Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Uppgradera Explorer.....?
          Christina i Taxi...
          Inlägg 10-07-2011, 17:42
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem sedan:
          24-05-2004
          Medlem nr: 3 702



          Vilken version av Explorer kör ni som använder IE?

          Vilken version av Windows har ni?

          Är ni nöjda?

          Jag får lite då & då en ruta som poppar upp - "din webläsare är för gammal, byt version nu!" - jag minns inte exakt ordalydelse.
          Hmmm, jag vet inte ens vad jag har för version på IE eller Windows.....sånt hade jag buskoll på förr.
          Men det är längesen jag uppdaterade, det vet jag. Eftersom jag är rädd för allt trassel som ev kan bli, vill jag gärna veta vilken version ni kör och om det funkar bra. Tydligen är det version 8, 9 eller 10 som gäller nu på IE.

          OBS! jag vill inte byta till annan sorts webläsare, endast IE är intressant för mig.



          --------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

           
          Citera
          Tapio
          Inlägg 10-07-2011, 18:50
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem sedan:
          05-10-2003
          Medlem nr: 2 402



          Halaj!

          Använder 8.0 på och XP på denna datorn. Funkar bra.
          Jag kan inte se någon anledning till att inte uppgradera. Det blir bara bättre för varje version, och aldrig något krångel med uppgradering. Alla bokmärken sparas automatiskt osv.

          För övrigt anser jag att IE suger fett.
          Det enda den duger till är att använda den till att ladda ner en annan webbläsare.
          Kört IE, safari och opera. Gillar opera bäst.

          //T
           
          Citera
          Piccante
          Inlägg 10-07-2011, 18:50
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 891



          CITAT (Christina i Taxinge~ @ 10-07-2011, 18:42) *
          OBS! jag vill inte byta till annan sorts webläsare, endast IE är intressant för mig.

          det är ditt val.... men det är mkt roligare med en webläsare som är snabbare och säkrare


          --------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 10-07-2011, 19:32
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Haha tänkte inte svara innan för du ville inte ha de svaren men andra sa det så here it goes, explorer är det segaste som finns Microsoft har aldrig gjort nåt bra förutom att man måste nästan ha dem för att spela pc-spel tongue.gif Byt till vilken annan webbläsare som helst och du har snabbat upp internet minst 3ggr biggrin.gif Sen finns det nästan inga tillägg till det så reklam och smarta funktioner finns inte i det tongue.gif
          Just my thougth =)


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 10-07-2011, 19:51
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem sedan:
          24-05-2004
          Medlem nr: 3 702



          Att jag bara vill ha IE beror på att jag aldrig haft nåt annat och som "gammal tant med stort behov av internet av olika anledningar" törs jag helt enkelt inte byta webläsare för då blir jag helt vilsen confused.gif
          Jag har ingen att fråga till råds utan måste klara mig själv...... sweatingbullets.gif
          ....och jag gruvar mig för att uppgradera Explorer också kan jag säga, " man vet vad man har osv....."
          Som jag fattat det måste man byta Windowsversion också om jag uppdaterar IE och det har jag aldrig gjort. Jag har XP det vet jag, men sen.... dunno.gif


          --------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-07-2011, 20:01
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Jag har Windows 7 och IE 9. Det är den senaste versionen vad jag vet. Fungerar alldeles utmärk. Tycker inte alls att IE är segt och jag surfar väldigt mycket.

          Jag tror du bara kan uppgradera till IE 8 när du har XP, för IE 9 krävs Windows Vista eller Windows 7

          Redigerat av *Stintan*: 10-07-2011, 20:05


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 10-07-2011, 20:07
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          CITAT (Christina i Taxinge~ @ 10-07-2011, 20:51) *
          Att jag bara vill ha IE beror på att jag aldrig haft nåt annat och som "gammal tant med stort behov av internet av olika anledningar" törs jag helt enkelt inte byta webläsare för då blir jag helt vilsen confused.gif
          Jag har ingen att fråga till råds utan måste klara mig själv...... sweatingbullets.gif
          ....och jag gruvar mig för att uppgradera Explorer också kan jag säga, " man vet vad man har osv....."
          Som jag fattat det måste man byta Windowsversion också om jag uppdaterar IE och det har jag aldrig gjort. Jag har XP det vet jag, men sen.... dunno.gif

          Aha XP är så gammalt men uppdateras i några år till, jag har Windows 7 och Firefox ^^
          Men bara ladda ner typ Google Chrome och testa, du kan ju lägga till dina webbfavoriter lätt.
          Jag har explorer, firefox, opera och chrome. Googles är några millisekunder snabbare än firefox men har använt firefox i typ 7 år så mer van vid det och finns fler adons till det ^^


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-07-2011, 20:16
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (skånepåg @ 10-07-2011, 21:07) *
          Aha XP är så gammalt men uppdateras i några år till, jag har Windows 7 och Firefox ^^
          Men bara ladda ner typ Google Chrome och testa, du kan ju lägga till dina webbfavoriter lätt.
          Jag har explorer, firefox, opera och chrome. Googles är några millisekunder snabbare än firefox men har använt firefox i typ 7 år så mer van vid det och finns fler adons till det ^^


          Jösses vad ni killar är envisa. Jag förstår fullständigt varför Christina inte vill byta till någon annan webläsare. Har man dessutom en lite äldre dator så kanske det inte är helt lyckat att hålla på och ladda hem en massa program som tar utrymme och som man dessutom måste hålla på och trixa med för att få allt att fungera.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 10-07-2011, 20:19
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem sedan:
          24-05-2004
          Medlem nr: 3 702



          Efter div letande har jag funnit ut att jag har IE8 installerad. Då kommer jag inte längre alltså....?
          Windows 7 är det en uppgradering av XP eller??
          Varför kan man inte utrustas med en egen tekniker vid behov!!?

          Skönt att NI finns iaf! biggrin.gif


          --------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-07-2011, 20:28
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Men då har du den version du kan ha och då är det bara att klicka bort rutan som att uppdatera IE när den dyker upp.
          Windows 7 är den senaste Windowsversionen som kom efter Vista. Det går inte att bara uppgradera till 7:an, du måste isåfall köpa programmet och installera om datorn. Det skulle jag inte göra utan vänta tills det är dags att skaffa ny dator för då får du ju de senaste programmen.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 10-07-2011, 20:54
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem sedan:
          24-05-2004
          Medlem nr: 3 702



          Jag tycker som du, Stintan! Och då har jag "löst problemet" för stunden..... whistling.gif
          Tack till alla som tog sig tid att försöka hjälpa mig!!!


          --------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

           
          Citera
          Piccante
          Inlägg 10-07-2011, 21:40
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 891



          CITAT (*Stintan* @ 10-07-2011, 21:16) *
          Jösses vad ni killar är envisa. Jag förstår fullständigt varför Christina inte vill byta till någon annan webläsare. Har man dessutom en lite äldre dator så kanske det inte är helt lyckat att hålla på och ladda hem en massa program som tar utrymme och som man dessutom måste hålla på och trixa med för att få allt att fungera.

          Om man har en seg dator så är det väl ännu bättre att byta till en som tar mindre utrymme på hårddisken och inte behöver säkerhetsuppdateras stup i ett ??? Varje uppdatering tar ju sitt utrymme. Sen kan man ju räkna in alla spy-ware, trojaner och annan skit som kommer som ett brev på posten med IE...

          Massa "trixande" fattar jag inte heller. Man kan importera alla bokmärken mm till Firefox o Chrome lätt.


          --------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 10-07-2011, 22:21
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Precis, och nästan alla andra webbläsare använder kanske knappt 1/5 minne så allt flyter ju på mycket smidigare ^^


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-07-2011, 22:27
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Markus_H @ 10-07-2011, 22:40) *
          Om man har en seg dator så är det väl ännu bättre att byta till en som tar mindre utrymme på hårddisken och inte behöver säkerhetsuppdateras stup i ett ??? Varje uppdatering tar ju sitt utrymme. Sen kan man ju räkna in alla spy-ware, trojaner och annan skit som kommer som ett brev på posten med IE...

          Massa "trixande" fattar jag inte heller. Man kan importera alla bokmärken mm till Firefox o Chrome lätt.


          Var står det att TS dator är seg? Säger man uttryckligen att man vill ha IE så är det väl inte en massa andra program man vill ha tips om. Alla är inte så datorkunniga att det bara är att fixa ditten och datten så räkna inte med att alla andra är på samma nivå som du. Det är inte heller så att man får en massa spy-ware, trojaner och annan skit bara för att man har IE. Det förhindras effektivt av ett bra antivirusprogram.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Tapio
          Inlägg 10-07-2011, 22:50
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem sedan:
          05-10-2003
          Medlem nr: 2 402



          Halaj!

          Jo, man får en massa spy-ware, trojaner och annan skit bara för att man har IE.
          Använder man en annan webbläsare slipper man sånt.
          Men använder man IE måste man ha ett antivirusprogram.
          Och om det är nåt som trögar ner en dator så är det ju just antivirusprogram.
          Dubbelt illa alltså.

          //T
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 10-07-2011, 22:52
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Hon har xp som är mer än 10 år gammalt så processorn är kanske bara 1ghz och 1gig ram, det är inte mycket för dagens användande, alla bilder och reklam segar ner hela internet och datorn och idag med alla säkerhetsuppdateringar för just internet som så gamla datorer inte är gjorda för.
          Ska du få fram en sida på millisekunder behöver du lite bättre saker än det tongue.gif


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-07-2011, 23:17
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (skånepåg @ 10-07-2011, 23:52) *
          Hon har xp som är mer än 10 år gammalt så processorn är kanske bara 1ghz och 1gig ram, det är inte mycket för dagens användande, alla bilder och reklam segar ner hela internet och datorn och idag med alla säkerhetsuppdateringar för just internet som så gamla datorer inte är gjorda för.
          Ska du få fram en sida på millisekunder behöver du lite bättre saker än det tongue.gif


          Alla har inte behov av att få fram sidor på millisekunder. Alla har inte behov av att ha en jättestark dator och en massa olika program.

          TS har inte frågat efter vad du tycker om hennes gamla dator och vad du tycker att man ska ha för program. Hon frågade om de program hon redan har och som hon inte vill byta ut.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 10-07-2011, 23:22
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Sorry, my bad, just making a point tongue.gif


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-07-2011, 23:37
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (skånepåg @ 11-07-2011, 00:22) *
          Sorry, my bad, just making a point tongue.gif


          Det finns nog många som skulle önska sig ha dig i närheten när datorn strular och man inte begriper ett smack flirting.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 11-07-2011, 08:19
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem sedan:
          24-05-2004
          Medlem nr: 3 702



          Stintan, du skriver precis så som det är! smile.gif

          Och jag förstår att ni som kan datorer och uppdateringar tycker att detta är en baggis att fixa, men det är det inte för mig!
          Men ååååååååå vad jag önskar att ni var här och fixade detta åt mig! biggrin.gif tongue.gif


          --------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 01:16
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon