Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Höstarbete
          Mjärden
          Inlägg 03-11-2018, 00:53
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Det har varit en ovanlig höst i år. Pga tre torra och varma månader behövde man inte lägga ner något arbete på ogräsrensniing i någon större omfattning utan det var vattningen som tog den mesta tiden. På eftersommaren kom så regnet och satte fart på växtligheten och helt plötsligt växte både det ena och det andra upp och bildade en matta på odlingarna. Så i höst har jag fått ägna mig åt ogräs och gräsrensning, innan jag startade upp höstgrävningen med påföljd att den blivit färdig ovanligt sent. Idag gjorde jag min blomhörna i ordning, kantskar och krattade bort torvor och ogräs samt petade ner tulpanlökar och flyttade en gullvivstuva. Jag har lite jobb kvar i ett sidoland samt sätta vitlök och beskära buskarna samt strö ut trädgårdskalk. Jag vet att en del tycker det är onödigt, men har ändå bestämt mig för att ge jorden en kalkkräva, då jag har mina odlingsland ganska nära en barrskog.
          Hur har ni haft det i era odlingar i höst ?
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-11-2018, 17:09
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Instämmer i att purjolöken blev ovanligt fin i år. Ingen har gått upp i blom än vilket är ovanligt. Fördelen med att gräva om potatislandet är att jag hittar alltid mer av kvarglömda potatisar. Dessutom får jag ner komposten i marken, den gör inte så mycket nytta på ytan. Lerjorden blir dessutom mer porös.

          Redigerat av Gossen Ruda: 06-11-2018, 17:11


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 20:11
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon