Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Stora plastkrukor med handtag, 40-50 liters, I vår behöver jag omplantera citrusträden
          ingmet
          Inlägg 06-11-2016, 10:42
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 514
          Medlem sedan:
          16-09-2003
          Medlem nr: 2 315



          Hej,
          Länge sen jag var här och läste&skrev inlägg. Sen jag blev med växthus har all min lediga tid gått åt att odla.
          Förkovra sig kring odlingskunskap har gjorts i fysiska böcker.

          Men "nätet" har en hel del möjligheter som inte böcker kan mäta sig med - dagsfärsk omvärldsbevakning bravo.gif

          Mina medelhavsträd, citron och apelsin, behöver krukas om till våren. Jag söker därför kunskap kring var man kan köpa stora plastkrukor, helst med handtag. Stora innebär ca 40-50 liter.
          Har sökt på nätet men tyvärr inte hittat något företag som marknadsför "stora" krukor.

          Någon som vet?


          --------------------
          Bor i zon: Stockholms inre kustområde
          "Ännu har det inte kommit en vår då knoppar glömt att brista"
           
          Citera
          Pest
          Inlägg 11-11-2016, 01:23
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem sedan:
          01-10-2016
          Medlem nr: 84 620



          när det gäller så stora storlekar tror jag inte det går att hitta speciellt snygga krukor... men med lite fantasi kan man komma rätt långt, även om estetiken måste offras!
          amazon och ebay har tunnor! om du vill handla mer lokalt kan du kika efter fodertunnor för hästar, de tål en hel del vikt och kan vara hyfsat stora. på granngården hittade jag en tunna på 46 liter och en på 50 liter! och vill du ha större än så kan du hitta en 75literstunna på ditt närmsta hööks
          snygga och färgglada, men kanske inte så hållbara i längden är dessa mjukare 43literskorgar, också de från granngården
          om du mest är ute efter något att plantera i men som inte behöver vara allt för snygga eller flyttvänliga finns ikea med en tunna på 42 liter, och en back på 65 liter!

          över lag är mitt bästa tips att ta en titt i häst- och lantbruksbutiker. du behöver ju visserligen inget lock, men fodertunnor borde ju tillfredsställa ditt behov och är kanske snyggare än stora hinkar
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 11-11-2016, 08:53
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag tänker på svarta murarbaljor. Inte heller så snyggt, men det finns ju lite handtag och dom är hyfsat billiga.
           
          Citera
          addo
          Inlägg 11-11-2016, 12:09
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 599
          Medlem sedan:
          29-06-2009
          Medlem nr: 24 498



          Det finns snygga stora, tex slottstädgården i ullriksdal brukar ha, men dom väger ett ton och är svindyra. Jag skulle satsat på någon tunna/hink av något slag och virat ett lager vassmatta eller liknande runt för att dölja krukan.

          Sen är det nästan ett måste med en krukvagn i bra kvalitet till en så stor kruka så du kan rulla runt kruka vid behov. Jag hittade jättebra på bauhaus förut men dom kostade ca 300 kr, dock var dom klassade att krara några hundra kilo och hade extremt stabila lättrullade hjul.
           
          Citera
          Finn Klematis
          Inlägg 17-11-2016, 09:19
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 1 302
          Medlem sedan:
          11-10-2007
          Medlem nr: 12 804



          Hej !

          Av någon underlig anledning fick jag se den här frågan.
          Den bästa kruka jag har träffat på är Iqubana. Den finns
          på Plantagen. Obs. Den har inte handtag. Den finns i flera
          storlekar.

          Finn.
           
          Citera
          RibesRubusVitis
          Inlägg 17-11-2016, 12:33
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 2 117
          Medlem sedan:
          15-12-2005
          Medlem nr: 6 842



          Jula rear 45-liters plastkorgar för 49 kronor:

          https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall...astkorg-799003/

          Kanske inte så elegant, men praktiskt. Borde fungera om man tar hål i botten eller borrar några centimeter upp på sidorna.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 16-04-2024, 18:54
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon