Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Diskutera gärna teknikaliteter, men viktigast är att markera var ribban ligger i småprat
          Rihane
          Inlägg 08-09-2012, 13:21
          Länk hit: #21


          Gäster






          Den ena diskussionen utesluter väl inte den andra? Tänker ta ställning till forumsvärd när jag ser hur tanken bakom det är utformat dvs någon gång efter måndag. Kommer nog även ge det en viss tid innan jag tycker vare sig bu eller bä om det.

          Älskar teknikaliteter och har haft jätteroligt åt att läsa allas synpunkter men du har ju rätt till din åsikt.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 13-09-2012, 17:56
          Länk hit: #22


          Gäster






          En sak som jag har tänkt på är det att om man har blivit "illa behandlad" i småprat, så har jag märkt att man inte får svar till sina växtfrågor hur väl man än skriver och frågar om hjälp?
          Det ska väl inte vara så att man blir "helt osynligt" och ignonerad med sina växtproblem.?! Då känns det meningslöst att ens försöka få något svar, utan att medlemmarna passerar förbi utan att ta notis om min fråga.
          En normal fråga bör väl få en normalt svar? Annars får man söka sig till andra forum, men när man gillar växterna på Odla.Nu och beställer varje år, så känns det lite hopplöst.........
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-09-2012, 18:44
          Länk hit: #23


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Det kan ju faktiskt vara så att ingen av dem som sett frågorna kan svara. Det är ju inte så att det sitter ett gäng proffs inom allt här och svarar på frågor hela dagarna utan svaren kommer ju från vanliga medlemmar, med olika intresseområden.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 13-09-2012, 19:29
          Länk hit: #24


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Håller med TS med flera om att det är väl inte det tekniska som skapar en bättre stämning här inne.

          Sedan förstår jag inte varför man vill minska Småprat , visst läste jag väl rätt , för att utöka trädgårdsprat.

          Hur tänks det då ?

          Jag tycker utformningen av Odla är bra som det är nu , med Småprat för den som vill gå in där och diskutera och trädgårdsdel där man kan läsa en massa bra info som rör odling.

          Det allra allra viktigaste är väl till syvende och sist hur vi UPPFÖR oss ?!


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 14-09-2012, 23:38
          Länk hit: #25


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          CITAT (Ugglemormor @ 13-09-2012, 18:56) *
          En sak som jag har tänkt på är det att om man har blivit "illa behandlad" i småprat, så har jag märkt att man inte får svar till sina växtfrågor hur väl man än skriver och frågar om hjälp?
          Det ska väl inte vara så att man blir "helt osynligt" och ignonerad med sina växtproblem.?! Då känns det meningslöst att ens försöka få något svar, utan att medlemmarna passerar förbi utan att ta notis om min fråga.
          En normal fråga bör väl få en normalt svar? Annars får man söka sig till andra forum, men när man gillar växterna på Odla.Nu och beställer varje år, så känns det lite hopplöst.........



          När då? och vilken fråga var det ? Svarar gärna men har inte sett en enda från dej ?


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 15-09-2012, 09:24
          Länk hit: #26


          Medlem
          Antal inlägg: 10 191
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Nu loggade jag in och 25 % av de nya trådarna var trädgårdsrelaterade och 75 % av allmän art.
          Jag vet inte jag men nog har det varit dominans på trädgård/ ballkong e t c -trådar "förr".
          Jag tror att om Odla ska "överleva" som trädgårdsforum måste trädgårdstrådarna öka i andel.


          --------------------





           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 15-09-2012, 10:06
          Länk hit: #27


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          CITAT (Krolliljan @ 15-09-2012, 10:24) *
          Nu loggade jag in och 25 % av de nya trådarna var trädgårdsrelaterade och 75 % av allmän art.
          Jag vet inte jag men nog har det varit dominans på trädgård/ ballkong e t c -trådar "förr".
          Jag tror att om Odla ska "överleva" som trädgårdsforum måste trädgårdstrådarna öka i andel.




          Jag förstår inte hur en minskning av Småprat skulle göra att Trädgårdstrådarna ökar ?

          Du skriver att det var 25 % nya trädgårdsrelaterade och 75% av allmän art.

          Den fördelningen kan ju mycket väl att ha att göra med att säsongen går mot sitt slut , har du kollat hur det ser ut på våren och försommaren ? Vilken fördelning är det då ?

          Men jag förstår fortfarande inte varför det " behövs " större andel trädgårdstrådar för att Odla ska överleva?

          De som vill ha hjälp med trädgårdsfrågor går väl in där och frågar?!

          Förstår som sagt inte hur du menar . Menar du att de som är intresserade av trädgård på något vis stoppas av Småprat ?

          Går de inte in på trädgrårdsavdelningarna bara för att Småprat finns ?


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-09-2012, 10:24
          Länk hit: #28


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Det är bara dumt att sätta de två avdelningarna mot varandra. Det finns förvisso medlemmar som bara är den ena delen, men flertalet finns faktiskt i båda. De fyller också delvis olika funktioner. Små´prat är ju mycket diskussioner och nojs, medan de övriga oftast är av mer informativ art. Målet måste väl vara att öka aktiviteten totalt. Om vi i allmänhet mildrar tilltalet lite och får hjälp med att stoppa det som är helt tossigt, så kommer Odlas forum att växa igen....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2012, 10:25
          Länk hit: #29


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (mamamaggan @ 15-09-2012, 11:06) *
          Jag förstår inte hur en minskning av Småprat skulle göra att Trädgårdstrådarna ökar ?

          Du skriver att det var 25 % nya trädgårdsrelaterade och 75% av allmän art.

          Den fördelningen kan ju mycket väl att ha att göra med att säsongen går mot sitt slut , har du kollat hur det ser ut på våren och försommaren ? Vilken fördelning är det då ?

          Men jag förstår fortfarande inte varför det " behövs " större andel trädgårdstrådar för att Odla ska överleva?

          De som vill ha hjälp med trädgårdsfrågor går väl in där och frågar?!

          Förstår som sagt inte hur du menar . Menar du att de som är intresserade av trädgård på något vis stoppas av Småprat ?

          Går de inte in på trädgrårdsavdelningarna bara för att Småprat finns ?


          Tänkte just fråga samma sak men bra att du hanna före så slapp jag biggrin.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2012, 10:45
          Länk hit: #30


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Aqvakul @ 15-09-2012, 11:24) *
          Det är bara dumt att sätta de två avdelningarna mot varandra. Det finns förvisso medlemmar som bara är den ena delen, men flertalet finns faktiskt i båda. De fyller också delvis olika funktioner. Små´prat är ju mycket diskussioner och nojs, medan de övriga oftast är av mer informativ art. Målet måste väl vara att öka aktiviteten totalt. Om vi i allmänhet mildrar tilltalet lite och får hjälp med att stoppa det som är helt tossigt, så kommer Odlas forum att växa igen....


          ja antingen kommer forumet att växa igen eller så kommer det att växa igen hihihi f´låt kunde inte låta bli.

          Jag tror att man också måste försöka få bort kapningar av trådar. Tror att det är sånt som, till åtminstone en del, gjort att många tröttnat och lämnat forumet. Det finns snart inte en intressant tråd i småprat som sluppit kapningsförsök, antagligen omedvetet men icke desto mindre respektlöst mot trådskaparen och tröttsamt för dem som försöker diskutera.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          naturtomt-enisse...
          Inlägg 15-09-2012, 11:39
          Länk hit: #31


          Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem sedan:
          08-09-2012
          Medlem nr: 77 019



          Jag skulle gärna ha en knapp för att kunna blockera Småprat från att visas i Nya Inlägg.
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 15-09-2012, 11:52
          Länk hit: #32


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (*Stintan* @ 15-09-2012, 11:45) *
          ja antingen kommer forumet att växa igen eller så kommer det att växa igen hihihi f´låt kunde inte låta bli.

          Jag tror att man också måste försöka få bort kapningar av trådar. Tror att det är sånt som, till åtminstone en del, gjort att många tröttnat och lämnat forumet. Det finns snart inte en intressant tråd i småprat som sluppit kapningsförsök, antagligen omedvetet men icke desto mindre respektlöst mot trådskaparen och tröttsamt för dem som försöker diskutera.


          Sant. Små ot är väl ok, men när kapningen får trådar in på ett helt nytt spår, blir det jobbigt..


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-09-2012, 11:56
          Länk hit: #33


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (*Stintan* @ 15-09-2012, 11:45) *
          Jag tror att man också måste försöka få bort kapningar av trådar. Tror att det är sånt som, till åtminstone en del, gjort att många tröttnat och lämnat forumet. Det finns snart inte en intressant tråd i småprat som sluppit kapningsförsök, antagligen omedvetet men icke desto mindre respektlöst mot trådskaparen och tröttsamt för dem som försöker diskutera.

          tummenupp.gif

          CITAT (pejori @ 15-09-2012, 12:52) *
          Sant. Små ot är väl ok, men när kapningen får trådar in på ett helt nytt spår, blir det jobbigt..

          tummenupp.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 15-09-2012, 12:50
          Länk hit: #34


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          tummenupp.gif
          I vissa fall är det trevligt när ett ämne tex om en växt övergår tillfälligt i en diskussion om frösådder tex.
          Kan ge en intressantare diskussion.I de flesta fall vore det dock bättre att skapa en ny tråd och hänvisa till tråden som gett inspiration,men där fortsätta på sitt egna spår.


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2012, 12:56
          Länk hit: #35


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (kerstin z5-6 @ 15-09-2012, 13:50) *
          tummenupp.gif
          I vissa fall är det trevligt när ett ämne tex om en växt övergår tillfälligt i en diskussion om frösådder tex.
          Kan ge en intressantare diskussion.I de flesta fall vore det dock bättre att skapa en ny tråd och hänvisa till tråden som gett inspiration,men där fortsätta på sitt egna spår.


          000.gif Visst är det så och jag tror du vet vad jag syftade på.


          Redigerat av *Stintan*: 15-09-2012, 12:58


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 16-09-2012, 08:48
          Länk hit: #36


          Gäster






          Kerstin,

          Slutade att ställa frågor i våras, när allt hoppades över....... jag förväntar mig inte heller att det alltid finns någon som kan svara, men styggt av vissa att skriva "över huvudet" när de frågorna har stått i rätt forum och med rätt växt med en fortsatt fråga när det inte redan fanns på tråden. Senare ser jag att någon annan har frågat samma sak på samma plats och fått svar.
          OK, men sånt kan det bli ---- tror att jag inte fick svar pga att jag var "obekväm" med mina åsikter i småprat, för de som hoppade över mina frågor var pers. fr. småprat.

          Du har gett mig svar på växtproblem tidigare när du råkat se det, annars har jag "puttat" upp min fråga om det varit viktigt.......
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-09-2012, 11:24
          Länk hit: #37


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Ugglemormor @ 16-09-2012, 09:48) *
          Kerstin,

          Slutade att ställa frågor i våras, när allt hoppades över....... jag förväntar mig inte heller att det alltid finns någon som kan svara, men styggt av vissa att skriva "över huvudet" när de frågorna har stått i rätt forum och med rätt växt med en fortsatt fråga när det inte redan fanns på tråden. Senare ser jag att någon annan har frågat samma sak på samma plats och fått svar.
          OK, men sånt kan det bli ---- tror att jag inte fick svar pga att jag var "obekväm" med mina åsikter i småprat, för de som hoppade över mina frågor var pers. fr. småprat.

          Du har gett mig svar på växtproblem tidigare när du råkat se det, annars har jag "puttat" upp min fråga om det varit viktigt.......


          Hallå Du har startat två trådar sen du blev medlem under ditt nuvarande namn! Den ena tråden startade du idag där du ställde en fråga. Den andra handlar inte om växter. För det mesta är det bättre att skapa en ny tråd med sin fråga än att kapa någon annans tråd för det är inte alls säkert att frågan annars observeras. Vilka som missat dina frågor i trädgårdsavdelningen har du faktiskt ingen aning om!


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 03-10-2012, 00:13
          Länk hit: #38


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          Jag hänger innte med -vilka frågor?


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 03-10-2012, 11:26
          Länk hit: #39


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (*Stintan* @ 15-09-2012, 11:45) *
          ja antingen kommer forumet att växa igen eller så kommer det att växa igen hihihi f´låt kunde inte låta bli.

          Jag tror att man också måste försöka få bort kapningar av trådar. Tror att det är sånt som, till åtminstone en del, gjort att många tröttnat och lämnat forumet. Det finns snart inte en intressant tråd i småprat som sluppit kapningsförsök, antagligen omedvetet men icke desto mindre respektlöst mot trådskaparen och tröttsamt för dem som försöker diskutera.


          Ha ha den var bra.

          Ang. kapning av trådar så tycker jag att forumvärden ska vara aktiv även där och påpeka att nu seglar det iväg till något annat än vad tråden var avsedd för.
          Jag är medveten om att det inte är lätt alla gånger att dra en gräns.
          Där det är helt uppenbart att tråden kapas ska man sätta stopp /påpeka det och anmoda att starta en egen tråd.
           
          Citera

          2 sidor V  < 1 2
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 18:01
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon