Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vår nästa statsminister?!, Politik är ju riktigt kul!
          Gita
          Inlägg 12-09-2014, 08:50
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          Underhållning på högsta nivå.!

          Titta här http://val.tv4.se/artiklar/l%C3%B6%C3%B6f-...45948c86a000042

          Gita
           
          Citera
          Piccante
          Inlägg 12-09-2014, 11:02
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 891



          Starkt att du erkänner att Löfvén kommer bli nästa statsminister och att alliansen kommer få avgå på söndag.


          --------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-09-2014, 11:03
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Ja ganska kul men jag tycker Lööf betedde sig både respektlöst och hånfullt. Kolla hennes min. Varför kunde inte hon respektera hans avvisande gest istället för att vara så gåpåig. Vet inte om hennes kupp var så framgångsrikt. Tror den var förberedd eftersom hon tagit kopia av ett papper som hon iof måste vara medveten om alla haft tillgång till och säkert läst. Tror nog Löfvén var minst lika påläst som Lööf fast hon ville få honom att verka opåläst. Härskarfasoner kan jag tycka.
          Sen var det kanske lite osmart av honom att inte bara ta emot papperet.

          Lite kul ändå att folk fått något annat att snacka om än diverse sverigedemokraters vidriga rasistiska uttalanden.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 12-09-2014, 15:19
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Frida Boisens krönika i Expressen/GT om den s k 'knuffen, putten, fösningen' - idag var läsvärd.

          http://www.expressen.se/gt/kronikorer/frid...knuffen-lofven/


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-09-2014, 17:17
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Egentligen är hela grejen bara trams. man gör en höna av en fjäder. Media jublar väl och dom som uttalar sig är knappast opartiska utan det lyser lång väg var dom står politiskt.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 12-09-2014, 17:43
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Trams vet jag inte om det var/är - jag tycker att Stefan Löfvens uppträdande var opassande.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-09-2014, 18:32
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Jag tycker hon var tramsig. Förväntade hon sig att Löfvén skulle ställa sig och läsa papperet? Skönt att bli av med henne som minister på söndag.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2014, 18:57
          Länk hit: #8


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Hur kan ni vara så säkra på att alliansen skall förlora valet? SD kommer med stor sannolikhet bli vågmästare och de brukar ju som bekant luta över mot alliansen. Det kan innebära att de rödgröna inte kommer kunna regera trots att de får något fler mandat än alliansen. Riktigt spännande blir det om Fi lyckas skrapa ihop 4%, skall de då gå med de rödgröna eller skall de bli ytterligare ett wild card?
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 12-09-2014, 19:07
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          CITAT (gunsta @ 12-09-2014, 18:43) *
          Trams vet jag inte om det var/är - jag tycker att Stefan Löfvens uppträdande var opassande.


          tummenupp.gif

          Jag tycker det var buffligt och omoget.
          Det är ju inte första gången han tappar fattningen
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2014, 19:23
          Länk hit: #10


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Det är möjligt att Löfven är en duktig politiker med kontakter inom fackföreningarna och den gamla arbetarrörelsen och så vidare, men han är inte mediatränad. Förutom konstiga reaktioner som nu mot Lööf, så tycker jag också att han är en riktigt dålig talare. Sådant borde ju inte spela någon roll eftersom politiken är det viktiga, men det har ändå viss betydelse när man skall locka väljare.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 12-09-2014, 19:30
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (Huggorm @ 12-09-2014, 19:57) *
          Hur kan ni vara så säkra på att alliansen skall förlora valet? SD kommer med stor sannolikhet bli vågmästare och de brukar ju som bekant luta över mot alliansen. Det kan innebära att de rödgröna inte kommer kunna regera trots att de får något fler mandat än alliansen. Riktigt spännande blir det om Fi lyckas skrapa ihop 4%, skall de då gå med de rödgröna eller skall de bli ytterligare ett wild card?

          precis, enl. mätningarna senaste dagarna knappar alliansen in och fredagens mätning bekräftar bilden.
          De rödgröna leder men får ingen egen majoritet om inte Fi kommer in då de kan få knappt över 50% strecket.
          Men det lär inte leda till någon bra regering och löfven mår nog illa vid tanken då han har nog med Sjöstedt(v).
          Kommer man inte över 50% strecket är sd vågmästare och löfven kommer liksom alliansen fått göra att inte få igenom sin politik annat än i småfrågor.
          Frågan är om de rödgröna i en sådan situation ens kan få igenom en budget då sd har avvikande vallöften.
          Får man inte sin budget godkänd faller regeringen och reinfeldt får testa om han har stöd i riksdagen.
          I vilket fall är det mumma för åkesson som plötsligt kan avgöra viktiga frågor för Sverige.
          Men valet är inte aqvgjort förrän vallokalerna stänger.
          Imorgon lördag skall jag åter ut och propagera för alliansen,något det fortfarande finns gott om är osäkra väljare så valet avgörs i vallokalen. Ulf
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 12-09-2014, 19:35
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (Huggorm @ 12-09-2014, 20:23) *
          Det är möjligt att Löfven är en duktig politiker med kontakter inom fackföreningarna och den gamla arbetarrörelsen och så vidare, men han är inte mediatränad. Förutom konstiga reaktioner som nu mot Lööf, så tycker jag också att han är en riktigt dålig talare. Sådant borde ju inte spela någon roll eftersom politiken är det viktiga, men det har ändå viss betydelse när man skall locka väljare.

          Nej,löfven har nu i slutspurten verkligen visat att han inte är politiker utan gammal fackpamp.
          Han är lätt att ställa med oväntade frågor och han hade nog behövt lite mer mediaträning.
          Hur han sköter sig bland de andra högdjuren ute i Europa återstår också att se.
          Men å andra sidan kunde det vara värre. Kommer ni ihåg företrädaren? Ulf
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2014, 19:36
          Länk hit: #13


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Vem vet, de rödgrönas regering kanske faller och sedan bildar S och M en ny regering tillsammans.
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-09-2014, 19:36
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          En rödgrön regering blir kanske svag men en blågrön blir ännu svagare. Skall man få en stabil regering med nuvarande partisiffror måste blockpolitiken skjutas i sank.

          Redigerat av Gossen Ruda: 12-09-2014, 19:37


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-09-2014, 19:38
          Länk hit: #15


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (malarmaster @ 12-09-2014, 20:35) *
          Men å andra sidan kunde det vara värre. Kommer ni ihåg företrädaren? Ulf

          Och företrädarens företrädare var inte heller någon klart lysande stjärna laugh.gif
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 12-09-2014, 19:39
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 12-09-2014, 20:07) *
          tummenupp.gif

          Jag tycker det var buffligt och omoget.
          Det är ju inte första gången han tappar fattningen

          Och denne man skall bli vår högste representant internationellt.
          Vad händer när han får nästa hysteriska utbrott. Kanske får det en hel värld att skratta åt oss.

          Vem som helst med minsta skolning hur man uppför sig hade så klart i hans situation tagit emot pappren , sagt tack, lagt åt sidan och fortsattmed det han ville säga istället för att göra sig själv till åtlöje och en kolerisk fåne
          Gita
          P.s Är väldigt besviken eftersom jag har haft höga tankar om Löfven, men nu visar han att det inte fungerar, D.så
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 12-09-2014, 20:09
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (Gossen Ruda @ 12-09-2014, 20:36) *
          En rödgrön regering blir kanske svag men en blågrön blir ännu svagare. Skall man få en stabil regering med nuvarande partisiffror måste blockpolitiken skjutas i sank.

          och det är nog svårt då skiljelinjen är skarp. Kan i dagsläget inte se hur en sådan regering skulle se ut,samtliga partiet på vänstersidan har ju kört fast sig på skattehöjningar. Enda partiet som kan vara lite resonligare är nog trots allt s men då får de släppa många vallöften. Alliansen står fast. ulf
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 23-04-2024, 10:09
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon