Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          9 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Silos-Solis-Groowymama-Kyllikki, glädje tråd om allt möjligt:)
          annama
          Inlägg 26-08-2005, 12:00
          Länk hit: #41


          Medlem
          Antal inlägg: 353
          Medlem sedan:
          20-07-2005
          Medlem nr: 6 218



          Du Shiva, jag ser att du skrivit mycket tidigt i morse, vilket dåligt morronhumör du måtte ha..... mad.gif mad.gif mad.gif
          Eller är du avundssjuk för att Silos är på gott humör? Man måste ha tillåtelse att vara lite utflippad emellanåt, så länge man inte skadar andra och det tycker inte jag att Silos gör.
           
          Citera
          Castea
          Inlägg 26-08-2005, 12:00
          Länk hit: #42


          Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem sedan:
          28-02-2005
          Medlem nr: 5 087



          CITAT (shiva @ 26-08-2005, 04:26)
          Jag tycker det är toppen att Du har en egen tråd med Dina funderingar, så jag till stor del slipper läsa Ditt poänglösa pladder! Skriv gärna Dina menlösa åsikter här, så jag vet hur jag ska slippa läsa vad Du tycker och tänker!
          Magnus

          Jag tycker det är mera poänglöst och menlöst att vara så här elak.

          Vad får man uttrycka då, som har klass, värde, poäng och meningsfullhet enligt dig, Shiva? Är det inte så att saker har olika meningsfullhet hos olika människor? Luktar diktaturtänk om ditt svar.
           
          Citera
          Reserv
          Inlägg 26-08-2005, 14:43
          Länk hit: #43


          Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem sedan:
          21-04-2005
          Medlem nr: 5 537



          CITAT (shiva @ 26-08-2005, 04:26)
          Jag tycker det är toppen att Du har en egen tråd med Dina funderingar, så jag till stor del slipper läsa Ditt poänglösa pladder! Skriv gärna Dina menlösa åsikter här, så jag vet hur jag ska slippa läsa vad Du tycker och tänker!
          Magnus

          Aja baja Shiva, har du glömt att du inte ska skriva så dags på dygnet? rolleyes.gif Om du störs av Solis inlägg så är du juh uppenbarligen inne och läser dom, det gör jag också, men eftersom jag inte anser att jag har nåt att tillföra hennes trådar (ursäkta Solis wub.gif ) så låter jag bli att skriva nåt alls.
           
          Citera
          silos
          Inlägg 26-08-2005, 16:24
          Länk hit: #44


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (Reserv @ 26-08-2005, 15:43)
          CITAT (shiva @ 26-08-2005, 04:26)
          Jag tycker det är toppen att Du har en egen tråd med Dina funderingar, så jag till stor del slipper läsa Ditt poänglösa pladder! Skriv gärna Dina menlösa åsikter här, så jag vet hur jag ska slippa läsa vad Du tycker och tänker!
          Magnus

          Aja baja Shiva, har du glömt att du inte ska skriva så dags på dygnet? rolleyes.gif Om du störs av Solis inlägg så är du juh uppenbarligen inne och läser dom, det gör jag också, men eftersom jag inte anser att jag har nåt att tillföra hennes trådar (ursäkta Solis wub.gif ) så låter jag bli att skriva nåt alls.

          UHUUUUUU,jag som verkligen har saknat dig gullereserv smile.gif
           
          Citera
          Kalinsi
          Inlägg 26-08-2005, 20:57
          Länk hit: #45


          Medlem
          Antal inlägg: 355
          Medlem sedan:
          19-02-2005
          Medlem nr: 5 034



          CITAT (Felix matte @ 25-08-2005, 20:44)
          Hej Kylliki... jag såg dig nyss på SVT1 biggrin.gif

          Nu blir jag jättenyfiken,
          vadå har Silos varit med i SVT1?
          Vad var det i för program?


          --------------------
          user posted image
          ...Varför tillfoga smärta - när kärlek är det enda som består...
           
          Citera
          Reserv
          Inlägg 26-08-2005, 21:20
          Länk hit: #46


          Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem sedan:
          21-04-2005
          Medlem nr: 5 537



          Jag tror att det var nåt program som hette "Solens mat", kan det va´det ni menar? unsure.gif
           
          Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 26-08-2005, 21:23
          Länk hit: #47


          Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem sedan:
          27-11-2002
          Medlem nr: 429



          Programmet hette Älskade dumburk... kommer i repris 28/8 och 30/8.
          Det var en kort snutt där en kvinna vid namn Kylliki var med... tyckte att hon liknade din mamma men är inte 100 säker. smile.gif
           
          Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 26-08-2005, 22:10
          Länk hit: #48


          Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem sedan:
          27-11-2002
          Medlem nr: 429



          Har funderat en del på hur olika toleransen är vad gäller medlemmars skriverier här på forum... Ingen har klagat på att det startades en "Tramstråd"... missförstå mig inte... jag har fått mig många glada skratt då jag läst inläggen där och har absolut inget emot den. wub.gif
          men när Solis startar egen tråd så får hon ett påhopp som inte alls är trevligt... och inte alls många bryr sig om att göra sin stämma hörd och tala om att ordet faktiskt är fritt. sad.gif
          På något vis så känns det som att det anses som OK att hoppa på en men inte annan. sad.gif unsure.gif
           
          Citera
          shiva
          Inlägg 26-08-2005, 23:05
          Länk hit: #49


          Medlem
          Antal inlägg: 218
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 434



          CITAT (Felix matte @ 26-08-2005, 23:10)
          Har funderat en del på hur olika toleransen är vad gäller  medlemmars skriverier här på forum... Ingen har klagat på att det startades en "Tramstråd"... missförstå mig inte... jag har fått mig många glada skratt då jag läst inläggen där och har absolut inget emot den. wub.gif
          men när Solis startar egen tråd så får hon ett påhopp som inte alls är trevligt... och inte alls många bryr sig om att göra sin stämma hörd och tala om att ordet faktiskt är fritt. sad.gif
          På något vis så känns det som att det anses som OK att hoppa på en men inte annan.  :(  :unsure:

          Jag antar att det är bla. mej Du menar. Trams tråden var ju liksom "allmän" och svårt att "hoppa på" någon särskild, medans det jag skrev var riktat mot solis. Jag var nog lite hård och vill be solis om ursäkt, jag har inget i den här tråden att göra och borde fattat bättre och hållit mig härifrån för allas bästa.

          Vill bara återgå till frågan; det hoppas en del även på mej och mina kommentarer, men det har jag förtjänat, och jag har inget emot det! Jag står för mina kontroversiella åsikter, och har inga problem med motåsikter. Har hotats i privata mail, men det tar jag ganska lätt. Men Du har rätt i det Du säger, alla tolkas inte lika, jag vet faktiskt inte vad det beror på.

          Ha en trevlig helg smile.gif
          Magnus

          Jag har kollat en sak: solis, silos och groowymama, har tillsammans skrivit -1056 st. inlägg i kategorin "småprat".
           
          Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-08-2005, 06:52
          Länk hit: #50


          Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem sedan:
          27-11-2002
          Medlem nr: 429



          Så tråkigt med hotmail sad.gif Sjysst av dig att be om ursäkt. smile.gif

          Ha en riktigt trevlig helg du också. smile.gif
           
          Citera
          amaira
          Inlägg 27-08-2005, 07:29
          Länk hit: #51


          Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem sedan:
          25-04-2004
          Medlem nr: 3 398



          CITAT (Felix matte @ 26-08-2005, 23:10)
          när Solis startar egen tråd så får hon ett påhopp som inte alls är trevligt... och inte alls många bryr sig om att göra sin stämma hörd och tala om att ordet faktiskt är fritt. sad.gif

          Nåja, sju "svarare" som definitivt inte anser det okej, är väl ändå en ganska bra siffra?

          (jag tyckte också det var taskigt, elakt och mycket dumt, men ville inte gå in och tjafsa mera, och tyckte att tillräckligt många sa ifrån - och Shiva ska ha heder för sin ursäkt nu!!!)

          På tal om antal inlägg i småprat ...

          så har jag gjort 2752 sådana rolleyes.gif
          och skäms inte ens för det tongue.gif smile.gif

          Det är som tidigare sagt INLÄGG som gör ett forum levande.
          Utom elaka inlägg, som kan ta död på det istället.

          Förresten ... har ni tänkt på en sak?
          Jag borde inte ta upp det, jag vet. Men, men ... *biter i tungan, men det hjälper inte huh.gif *
          Sedan senaste turbulensen så har en signatur "försvunnit" (slutat skriva).
          Det kan ju vara en tillfällighet, eller ha någon annan förklaring - men "min misstänkta" är borta... sleep.gif .
          För tidigt att säga något, men är lugnet återställt månne... ???

          Sorry Solis, att jag använder din tråd för att smyga in det här, som jag inte klarar (nåja, inte riktigt "vill") att tiga med.

          Och så får du en stor varm kram av mig wub.gif .
          Inte alltid orkar/vill jag gå in och läsa det du skriver, men rätt som det är så smyger jag in.
          Du är en stor personlighet Solis, men det vet du nog redan biggrin.gif .


          --------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog
           
          Citera
          Fialotta
          Inlägg 27-08-2005, 08:27
          Länk hit: #52


          Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 49



          Vi är alla olika ...så är det bara wub.gif

          Heder åt dig Shiva som bad om ursäkt wub.gif


          --------------------
          *maudan*
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 27-08-2005, 09:03
          Länk hit: #53


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (amaira @ 27-08-2005, 08:29)
          Förresten ... har ni tänkt på en sak?
          Jag borde inte ta upp det, jag vet. Men, men ... *biter i tungan, men det hjälper inte huh.gif *
          Sedan senaste turbulensen så har en signatur "försvunnit" (slutat skriva).
          Det kan ju vara en tillfällighet, eller ha någon annan förklaring - men "min misstänkta" är borta... sleep.gif .
          För tidigt att säga något, men är lugnet återställt månne... ???

          Jag har tänkt på det fast jag inte ens varit inblandad i några turbulenser, endast som passiv läsare utan synliga åsikter. biggrin.gif
           
          Citera
          silos
          Inlägg 27-08-2005, 09:32
          Länk hit: #54


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (shiva @ 27-08-2005, 00:05)
          CITAT (Felix matte @ 26-08-2005, 23:10)
          Har funderat en del på hur olika toleransen är vad gäller  medlemmars skriverier här på forum... Ingen har klagat på att det startades en "Tramstråd"... missförstå mig inte... jag har fått mig många glada skratt då jag läst inläggen där och har absolut inget emot den. wub.gif
          men när Solis startar egen tråd så får hon ett påhopp som inte alls är trevligt... och inte alls många bryr sig om att göra sin stämma hörd och tala om att ordet faktiskt är fritt. sad.gif
          På något vis så känns det som att det anses som OK att hoppa på en men inte annan.  sad.gif  unsure.gif

          Jag antar att det är bla. mej Du menar. Trams tråden var ju liksom "allmän" och svårt att "hoppa på" någon särskild, medans det jag skrev var riktat mot solis. Jag var nog lite hård och vill be solis om ursäkt, jag har inget i den här tråden att göra och borde fattat bättre och hållit mig härifrån för allas bästa.

          Vill bara återgå till frågan; det hoppas en del även på mej och mina kommentarer, men det har jag förtjänat, och jag har inget emot det! Jag står för mina kontroversiella åsikter, och har inga problem med motåsikter. Har hotats i privata mail, men det tar jag ganska lätt. Men Du har rätt i det Du säger, alla tolkas inte lika, jag vet faktiskt inte vad det beror på.

          Ha en trevlig helg smile.gif
          Magnus

          Jag har kollat en sak: solis, silos och groowymama, har tillsammans skrivit -1056 st. inlägg i kategorin "småprat".



          Din ursäkt tages emot wub.gif

          Mvh Kyllikki
           
          Citera
          Reserv
          Inlägg 27-08-2005, 09:45
          Länk hit: #55


          Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem sedan:
          21-04-2005
          Medlem nr: 5 537



          CITAT (amaira @ 27-08-2005, 08:29)
          Förresten ... har ni tänkt på en sak?
          Sedan senaste turbulensen så har en signatur "försvunnit" (slutat skriva).

          Jag tycker att det är flera, så "din" misstänkta kanske är en av dom eller så kanske det var en och samma person bakom. Men Andersen sa juh bye bye i sama veva, så han kan det juh inte va´,eller? unsure.gif Posse har vart väldans osynlig, men jag tror jag sett nåt inlägg efter, eller? wink.gif sen har vi juh Skatmor som bara älskar alla trådar jag vart skribent i, hon älskar att läsa samma trådar i flera timmar, så inte kan det väl va´hon heller? sad.gif Som sagt var, det finns flera som varit osynliga senaste tiden, men mycket tror jag hellre beror på att det finns dom som trycker ner stämmningen bland oss andra som gärna skriver flera inlägg per dag. Inlägg som hänvisar till att det finns andra forum för oss som vill ha lite kul (utan att det är på andras bekostnad), fast vi hållt oss till småprat icke trädgårdsrelaterat. sad.gif Sånt tar musten och lusten ur en och man tycker att det inte är så kul längre att skriva eller svara på frågor som man faktiskt kan svara på. Synd tycker juh jag, och även många andra jag haft pm kontakt med. Såna tilltag kommer garanterat få bort oss som tyckt att det vart några skojiga trådar i småprat, folk som varje dag vaknat på "fel" sida, borde dra sängen till väggen och kliva upp på "rätt" sida istället för att trycka ner oss andra.
           
          Citera
          silos
          Inlägg 27-08-2005, 09:51
          Länk hit: #56


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (amaira @ 27-08-2005, 08:29)
          Och så får du en stor varm kram av mig  :wub: .
          Inte alltid orkar/vill jag gå in och läsa det du skriver, men rätt som det är så smyger jag in.
          Du är en stor personlighet Solis, men det vet du nog redan  :D .

          Amaira;även dig har jag saknat wub.gif och tack för dina rara ord wub.gif

          Det är egentligen märkligt hur jag kan gå och tänka på folket härinne;vilka de är, hur de ser ut, vad de gör dagligen,vad de tycker och tänker innerst inne.......

          Forumvärlden har berikat mitt liv och jag lär mig hela tiden allt möjligt och den senaste svåra lärdomen är att inte ta så mycket plats och det är sannerligen MYCKET SVÅRT för mig biggrin.gif eftersom i själva verket skulle jag nog vilja synas hela tiden men samtidigt har privilegiet att vara anonym wacko.gif biggrin.gif tongue.gif
           
          Citera
          silos
          Inlägg 27-08-2005, 13:36
          Länk hit: #57


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Jag har varit till Järnia och köpt papperstallrikar för halva priset biggrin.gif Tror ni att jag blivit lat och inte orkar diska tongue.gif
          Saken är den att jag ritar bilder på papperstallrikar med tusch pennor och använder även glitter;då blir tallrikarna så fina så det vill säga att titta på biggrin.gif

          De sålde ALLT på halva priset (inte extra pris varor) sonen min köpte ordentliga regnkläder och en snygg och varm vinterjacka och han är mycket nöjd smile.gif

          Annars så passade jag på att plocka kataloger och använda då jag gör mina klippdockor till en tavla som jag håller på att göra:We are the world, we are the children.... biggrin.gif
           
          Citera
          silos
          Inlägg 27-08-2005, 18:17
          Länk hit: #58


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Det är märkligt att till och med diskandet och städandet blir intressant när jag tänker på hur lydigt min kropp arbetar ohmy.gif

          Det är härligt att stoppa händerna i det varma bubbliga vattnet och titta hur händerna arbetar,ibland har jag diskborsten i min vänstra hand och då blir det genast svårare!

          Och hur underbart det är att själv kunna få städa och åter igen är det händerna som arbetar på såååå duktigt;endast ryggen gnäller till efter ett tag när jag glömt bort att ta små pauser då och då.

          För närvarande lär jag mig att använda min vänstra hand då jag klipper kuvert eftersom de högra handens tumme värker när jag klipper en lång stund utan pauser.

          Mer min kropp krånglar så mera iaktar jag hur lydig den ändå är och vill arbeta wub.gif
          En sak önskar jag att jag hade varit snällare mot min kropp tidigare i mitt liv, det är först nu när kroppen min har börjat krångla så har jag börjat bli snäll och omtänksam vad det gäller min kropp.

          Så ikväll blir det fotbad för mina värkande fötter

          wub.gif
           
          Citera
          stina
          Inlägg 27-08-2005, 19:33
          Länk hit: #59


          Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 26



          Ja man ska vara snäll mot sin kropp - man har bara en wink.gif

          Det är så lätt att ta hälsan för givet!!!

          /Stina
           
          Citera
          silos
          Inlägg 28-08-2005, 10:59
          Länk hit: #60


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Idag:Söndag väcktes jag av ett gäng nödiga hunder strax efter 09:00 och det var riktigt skönt att komma ut med mina rara fyrbenta vänner

          Det duggregnade när vi kom utanför dörren och det gillade inte lille Olle men följde ändå med nödig som han var.Han chihuahua vill allra helst vara inomhus och komma ut då det är soligt väder, annars kan det kvittar tycker Olle!

          Under våran promenad skulle det undersökas bakom varenda buske;det verkade som att något djur hade gömt sig under alla buskar;sa vovvarna när de drog i sina koppel.

          För engångs skull mötte vi inga andra hundar så det blev en riktigt härlig promenad;lille Olle blir alltid väldigt stressad när han ser andra hundar och börjar skälla och givetvis vill de andra 3 hjälpa till!
          Annars brukar jag ta mina hundar ut i omgångar men på morgnarna har de alltid bråttom så jag tar alla samtidigt.

          Väl tillbaka hemma fixade jag frukost till mig och dottern(som hade kommit under tiden) och dottern ser till att alla vovvar får sin frukost.
          Det ser härligt ut i köket då 6 hundar väntar alldeles intill henne att frukosten blir klart och helt lugna är de!

          Så min dag idag börjad bra igen

          wub.gif smile.gif wub.gif
           
          Citera

          9 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 29-03-2024, 13:45
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon