Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > 70 talsmat
          jimvidar
          Inlägg 21-05-2013, 15:37
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem sedan:
          14-11-2012
          Medlem nr: 77 307



          Läste i nån gratistidning om denna hemsida http://denbrunamaten.se/ jag känner inte alls igen mig. Är det någon som åt ägg i gele tex?


          --------------------
          helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt...
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 21-05-2013, 16:20
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          g.gif Jag var tvungen att läsa vidare ner på sidan för att verkligen sätta mig in i vad denna dallrande delikatess egentligen var.
          Även om inga av ingredienserna i sig har nån kräkvarning så låter det inte som nån hit och jag har aldrig hört talas om rätten förr, även om jag var ung på 70-talet.
          Som en död barbapapa beskriver mannen i bokfamiljen synen av den uppvällta skapelsen och sen nåt i stil med det översta i en burk kattmat.

          Nej, jag tror inte jag vill återuppleva 70-talet med just den rätten laugh.gif
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 21-05-2013, 17:18
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Känner inte heller igen något av de presenterade rätterna, det var på sjuttiotalet jag brjade laga mat men till att börja med handlade det mest om korv stroganoff och spagetti med köttfärssås. Min första lergryta inhandlades i slutet av sjuttiotalet, den finns inte kvar men jag har en likadan som jag fortfarande använder även om locket är spräckt.
           
          Citera
          jimvidar
          Inlägg 21-05-2013, 19:45
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem sedan:
          14-11-2012
          Medlem nr: 77 307



          Jag har ett minne av att man åt kassler, broccoli,gratänger av olika slag och chili con carne osv. Men aldrig kalasaladåb


          --------------------
          helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt...
           
          Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 21-05-2013, 19:54
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem sedan:
          04-07-2007
          Medlem nr: 11 365



          Jag har den där receptsamlingen. Inte var det många av recepten som jag gjorde till vardags inte. Ena syrran hade en favorit som hon gjorde varenda gång hon bjöd släkt eller vänner på middag: Köttfärspudding (har jag för mig att det hette). Iband tar jag fram låddan och kollar igenom recepten, det brukar ge bra inspiration! Det är sällan jag fökjer recept till punkt och pricka... tongue.gif


          --------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)


          cancer.gif
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 23-04-2024, 19:13
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon