murray på dessa mullvadar. Det finns gott om alternativ som du kan göra innan spränga din gräsmatta.
          Metod 1 av 3: Ta bort Moles
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 11
          Hitta en aktiv tunnel. Om du ska bli din trädgård, måste du lära dig vilka tunnlar dessa mullvadar använder. Täck närmaste fjäder till dig och vänta en dag eller två. Om fjäder har avslöjats så finns det en god chans att mullvaden aktivt använder den.
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 22
          Använd en mullvad specifik fälla. Dessa fällor brukar vara den mest effektiva metoden att befria din gård från mullvadar. Du kan köpa dessa fällor på nätet eller hos din närmaste hårdvara / home center. Dessa kommer typiskt fjäderbelastade fällor som kommer att kräva dig att montera och ställa upp i en aktiv tunnel. Titta in dessa populära typer av mol fällor:
          Locka fällor. Denna typ av fälla är en enkel och snabb en att sätta upp. Sätt upp fällan genom att placera den fast i mitten av en tunnel. Du behöver inte gräva upp något, men i stället, stoppa det i en tunnel med hjälp av din sko.
          Cirkulära gnagare fällor. Dessa typer av fällor är mer ekonomisk och kan fungera för gophers och råttor samt. För denna fälla måste du gräva upp högen noga. Placera sedan fällan i högen och täta eventuella sprickor som frigör ljus med smuts.
          Loop kvävning stil fällor. Denna typ av fälla troligen kräver mest arbete, men gemenskapen tyder på att det är mycket effektiv när du får kläm på det. Du måste skära två platser i en aktiv tunnel. Fällan sänks sedan in i tunneln på ett sätt som den choker slingan är redo att fånga oönskade mol. [2]
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 33
          Gas mullvadarna. Du måste vara extra försiktig hantering giftiga gaser. Om du lyckas gas en stor boet eller upprepa gasning dem, bör du ha positiva resultat. Du kan hitta olika typer av gas lösningar, såsom "Revenge Gnagare rökbomber" eller "Hela Control". [3]
          Om du har barn, vidta förebyggande åtgärder för att säkerställa att de inte förorenar sig när du har spridit gasen.
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 44
          Lura mol med bete. Massor av fällor inte kräver bete, men du kan alltid bättre dina chanser genom att locka mullvaden till dig. Vissa beten är giftiga för mullvad. Andra beten du kan få lättare som daggmaskar. Du kan fånga daggmaskar själv genom att välta klumpar av din trädgård, eller helt enkelt köpa dem online från amazon.com.
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 55
          Använda en mus fälla. Möss och moler är ungefär samma storlek, så råttfällor kan vara effektivt för att fånga mullvadar. Förbered en bit bete när du ställer in fällan. Därefter placerar råttfälla vid öppnandet av en mullvad tunnel. Återkom om fällan flera timmar senare för att se om det har fångat några mullvadar.
          Om ingenting har fångats, är det möjligt att fälla inte dold tillräckligt bra, eller mullvadar har flyttat till en ny tunnel.
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 66
          Ring en professionell skadedjursbekämpning service. Ibland lösa din mullvad problem är bäst upp till proffs. De kommer att bli din gräsmatta mol utan att du behöver oroa dig vilken metod som är säkrast. Det finns gott om skadedjursbekämpning tjänster i ditt område.
          Metod 2 av 3: Använda huskurer
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 71
          Växt vegetativa hinder. Vissa växter kan avskräcka mullvadar från ockuperar din gräsmatta. Du kan plantera växter som påskliljor, ringblommor, alliums och fritillarias. [4] Castor bönplantor är också en känd mullvad avskräckande, men de är också giftiga.
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 82
          Skapa din egen mullvad repellerande. Du kan skapa en blandning med hjälp av ricinolja, som kan hittas i de flesta hälso delar av din butik, och diskmedel. Blanda 6 uns av ricinolja med 2 matskedar diskmedel i en liter vatten för att skapa ett koncentrat. Ansök till gräsmattan med jämna mellanrum, och se till att ansöka på nytt efter det regnar. [5]
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 93
          Locka mullvad rovdjur. Kan detta vara ett effektivt, händer utanför lösning. Owls är naturliga rovdjur till mullvadar och du kan locka dem till din gård genom att bygga eller köpa en holk. Holkar ser ut som stor fågel hus som fäster vid ett träd högt från marken. När du monterar holken, ställa upp högt i ett träd och fyll den med halm. Det är bara en tidsfråga innan en uggla är attraherad av det. [6]
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta steg 104
          Trap mullvad med hjälp av spadar. Detta kommer att kräva en hel del tid väntar runt från dig. Först klappa ner mullvad leden genom att gå över den. Detta gör att du kan märka när mullvaden är aktivt använder tunneln. Vänta i närheten för mullvaden att börja flytta runt. När du märker mullvaden, bifoga den här delen av leden av med två spadar. Detta kommer fälla mullvad. Kasta en papperskorg eller en stor hink över fångade mullvad, och sedan skopa upp och transportera bort den från din gräsmatta. [7]


          Metod 3 av 3: erkänner och förhindra Mole Infestation
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 111
          Identifiera tecken på mullvadar. Ibland kommer lätt förväxla en gopher till en mullvad. Den största skillnaden med Gopher är de inte döda din gräs. [8]
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 122
          Håll din gräsmatta i gott skick. Hålla ditt gräs skära hjälper dig att enkelt se tecken på en mullvad. Undvik också att din gräsmatta blir för blöt. Detta kan vara svårt om din gräsmatta är benägna att detta, men mol dras mot våt jord, så undvika över vattna din gräsmatta.
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 133
          Lägg enkla komponenter till din gräsmatta. Sätt torris i sina tunnlar. Koldioxiden den avger kommer kväva mullvadarna. Sätt trädgård vind spinnare längs sina spår och deras entré hål. De orsakar marken att vibrera och mullvadar kommer inte gilla det, vilket får dem att gå vidare till en mer "fredliga" plats.
          Bild med titeln bli av med mullvadar i din gräsmatta Steg 144
          Fyll givna tunneln med stenar. Moles ogillar gräva igenom stenar, så det kan vara en bra förebyggande åtgärd för att fylla sina tunnlar. Andra mol kan ockupera övergivna tunnlar, men de kommer att vara mindre benägna om du använder stenar.


          Ge oss 3 minuter av kunskap!
          Kan du berätta om
          Modistmästare?
          Ja Nej
          Kan du berätta om
          Hip hop koreografi?
          Ja Nej
          Kan du berätta om
          Duct Tape hantverk?
          Ja Nej
          Kan du berätta om
          Crimp hår?
          Ja Nej
          Tips
          Mullvaden gör oftast mer än en stig för att dölja den verkliga arbetsområdet.
          Moles kan livnära sig på din gräsmatta från slutet av våren till sen höst.
          Om du är tyst och gå sakta, kommer mullvaden inte vara medvetna om din närvaro och kommer inte att fly tillbaka ned sin spår.
          För att undvika mullvadar skadar din trädgård alls, installera ett trådnät i smutsen före plantering. Detta förhindrar mol från att få tillgång till dina växter, men ändå gör växternas rötter sträcker sig genom marken. Detta är endast möjligt före plantering, dock.
          Varningar
          Om mol flytta tillbaka in i deras spår, är det osannolikt att du kommer att kunna fånga den.
          Använd snabba slag från dig för att undvika att skada dig själv i processen för att ta bort mullvadar.
          Om du inte flyttar sakta eller tyst, kan du skrämma mullvad bort.

          H.Bassam
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 29-04-2024, 08:28
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon