Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Drivbänksfråga
          steffo100
          Inlägg 21-04-2013, 16:31
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 92
          Medlem sedan:
          26-05-2009
          Medlem nr: 23 702



          Hej,
          Jag hade tänkt mig ett växthus men det blir inte av i år så tanken har fallit på en drivbänk.
          Jag har lite fönster i 60X120cm och tänkte bygga 2 lådor till 4 fönster (ca 120X120 cm vardera).

          Jag är nybörjare och tänkte mig kall drivbänk, gräva bort gräset (ca 15 cm) och matjord ca 15 cm.
          det betyder ca 30 cm matjord & att drivbänken blir ca 35cm över markhöjd - 20cm luft i lådan till växthöjd alltså.

          Tror ni det blir bra eller hade ni byggt annorlunda?
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 18-03-2014, 07:28
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Berätta hur ditt bygge har gått och om det blev bra. Jag funderar på att nyttja mina pallkragar till drivbänk och ser gärna hur din lösning blev. Jag funderar på att ha en konstruktion där man lyfter bort fönstren när växtligheten blir för hög.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Lasse Be
          Inlägg 19-03-2014, 10:16
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 51
          Medlem sedan:
          15-03-2014
          Medlem nr: 79 570