Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är det någon som har en Panasonic DMC-FZ7?, Behöver lite hjälp, fattar inte min kamera!
          magdalena81
          Inlägg 10-03-2008, 16:33
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 67
          Medlem sedan:
          10-02-2008
          Medlem nr: 13 971



          Hej!
          Jag har en Panasonic DMC-FZ7 men blir tokig på den. Kan man stänga av Auto Focus? Jag kan inte kolla på mina tagna bilder eller ställa in menyerna om kameran inte hittar en punkt som den kan ta focus på. Känns som om jag inte kan göra så mycket med den eftersom den hela tiden försöker ställa in focus. Jag kan inte äns ta bilder på allt jag vill efterom den ibland inte vill ställa in focus på just den punkten. Vad gör jag för fel?

          Mvh Magdalena81
           
          Citera
          Lillja
          Inlägg 15-03-2008, 18:25
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 544
          Medlem sedan:
          06-03-2007
          Medlem nr: 9 233



          Jag förstår inte riktigt hur du menar, man ställer ju inte in menyerna samtigt som du fotar
          eller tittar på bilderna, om du vill titta på bilderna vrider du ratten till pilen, vill du koppla bort
          autofokusen vrider du på knappen på sidan om objektivet. Du kan köra manuellt om du vrider
          ratten till M, då kan du själv ställa in bländarn och slutartider,P och A är automatiklägen, har själv en DMC-FZ50.
           
          Citera
          magdalena81
          Inlägg 17-03-2008, 10:06
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 67
          Medlem sedan:
          10-02-2008
          Medlem nr: 13 971



          CITAT (Lillja @ 15-03-2008, 18:25) *
          Jag förstår inte riktigt hur du menar, man ställer ju inte in menyerna samtigt som du fotar
          eller tittar på bilderna, om du vill titta på bilderna vrider du ratten till pilen, vill du koppla bort
          autofokusen vrider du på knappen på sidan om objektivet. Du kan köra manuellt om du vrider
          ratten till M, då kan du själv ställa in bländarn och slutartider,P och A är automatiklägen, har själv en DMC-FZ50.


          Jag ska försöka förklara en gångtill. Men det hela är krångligt smile.gif
          Den liksom startar om hela tiden. Om jag vill gå in i menyerna så släcks de plötsligt ner och den försöker ställa in autofocus.
          Samma problem finns när Kameran ska stängas av den måste ställa in skärpan med autofocus annars vill objectivet inte gömma sig.
          Är det lite mörkare än vanligt inne (dock ej jätte mörkt) vill den inte ställa in skärpan alls.
          Har testat allt i alla funktioner som P, A, M etc. Men den startar om på alla.

          Om jag vill kolla på bilder trots att jag har ställt in i pil läge så är det samma där den stänger av den funktionen och startar den på nytt så fort jag rör på kameran lite gran.

          Tror att det är något fel på den. Funderar på om batteriet är så dåligt att det är den som spköar.

           
          Citera
          Lillja
          Inlägg 17-03-2008, 17:45
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 544
          Medlem sedan:
          06-03-2007
          Medlem nr: 9 233



          Jag tror inte det är dåliga batterier, hur gammal är kameran.
          är den ny har du väl garanti.
           
          Citera
          magdalena81
          Inlägg 18-03-2008, 13:46
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 67
          Medlem sedan:
          10-02-2008
          Medlem nr: 13 971



          CITAT (Lillja @ 17-03-2008, 17:45) *
          Jag tror inte det är dåliga batterier, hur gammal är kameran.
          är den ny har du väl garanti.


          Problemet är den att jag har fått den från min kusin, så den är inte ny.
          Ska nog gå på service med den så kanske jag blir lite klokare wink.gif för det öåter ju som ett problem. Du är den andra personen som inte känner igen det som händer så något är antagligen fel.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 13-05-2024, 07:32
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon