Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vart kan jag hitta stora stenblock?, Stenblock som ska kunna hålla jordmassor väck.
          ThePepsRocker
          Inlägg 25-04-2017, 22:34
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          25-04-2017
          Medlem nr: 85 446



          Hej alla!
          Jag behöver hjälp att hitta stora stenblock. Jag vill göra en mur som består av riktigt stora stenblock, allt i från 50 * 50 * 50 cm (höjd, bredd, djup) till 100*100*100 cm. Alltså, stora jävla stenblock egentligen! Har googlat runt, men allt som jag hittar erbjuder bara single och färdiga murar. Finns det ngn som vet var jag kan hitta en leverantör av sånt här?

          För att förstå vad jag vill ha, så tänk typ kyrkomur, fast i mitt fall - hålla jordmassor i schakt! smile.gif

          Tacksam för alla svar!

          /Peter
           
          Citera
          Stefan A
          Inlägg 26-04-2017, 18:02
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 232
          Medlem sedan:
          28-08-2007
          Medlem nr: 12 255



          Jag behövde en vacker stenbumling för några år sen och kämpade som du med google och telefon, utan resultat. Så råkade jag se stora högar bumlingar i ett inhägnat område där de jobbade med schaktningsarbeten för ett stort bygge. Jag stegade in och frågade första gubben om jag kunde få en sten. Visst, sa han och jag pekade ut den bästa. Han lovade att nån Hasse skulle ringa mig och köra hem stenen (1,5 ton) åt mig för en femhundring. Dagen efter ringde Hasse och frågade om jag hade en femhundring. Så kom han efter en halvtimme och tippade av stenen på gräsmattan. Det blev en rejäl grop som jag fick laga sen, men jag var lycklig!

          Mitt tips är således att åka runt och kika där du vet att stora maskiner är i farten ...

          Redigerat av Stefan A: 26-04-2017, 18:06
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 15:19
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon