Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Vintervila, pelargoner, Ljust, mörkt, torrt...mina pelargoner och Fuxia
          qorneliz
          Inlägg 01-11-2009, 09:36
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 54
          Medlem sedan:
          02-03-2008
          Medlem nr: 14 349



          Hej alla! Jag vet att detta börjar bli tjatigt, med vintervilande växter. Jag har också fått bra tips från pelargonsällskapet, men är fortfarande något villrådig. blush.gif Har tagit in samtliga blommor,som fortfarande blommar, till garaget som är någorlunda svalt och ljust. Dom hamnar så småningom i en vinkällare(nåja...) källare under jord mao.(!!!) Frostvarnare, inget dagsljus och mellan 8-12 grader. Är tipsad om att dra någon form av ljus, vilket går att lösa. Men om vi nu INTE gör det. Hur gör jag då med vattning, ohyremedel etc.? Fn. är dom mycket sparsamt vattnade. Hur gör jag med detta FÖRE flytten? Skall dom vara torra då, eller vattnade strax före?? Fr[gorna g'ller 'ven fuxia.Någon som har bra "koll" på detta får gärna ge mej sina tips! help.gif Ha en fin, lugn dag med Era tankar, minnen och kanske gravsmyckning!

          Redigerat av qorneliz: 01-11-2009, 15:37
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 2)
          smuleborg
          Inlägg 02-11-2009, 23:01
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem sedan:
          31-05-2007
          Medlem nr: 10 799



          Ja, också jag är villrådig.

          Det står att läsa (pellisar), vilotemperaturen ligger på 5-8 grader. Om jag har förstår det rätt behöver inget ljus tillföras. Mycket sparsam vattning.

          Vid högre temperaturer behöver ljus tillföras. Mer vattning.

          Vi har gjort lite si och så. Och på något sätt har det funkat, kanske inte optimalt men ändå.


          --------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

           
          Citera
          qorneliz
          Inlägg 03-11-2009, 16:39
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 54
          Medlem sedan:
          02-03-2008
          Medlem nr: 14 349



          Tack snälla,jag försöker, som Du säger med lite av varje... det är ju av misstagen man lär...Sätter väl in dom fuktiga och varken eller när det gäller torrt eller blött! Ha dä`!
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 09:12
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon