Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Amfetaminets historia, Vad vet vi om denna drog idag?!
          legion6
          Inlägg 29-01-2010, 05:44
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 55
          Medlem sedan:
          15-07-2009
          Medlem nr: 24 830



          Detta har vi nog svårt o ventilera om.Det är så laddat.Skulle vilja höra vilken bild andra har.Jag tror att varje kilo som används i Sveriga så går 2 hekto till knarkarna o 8 hekto till brukare!Ramaskri!!!På 70-talet var det svenska hemmafruar som åkte till Spanien o köpte Mirra Pront(felstavat?)som innehöll nästan rent amfetamin.Då var nog förhållandet knarkarna 50 gram o hemmafruarna 600 gram o resten brukarna.Hitler hade stor nytta i början man kan säga att tack vare Amf. så gick kriget bättre men tack vare Amf. så förlorade han kriget.Titta på alla på krogen som dricker hur mkt öl som helst o aldrig blir fulla,HUR??J.Kennedy gick på Amf.1961 o tack vara Amf. så orkade han vara vaken o löste krisen.där hade ett nytt kärnvapenkrig kunnat startats!Tack Amf.!?Undrar stort när John var ute o valkampanjade,påtänd som ett höghus OCH väldigt sugen på sex!Hur löste han det?Jo den innersta kretsen fixade brudar.De var utplacerade vid varje tillfälle som fanns.Jag undrar då hur det var för kvinnorna.De stod då o väntade kanske i en tågkupé o så kom Presidenten.Inget förspel inga ord bara ner med trosorna o in med den.Färdigsprutat på kanske 30 sekunder,stoppa in o sen vänder han sig o går.Hon fick träffa en president i en minut.OCH sen då????Hur kände hon sig?Skall jag berätta detta för ngn?Till sina barn som hon kanske får senare,hur låter det jag låg med presidenten en minut??!!Slutar med, hur många har studerat o tagit Benzedrin,amfetamin o tack vare det lyckats med studierna!En sak till,andra världskriget hade kunnat slutat innan julen -44.Tack vara amfetamin så kunde påtända tyskar bli så styrkta att de gjorde en sådan motoffensiv som ingen hade kunnar räkna ut i förväg.Undrar hur många länder som har narkotika i sina lager!!??Vill oxå inflika att jag använder inget,knark,alkohol.cigg.snus.kaffe el. motsv!!
           
          Citera
          KURT
          Inlägg 29-01-2010, 06:13
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 34



          Men missar du inte den tidiga historien i din omfattande utredning? Det syntetiserades ju redan 1887 .
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-01-2010, 07:18
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Min far (apotekare) hade en burk med fenedrintabletter i dokumentskåpet hemma. Avsikten var att de skulle användas i händelse av krig, då extra ansträngningar krävdes.


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          herkules
          Inlägg 29-01-2010, 08:25
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          känner du dig trött och nere, ta en preludin!

          fast är det så himla många som använder sånt där nu för tiden? ngt liknande får väl iofs en del med bostavsdiagnos på recept men pundare var det länge sen jag såg på stan, trodde de var en utdöd sorts narkoman.


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 29-01-2010, 08:40
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Mitt förhållande till amfetamin är ren och skär förakt. Vore det inte för den drogen skulle min bror inte varit död. För hade han inte använt den skulle han ha levt.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-01-2010, 08:43
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (KURT @ 29-01-2010, 06:13) *
          Men missar du inte den tidiga historien i din omfattande utredning? Det syntetiserades ju redan 1887 .


          Det är nog inte bara det som saknas i den hemsnickrade historieutredningen.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Simplicity
          Inlägg 29-01-2010, 08:50
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 293
          Medlem sedan:
          20-01-2010
          Medlem nr: 27 477



          CITAT (legion6 @ 29-01-2010, 05:44) *
          Detta har vi nog svårt o ventilera om.Det är så laddat.Skulle vilja höra vilken bild andra har.Jag tror att varje kilo som används i Sveriga så går 2 hekto till knarkarna o 8 hekto till brukare!Ramaskri!!!På 70-talet var det svenska hemmafruar som åkte till Spanien o köpte Mirra Pront(felstavat?)som innehöll nästan rent amfetamin.Då var nog förhållandet knarkarna 50 gram o hemmafruarna 600 gram o resten brukarna.Hitler hade stor nytta i början man kan säga att tack vare Amf. så gick kriget bättre men tack vare Amf. så förlorade han kriget.Titta på alla på krogen som dricker hur mkt öl som helst o aldrig blir fulla,HUR??J.Kennedy gick på Amf.1961 o tack vara Amf. så orkade han vara vaken o löste krisen.där hade ett nytt kärnvapenkrig kunnat startats!Tack Amf.!?Undrar stort när John var ute o valkampanjade,påtänd som ett höghus OCH väldigt sugen på sex!Hur löste han det?Jo den innersta kretsen fixade brudar.De var utplacerade vid varje tillfälle som fanns.Jag undrar då hur det var för kvinnorna.De stod då o väntade kanske i en tågkupé o så kom Presidenten.Inget förspel inga ord bara ner med trosorna o in med den.Färdigsprutat på kanske 30 sekunder,stoppa in o sen vänder han sig o går.Hon fick träffa en president i en minut.OCH sen då????Hur kände hon sig?Skall jag berätta detta för ngn?Till sina barn som hon kanske får senare,hur låter det jag låg med presidenten en minut??!!Slutar med, hur många har studerat o tagit Benzedrin,amfetamin o tack vare det lyckats med studierna!En sak till,andra världskriget hade kunnat slutat innan julen -44.Tack vara amfetamin så kunde påtända tyskar bli så styrkta att de gjorde en sådan motoffensiv som ingen hade kunnar räkna ut i förväg.Undrar hur många länder som har narkotika i sina lager!!??Vill oxå inflika att jag använder inget,knark,alkohol.cigg.snus.kaffe el. motsv!!



          Fakta?


          --------------------
          zon 5 (4) mellersta Dalarna
           
          Citera
          herkules
          Inlägg 29-01-2010, 09:17
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          CITAT (Anma @ 29-01-2010, 08:40) *
          Mitt förhållande till amfetamin är ren och skär förakt. Vore det inte för den drogen skulle min bror inte varit död. För hade han inte använt den skulle han ha levt.

          nu ser jag att det jag skrivit kan verka onödigt hårt, det var inte så jag menade, jag har förmodligen jobbat alldeles för länge med missbrukare.
          jag beklagar sorgen efter din bror!


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 29-01-2010, 09:38
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (herkules @ 29-01-2010, 09:17) *
          nu ser jag att det jag skrivit kan verka onödigt hårt, det var inte så jag menade, jag har förmodligen jobbat alldeles för länge med missbrukare.
          jag beklagar sorgen efter din bror!

          Äsh, inte tog jag åt mig för det du skrev.
          Tack vare min brors missbruk ser jag till och med pundare som människor. Det är drogerna jag föraktar.
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 29-01-2010, 12:00
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Droger kan vara positiva inom sjukhusets fyra väggar. Ute i samhället är det bara negativa effekter och förtidig död som kännetecknar droger. Plus enorma kostnader för samhället.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Nauti
          Inlägg 29-01-2010, 19:14
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem sedan:
          06-06-2008
          Medlem nr: 16 626



          CITAT (gnon49 @ 29-01-2010, 12:00) *
          Droger kan vara positiva inom sjukhusets fyra väggar. Ute i samhället är det bara negativa effekter och förtidig död som kännetecknar droger. Plus enorma kostnader för samhället.
          Ja, mänskligheten har nog brukar droger under hela vår historia för att få ut negativa effekter av det(ironi). I princip varenda kultur som existerat och existerar har brukat/brukar droger och det är knappast så svart eller vitt att man kan påstå att alla droger är negativa och har negativa konsekvenser. Som med allting kan det givetvis användas på ett destruktiv sätt, men det finns många användningsområden för droger som är positiva också.

          Tycka vad man vill om vissa droger men man kan absolut inte generalisera på det sätt du gör. Det stämmer inte för fem öre om du inte specificerar dig. Visst ger kaffe negativa effekter och eventuellt en för tidig död i de mängder vi dricker det, men inte sjutton är det någonting man råkar ut för om man dricker kaffe då och då och hur det leder till enorma kostnader för samhället får du gärna förklara närmre också. Väljer man någon annan drog stämmer det givetvis bättre, men det går inte att klumpa ihop alla droger och säga att droger är dåligt.

          Det går inte att se allting svart eller vitt och fördöma allting som har med droger att göra eller alla som brukar droger, det leder inte till någonting positivt. Det finns positiva effekter av droger, annars skulle ingen använda dem men det finns även negativa. Det går att bruka droger på ett konstruktivt sätt precis som det går att bruka droger på ett destruktivt sätt men det beror på personen, inte på drogen. Vissa kan hantera det och andra kan inte, de som inte kan det syns medan de som kan kontrollera sitt bruk inte syns, till stor del på de flesta drogers legala status.

          Droger kommer aldrig att försvinna ur samhället. Droger är en del av mänsklighetens historia och en del av dess framtid. Att vi totalförbjuder lätta säkrare droger ser vi effekterna av redan i form av s.k. smart drugs och en ökad användning av tyngre droger p.g.a. högre tillgänglighet. Det finns ingenting att vinna med förbud men vi har väldigt mycket att vinna genom att informera och vara toleranta.

          Redigerat av Nauti: 29-01-2010, 19:15


          --------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
           
          Citera
          Solstorm
          Inlägg 30-01-2010, 21:19
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem sedan:
          03-01-2008
          Medlem nr: 13 452



          Amfetamin i microdoser är ju positivt för dem som ADHD och det är svårt att förstå att så många men den diagnosen inte kan få den medicin som förändrar livet till det bättre så mycket.

          För andra så är knarket bara till elände och för inget gott med sig. Känns bra för stunden men leder bara till elände. Jag känner en enda person som tagit amfetamin. Han sitter i fängelse nu, inte oskyldigt dömd eller taskigt vaggad eller några ursäkter som håller. Han sitter i fängelse för sådant han gjort pga knarket och det är välförtjänt. Jag gråter över eländet men får ändå acceptera att det han har gjort är hans eget val. Han valde själv att knarka.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-01-2010, 08:29
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Solstorm @ 30-01-2010, 21:19) *
          Amfetamin i microdoser är ju positivt för dem som ADHD och det är svårt att förstå att så många men den diagnosen inte kan få den medicin som förändrar livet till det bättre så mycket.

          För andra så är knarket bara till elände och för inget gott med sig. Känns bra för stunden men leder bara till elände. Jag känner en enda person som tagit amfetamin. Han sitter i fängelse nu, inte oskyldigt dömd eller taskigt vaggad eller några ursäkter som håller. Han sitter i fängelse för sådant han gjort pga knarket och det är välförtjänt. Jag gråter över eländet men får ändå acceptera att det han har gjort är hans eget val. Han valde själv att knarka.


          Absolut! tummenupp.gif
          Vi ska akta oss noga för att åter hemfalla åt 60-talets drogromantik!


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 29-04-2024, 15:44
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon