Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          30 sidor V  « < 19 20 21 22 23 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Forumister försvinner
          Meriona
          Inlägg 29-08-2009, 20:54
          Länk hit: #401


          Gäster






          Dito. wub.gif
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 29-08-2009, 20:58
          Länk hit: #402


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (Motti @ 29-08-2009, 21:52) *
          Jag har i alla fall uppträtt ärligt hela tiden här på odla !men som sakt här kan ju Zeke varg gömma sig i rödluvans beklädnad,men man kan ju inte gå in här och vara misstänksam och lömsk mot alla man kan heller aldrig lämna ut sig helt kompiskram.gif En del här verkar ju ha väldigt lätt för att utrycka sig och få oss att känna trygghet och gemenskap.En del har svårare att utrycka sig verbalt eller textmässigt men har ändå något att säga oss . wub.gif Jag har ju ett liv utanför odla och är ju inte fullständigt beroende av vad andra tycker och tänker om mig flirting.gif Jag bara försöker vara artig och trevlig och lära mig om att odla osv!Sen finns det alltid rötägg på alla Forum som försöker sabba för andra och ställa till oreda och annan skit.Generelt tycker jag det finns många trevliga människor här och många med humor vilket jag uppskattar rotfl.gif

          Motti kompiskram.gif


          Håller med dej där. kompiskram.gif
          Det är väl därför man är kvar, fast att man åker på "smällar" emellan varven.
          Det är ju övervägande trevliga mäniskor som tillför mej massor.
          Dom andra får man väl ta för vad dom är, precis som i verkliga livet.
          Alla kan inte älska alla. tummenupp.gif


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 29-08-2009, 21:06
          Länk hit: #403


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Myosotis @ 29-08-2009, 17:39) *
          Jag tycker det är jättebra att ni har berättat. Inte för att det egentligen angår mig, men nu äntligen förstår jag misstänksamheten man känner här på odla. Hoppas att ni som drabbades blev lite hjälpta av att prata öppet om det, det kan ju kännas bra ibland.
          Att, som vissa har gjort, skratta åt de drabbade för att man själv aldrig har råkat ut för något liknande är inte så värst intelligent och dessutom förmodligen väldigt sårande, varför gör ni så?


          kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Motti
          Inlägg 29-08-2009, 21:12
          Länk hit: #404


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Märkligt igentligen vad en del har lätt att ogilla en del fast de aldrig träffats confused.gif Att skriva på ett Forum innebär ju inte att man igentligen lärt känna NÅGON !på riktigt.Hade man träffats i "verkligheten kanske man hade gillat varan stenhårt !eller rolleyes.gif Har i alla fall träffat en genuint god människa här på Odla och det är "Blomkronan"som skickade en Tamarillo till mig av sitt hjärta plus att hon betalade frakten som jag erbjöd mig att själv betala men det ville hon inte höra talas om rolleyes.gif Där har man en ärlig och snäll människa wub.gif med ett gott hjärta rolleyes.gif
           
          Citera
          Gillan
          Inlägg 29-08-2009, 21:17
          Länk hit: #405


          Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem sedan:
          19-07-2005
          Medlem nr: 6 203



          CITAT (Myosotis @ 29-08-2009, 17:39) *
          Jag tycker det är jättebra att ni har berättat. Inte för att det egentligen angår mig, men nu äntligen förstår jag misstänksamheten man känner här på odla. Hoppas att ni som drabbades blev lite hjälpta av att prata öppet om det, det kan ju kännas bra ibland.
          Att, som vissa har gjort, skratta åt de drabbade för att man själv aldrig har råkat ut för något liknande är inte så värst intelligent och dessutom förmodligen väldigt sårande, varför gör ni så?



          Du är ta mig sjutton underbar Myosotis! Om alla vore som dig och Magdis så vore världen ganska snäll wub.gif


          --------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 29-08-2009, 21:35
          Länk hit: #406


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Fast jag inser att jag har tydligen missat alla de här "hemska människorna "och alla otäcka inlägg confused.gif Har heller aldrig märkt något otrevligt direkt mer än några spolingar som snackade droger på Chatten !sådana man kunde skicka efter på nätet typ örter confused.gif och annat.Men då påpekade jag att det kanske inte var rätt Forum att diskutera sånt flirting.gif då bad de faktiskt om ursäkt och det är ju ett gott tecken tycker jag.Finns alltid folk som hamnar här sent en kväll när de är lite "luriga"och snackar skit och diverse.Men all sin da det får man ju ta !Tycker man att en del är otrevliga så är det ju bara att ignorera dom eller hur coolgleam.gif
           
          Citera
          Bee
          Inlägg 29-08-2009, 22:37
          Länk hit: #407


          Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem sedan:
          27-01-2006
          Medlem nr: 7 002



          Och efter att ha läst ikapp de senaste sidorna så vet jag nu vem det var som gjorde avbön. Det var inte "ni-vet-vem". Jag mindes fel.

          Sen vill jag säga som andra redan sagt, nu fattar jag varför tonen var som den var när jag var ny här. Och varför misstänksamheten var så stor och bråken inte bara hängde i luften utan det faktiskt bråkades också.

          Eller så var det en allmän känsla. Jag minns en fruktansvärt besvärlig "debatt" på ett annat forum, numera nerlagt men det var en avnämare till det som tipsade mig om Odla. Det var ett forum för folk med ont om pengar. Det riktigt trista där var att ännu ett forum upplät utrymme för debatten och moderatorn där (jo, det fanns en sån) ville inte lägga locket på. Denne ville att diskussionen skulle fortsätta och det urartade. Jag tror att de flesta där än idag inte kan tala med varandra.

          Det är gott att det inte är så här på Odla! Och det känns som att den här tråden har rensat luften rejält. Gott!

          Kan vi hoppas på att få se dig här oftare, Netha? Jag har också saknat dina rapporter från norr fast jag är barnfödd på "Bästkusten".


          --------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
           
          Citera
          Rosmarin
          Inlägg 30-08-2009, 11:58
          Länk hit: #408


          Medlem
          Antal inlägg: 2 099
          Medlem sedan:
          07-02-2008
          Medlem nr: 13 936



          CITAT (Myosotis @ 29-08-2009, 17:39) *
          Jag tycker det är jättebra att ni har berättat. Inte för att det egentligen angår mig, men nu äntligen förstår jag misstänksamheten man känner här på odla. Hoppas att ni som drabbades blev lite hjälpta av att prata öppet om det, det kan ju kännas bra ibland.
          Att, som vissa har gjort, skratta åt de drabbade för att man själv aldrig har råkat ut för något liknande är inte så värst intelligent och dessutom förmodligen väldigt sårande, varför gör ni så?


          Kan bara hålla med om detta. Du är väldigt bra på att sätta ord på sådant som jag brukar sitta och tänka medan jag läser i trådarna Myosotis. Fortsätt! smiley_small_hug.gif

          Jag tycker också att det är väldigt starkt av er, Gillan, Lady Hamilton, Magdis... att orka ta er igenom detta denna förhoppningsvis sista gång. Jag hoppas för er skull att detta kan rensa luften och att klara upp den här historien en gång för alla.

          Och ni andra som inte verkar ha förstått allvaret i den här situationen för de som var och är personligen inblandade, läs tråden en gång till och tänk efter hur ni skulle känna er om ni själva hamnade i en liknande situation. Om ni mådde dåligt av någon anledning och folk runt omkring er skrattade åt och hackade på er. Människan ÄR av naturen nyfiken, och det HAR spekulerats mycket och ofta från många olika håll i vad denna historia verkligen handlat om. Det har ju märkts så fort en tråd har tagit upp gamla medlemmar e.dyl. Då är det väl alldeles utmärkt att de som vet vad det var som verkligen hände har berättat det nu.

          Jag var som sagt aldrig inblandad i denna historia, men jag har läst och begrundat det som skrivits här och jag känner med er som var det. trostar.gif


          --------------------

          Vänliga Hälsningar:
          Rosmarin
          Klimat: Bourgogne Min hemsida


           
          Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 30-08-2009, 12:02
          Länk hit: #409


          Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem sedan:
          23-09-2005
          Medlem nr: 6 573



          CITAT (pejori @ 29-08-2009, 21:58) *
          Håller med dej där. kompiskram.gif
          Det är väl därför man är kvar, fast att man åker på "smällar" emellan varven.
          Det är ju övervägande trevliga mäniskor som tillför mej massor.
          Dom andra får man väl ta för vad dom är, precis som i verkliga livet.
          Alla kan inte älska alla. tummenupp.gif


          Förstår aldrig det där med att åka på smällar..
          om nån ballar ur och skriver dumma saker till mej eller om mej, så är det som med Teven när det blir Ingmar bergman och Lars norén, bara att stänga av. Folk som vill skapa bråk ignorerar man ju bäst helt


          --------------------
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 30-08-2009, 12:56
          Länk hit: #410


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (Farbror Blå @ 30-08-2009, 13:02) *
          Förstår aldrig det där med att åka på smällar..
          om nån ballar ur och skriver dumma saker till mej eller om mej, så är det som med Teven när det blir Ingmar bergman och Lars norén, bara att stänga av. Folk som vill skapa bråk ignorerar man ju bäst helt



          Problemet är att inga dumma saker skrivs i början. Man lär känna en person som man med tiden bygger upp en vänskapsrelation till. Ju mer tiden går ju mer utvecklas relationen. Man kanske träffas IRL......ja kort och gott man blir riktigt, riktigt goda vänner ....... med ömsesidig respekt.
          Sen händer något och man upptäcker att den person man trodde sig känna inte alls är som denne utgett sig för att vara. Det tar hårt att konstatera att en person man hållit av och delat mycket med plötsligt är någon helt annan.

          Jag kan inte heller uttrycka mig på annat sätt än att då går man på en rejäl smäll. Det tar ont och kan ta tid att bearbeta.
           
          Citera
          Namn
          Inlägg 30-08-2009, 13:00
          Länk hit: #411


          Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem sedan:
          28-06-2009
          Medlem nr: 24 458



          Självklart gör det ont att upptäcka att nån man umgåtts med i riktiga livet inte var den man trodde. Men jag tycker när jag läser den här tråden att många här har mycket känslor investerade i andra som bara skriver här och det tycker jag är konstigt. Ord på en bildskärm kan bara såra om man väljer att bli sårad av dom. Och varför lägga energi på att munhuggas på nätet?
           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 30-08-2009, 13:07
          Länk hit: #412


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          CITAT (Namn @ 30-08-2009, 14:00) *
          Självklart gör det ont att upptäcka att nån man umgåtts med i riktiga livet inte var den man trodde. Men jag tycker när jag läser den här tråden att många här har mycket känslor investerade i andra som bara skriver här och det tycker jag är konstigt. Ord på en bildskärm kan bara såra om man väljer att bli sårad av dom. Och varför lägga energi på att munhuggas på nätet?


          Men.....det är ju när man träffar någon i IRL och märker att den har skrivit under flera namn och identiteter ....det är ju då man blir sårad!!!! Ska det vara så svårt att förstå!!!!!!


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-08-2009, 13:40
          Länk hit: #413


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Namn @ 30-08-2009, 14:00) *
          Självklart gör det ont att upptäcka att nån man umgåtts med i riktiga livet inte var den man trodde. Men jag tycker när jag läser den här tråden att många här har mycket känslor investerade i andra som bara skriver här och det tycker jag är konstigt. Ord på en bildskärm kan bara såra om man väljer att bli sårad av dom. Och varför lägga energi på att munhuggas på nätet?


          Den här historien handlar inte enbart om ord på en bildskärm utan om människor som träffats genom Odla
          och sedan umgåtts irl eller på annat sätt.

          För övrigt kan jag förstå att du tycker som du gör eftersom du själv bara skrivit 11 inlägg och varit medlem i bara 2 månader. Du kan ju näppeligen veta om dom bara skriver här eller kanske har kontakt med varandra utanför forumet. Finns ju liksom ingen anledning att du skulle ha sårats av den här soppan. Eller har kanske du också ett till nick? Här finns många som pratat i stort sett dagligen i flera år med varandra på forumet, kanske också i chatten, genom mail eller msn osv. så självklart investerar man mer i en del än i andra.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Namn
          Inlägg 30-08-2009, 14:02
          Länk hit: #414


          Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem sedan:
          28-06-2009
          Medlem nr: 24 458



          Skrev jag inte att jag förstår om det handlar om riktiga livet? Ni verkar ju läsa det ni vill se bara.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-08-2009, 14:14
          Länk hit: #415


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          [quote name='Namn' date='30-08-2009, 15:02' post='1078144']
          Skrev jag inte att jag förstår om det handlar om riktiga livet? Ni verkar ju läsa det ni vill se bara.
          [/quote

          Undrar vem som gör det jag. Du skrev ju också att du tyckte det var konstigt att folk investerade så mycket känslor i andra som bara skriver här. Får jag inte svara då att jag inte tycker att det är ett dugg konstigt och varför.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Namn
          Inlägg 30-08-2009, 14:18
          Länk hit: #416


          Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem sedan:
          28-06-2009
          Medlem nr: 24 458



          Självklart får du svara precis som du vill Stintan. Dock var du inte ensam om att kommentera mitt inlägg.

          Du ger också exempel på precis det jag sa och jag väljer nu att inte lägga mer energi på dig. Ha en jättebra dag!
           
          Citera
          DragonLady
          Inlägg 30-08-2009, 14:26
          Länk hit: #417


          Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem sedan:
          10-10-2005
          Medlem nr: 6 663



          Det är svårt att skriva så att andra förstår och inte missförstår, nyanserna i ett samtal gör så mycket för förståelsen men man kan bedras även där.
          Tråkigt med människor som är oärliga i sina syften av en eller annan orsak.
          Tråkigt också att man tyvärr måste vara misstänksam och cynisk i sitt dagliga liv.
          Man kan tyvärr inte styra hur andra människor skall göra och agera,
          utan det enda man kan göra är att försöka skydda sig, och sin borg så gott det går.
          Det är många människor som lever ett dubbelliv, män som har 2 olika familjer eller har källaren full av inavlade barn mm, mm.
          Själv har jag inte den energin och fattningsförmågan att begripa varför människor bedrar varandra på olika sätt utan försöker bara leva mitt eget liv så gott det går och försöker göra min borg ointaglig för energitjuvar.
          Visst är det tråkigt att alltid vara på sin vakt men så är verkligheten beskaffad tyvärr.
          Råkar du få ett inbrott så lär av misstaget och försök täta igen det hålet tjuven tog sig in genom så inte samma sak händer igen, lär dig se tecken på förestående inbrott.. små små saker som kan verka helt obetydliga.
          Visst blir man förbannad men använd den energin till att försöka förstå hur han kom in, inte varför, så att din borg blir starkare och samtidigt tryggare i din relation till andra människor.

          Tänk vad enkelt livet hade varit...
          ....om alla hade haft samma "problem" som Jim Carrey i "lier lier" flirting.gif
          http://www.youtube.com/watch?v=VEWODYDjfOU
          http://www.youtube.com/watch?v=wBeiKpAGXzc

          smiley_small_hug.gif till er alla


          --------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 30-08-2009, 15:48
          Länk hit: #418


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Myosotis @ 29-08-2009, 17:39) *
          Jag tycker det är jättebra att ni har berättat. Inte för att det egentligen angår mig, men nu äntligen förstår jag misstänksamheten man känner här på odla. Hoppas att ni som drabbades blev lite hjälpta av att prata öppet om det, det kan ju kännas bra ibland.
          Att, som vissa har gjort, skratta åt de drabbade för att man själv aldrig har råkat ut för något liknande är inte så värst intelligent och dessutom förmodligen väldigt sårande, varför gör ni så?

          Spå bra skrivet, Myosotis! tummenupp.gif smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          silos
          Inlägg 30-08-2009, 16:07
          Länk hit: #419


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (Rosmarin @ 30-08-2009, 12:58) *
          Kan bara hålla med om detta. Du är väldigt bra på att sätta ord på sådant som jag brukar sitta och tänka medan jag läser i trådarna Myosotis. Fortsätt! smiley_small_hug.gif

          Jag tycker också att det är väldigt starkt av er, Gillan, Lady Hamilton, Magdis... att orka ta er igenom detta denna förhoppningsvis sista gång. Jag hoppas för er skull att detta kan rensa luften och att klara upp den här historien en gång för alla.

          Och ni andra som inte verkar ha förstått allvaret i den här situationen för de som var och är personligen inblandade, läs tråden en gång till och tänk efter hur ni skulle känna er om ni själva hamnade i en liknande situation. Om ni mådde dåligt av någon anledning och folk runt omkring er skrattade åt och hackade på er. Människan ÄR av naturen nyfiken, och det HAR spekulerats mycket och ofta från många olika håll i vad denna historia verkligen handlat om. Det har ju märkts så fort en tråd har tagit upp gamla medlemmar e.dyl. Då är det väl alldeles utmärkt att de som vet vad det var som verkligen hände har berättat det nu.

          Jag var som sagt aldrig inblandad i denna historia, men jag har läst och begrundat det som skrivits här och jag känner med er som var det. trostar.gif



          Jag var i en sådan situation under 2005-2006,här på odla-småprat och den omtalade "herren-damen" var inte så nådig då och inte heller "hans" nya kompis vilken jag kände från en annan forum. Det hackades,skrattades,hånades,skrevs medellanden till varandra,lögner florerade om mig etc...

          Till och med kom det folk till min sida på ett annat forum och hotade och förtalade....

          Men jag har till slut lyckats lämna allt detta bakom mig och jag lärde mig väldigt mycket om mig själv och hur jag reagerar på livet så i slutändan blev jag en vinnare!!!!!!!

          Det finns mycket trevlig och goa människor här på odla och det är roligt att komma hit,läsa och skriva då och då.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 30-08-2009, 16:10
          Länk hit: #420


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Kramis Silo! kompiskram.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera

          30 sidor V  « < 19 20 21 22 23 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 24-04-2024, 13:05
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon