Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Passionsfrukt, Plantera om, när då?
          LeanGreenKilling...
          Inlägg 02-05-2021, 12:55
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          02-05-2021
          Medlem nr: 94 259



          Tjenahejsan!
          Relativt ny inom området för gröna fingrar, men ack så roligt det är!
          Sista januari i år sådde jag 13 frön av passionsfrukt. Två-tre veckor senare gav jag upp då det stod stilla. 3 april märkte jag att det fanns fem skott som slagit ut 😄 Denna period helt utan vattning.
          Nu idag har jag 11 eller 12 skott totalt. Allt är fortfarande i minidrivhus och får en lätt dusch varannan dag.
          Läst på wexthuset.se att man skall ta av locket då dom har 3-4 blad och plantera om då dom är ca 10 cm höga.
          Bara denna vecka så har tre skott visat sig, de övriga är ca 3-4 cm höga och fyra blad. Jag undrar om man kan plantera om dom största redan nu, och behålla locket på så dom mindre fortsätter att växa?
          Även läst att dom helst ska planteras i varsin kruka. Vette tusan om jag har så många lediga 😅 Borde väl gå att plantera 3-4 st per kruka, eller?
          Kan ordna bild om intresse finns. 😊
           
          Citera
          Anmafa
          Inlägg 07-05-2021, 18:01
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem sedan:
          04-03-2020
          Medlem nr: 90 704



          Jag skulle nog inte sätta flera i en kruka. Jag tryckte ner några frön för två år sen i lite jord, brydde mig inte speciellt noga om dem, men några grodde och jag planterade om dem relativt snabbt. Första året hade jag dem inne och det hände inte överdrivet mycket, växte några dm. Förra året fick den ena (gav bort de andra) en relativt stor kruka och flyttade ut i vårt uterum. Nu är den 2-3 meter hög och ca 1 meter bred. 😬
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 23:40
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon