Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > vilket fynd!, uppstammad blank trillingblomma
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 07-10-2009, 14:31
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          är såå glad för min nya Bougainvillea glabra 'Sanderiana' - Blank trillingblomma en uppstammad och jag köpte den för 10kr från Tyskland och med frakt blev det ca 140-150kr. billigt ! yahoo.gif yahoo.gif

          Bifogad fil  PICT0012.JPG ( 909.67k ) Antal nedladdningar: 47




          bild på hela Bifogad fil  PICT0016.JPG ( 893.14k ) Antal nedladdningar: 45
           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 07-10-2009, 14:40
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          och det tog en himmla tid innan jag fick med den hem (hämtade den 14tiden och hade den hemma hos mig vid 19.15tiden).

          jag skulle ta bussen och hämta den i grannbyn (10min bort) och chauffören i bussen sa jag skulle lägga mitt paket i bagageutrymmet jag åkte med bussen 14.25. så jag la det där och åkte iväg. sedan när jag skulle gå av så gick jag upp först och skulle ut hämta mitt paket men då blockerade bakdörren på bussen luckan som jag skulle öppna. och när jags edan skulle ta mitt paket så kör han IFRÅN mig! och jag springer som en dåre (så mycket att jag fick rejäl astma och tärningsverk idag). så jag springer från den hållplatsen efter bussen och gapar och skriker och viftar och springer fram till nästa hållplats och skriker stanna bussen. men nepp bussen med mitt paket åker vidare hela vägen till borås och borås blir typ 35-45min ifrån mig.

          så jag ringer till kundtjänst på västtrafik och förklarar allt och hon tar mitt nummer och försöker lösa allt, sedan skulle hon ringa tillbaka till mig. men jag väntar 2tim ingen har ringt då va kl vid 17tiden. så jag ringer till kundtjänst (måttligt irriterad) och skickas vidare till att ringa till bussgods i Borås. och där så säger hon ditt paket har åkt tillbaka med samma buss och att jag skulle möta upp bussen och hämta mitt paket vid närmaste hållplats. men då hade hon i kundtjänst GLÖMT att ringa tillbaka till mig och säga det!!! den bussen med mitt paket skulle va hos mig vid 16tiden. så istället så är mitt paket på bussen i bussgaraget (som är i utkanten av grannbyn) så jag får rusa iväg åka med en buss vid 18tiden och kommer fram till deras garage och hämtar mitt paket och så missar jag bussen tillbaka kl 18.30tiden duh.gif

          så jag får vänta till bussen som går vid 19tiden och så typiskt hade mitt busskort för lågt värde så jag var tvungen att ladda 100kr. men sedan hemma kl 19.15 och kan äntligen packa upp mina vackra trilling blomma.

          så man är lite mör idag men är ändå jätte nöjd med köpet.

           
          Citera
          Piccante
          Inlägg 07-10-2009, 14:47
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 891



          usch vilken dag det var...


          --------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!
           
          Citera
          Sunny
          Inlägg 07-10-2009, 15:34
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 295
          Medlem sedan:
          30-11-2007
          Medlem nr: 13 237



          CITAT (flaxss @ 07-10-2009, 15:31) *
          är såå glad för min nya Bougainvillea glabra 'Sanderiana' - Blank trillingblomma ...

          Har den annorlunda blad enn vanlig trillingblomma ???

          Du får i alla fall ta godt hand om den siden du har arbeidet så hardt for å få hand om den ... sweatingbullets.gif shy.gif

          ....................................

          Kanskje burde du kreve erstatning fra busselskapet for "tid og penger" som du fikk bruke på saken.
          Men kanskje kostar det "så mycket arbete og irritasjon" å fremme en slik sak , så det beste kan være å "arkivere det som en rolig historie" ...

           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 07-10-2009, 16:09
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          CITAT (Sunny @ 07-10-2009, 16:34) *
          Har den annorlunda blad enn vanlig trillingblomma ???

          Du får i alla fall ta godt hand om den siden du har arbeidet så hardt for å få hand om den ... sweatingbullets.gif shy.gif


          jag vet faktiskt inte varför den heter så, men den heter så enligt skud http://skud.ngb.se/

          så jag tänkte jag får väl skriva rätt namn. annars så säger jag nog trillingblomma känns lite märkvärdigt att kalla den för blank trillingsblomma.

          CITAT (Sunny @ 07-10-2009, 16:34) *
          Kanskje burde du kreve erstatning fra busselskapet for "tid og penger" som du fikk bruke på saken.
          Men kanskje kostar det "så mycket arbete og irritasjon" å fremme en slik sak , så det beste kan være å "arkivere det som en rolig historie" ...


          dom var inte så tillmötes gående av ev ersättning (tänkte mest det felet som kundtjänst gjorde). får se vad jag gör just nu är jag bara trött och irriterad på dom. så det är kanske inte lönt får små pengar.
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 07-10-2009, 17:11
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          F' låt med detta var dagens bästa......jag skrattade. Jag ser ju allt i bilder.....du skriver så målande.
          Men jag förstår ju att det inte var det minsta roligt för dig.
          När du fått lite distans tycker jag absolut att du ska kontakta bussbolaget och bergära någon form av ersättning. Även om det är småpengar så är det mer principen....detta får ju inte hända.
          Njut nu av din fina blomma.........jag är inte alls avundsjuk.Bifogad fil  Avundsjuk.gif ( 134bytes ) Antal nedladdningar: 27
          coolgleam.gif

          Redigerat av Alba: 07-10-2009, 17:13
           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 07-10-2009, 19:08
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          CITAT (Alba @ 07-10-2009, 18:11) *
          F' låt med detta var dagens bästa......jag skrattade. Jag ser ju allt i bilder.....du skriver så målande.
          Men jag förstår ju att det inte var det minsta roligt för dig.
          När du fått lite distans tycker jag absolut att du ska kontakta bussbolaget och bergära någon form av ersättning. Även om det är småpengar så är det mer principen....detta får ju inte hända.
          Njut nu av din fina blomma.........jag är inte alls avundsjuk.Bifogad fil  Avundsjuk.gif ( 134bytes ) Antal nedladdningar: 27
          coolgleam.gif


          tack tror jag flirting.gif

          det är väl tur att jag kan skriva målande och jag tar inte illa upp vid det att du tyckte det var roligt.



           
          Citera
          RitRat
          Inlägg 07-10-2009, 20:44
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem sedan:
          22-04-2009
          Medlem nr: 22 570



          JA, usch, vilken panik-känsla när bussen kör iväg o inte kan stoppas!!!

          Trillingblomman är jättefin, men som ni säger, så ser den helt vanlig ut, bladen är ju ganska glänsande på dem normalt. Förstås är uppstammingen väldigt speciell!!

          Har ni förresten sett andra färgvarianter än den här mörk-cerisa här i Sverige? I varmare länder har jag sett upp till sex olika färger på dem: Denna vanliga cerise, lila, julröd, vit, mörk-gul och rosa-vit tvåfärgad.

          Redigerat av RitRat: 07-10-2009, 20:45


          --------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.
           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 07-10-2009, 21:13
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          CITAT (RitRat @ 07-10-2009, 21:44) *
          JA, usch, vilken panik-känsla när bussen kör iväg o inte kan stoppas!!!

          Trillingblomman är jättefin, men som ni säger, så ser den helt vanlig ut, bladen är ju ganska glänsande på dem normalt. Förstås är uppstammingen väldigt speciell!!

          Har ni förresten sett andra färgvarianter än den här mörk-cerisa här i Sverige? I varmare länder har jag sett upp till sex olika färger på dem: Denna vanliga cerise, lila, julröd, vit, mörk-gul och rosa-vit tvåfärgad.


          tack wub.gif , iförsig köpte jag inte den för att den var vanlig utan att den var uppstammad och billig, det är inte varje dag man hittar en sådan för 10kr. ca 130cm i höjd också.

          den som vi hittar i blomsterbutiker/plantskolor är ju oftast Bougainvillea × buttiana - Trillingblomma, den jag köpt är nog inte så vanlig nu förtiden i butikerna även om det är en vanlig art.

          ja jag har sett andra färgvarianter av Bougainvillea × buttiana - Trillingblomma i butik, en var gul/orange har också sett en brokbladig men just då passade inte den min plånbok. sedan finns det ju olika lila/rosa varianter.
           
          Citera
          RitRat
          Inlägg 07-10-2009, 21:19
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem sedan:
          22-04-2009
          Medlem nr: 22 570



          Roligt att det finns andra färgvarianter på blommorna även i Sverige. Jag har bara inte sett dem.
          Jag har fotograferat några färger av den i Gambia, Västafrika:

          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  boug_blom1_w.jpg ( 93.36k ) Antal nedladdningar: 34
           


          --------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.
           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 07-10-2009, 21:24
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          CITAT (RitRat @ 07-10-2009, 22:19) *
          Roligt att det finns andra färgvarianter på blommorna även i Sverige. Jag har bara inte sett dem.
          Jag har fotograferat några färger av den i Gambia, Västafrika:


          vilken vacker bild, har också varit i Gambia, var där i en vecka med familjen. fast då var jag inte så intresserad av växter så jag la inte märke till trillingblommorna.
           
          Citera
          Fny
          Inlägg 08-10-2009, 10:19
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem sedan:
          11-05-2009
          Medlem nr: 23 163



          giggle.gif det var en rolig historia! Tack för den, nu blev jag genast lite gladare! =)


          --------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 16:33
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon