Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Terrordådet i Stockholm
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-04-2017, 12:36
          Länk hit: #41


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          CITAT (Huggorm @ 12-04-2017, 12:11) *
          Jainismen då, hittar du några problem med den?

          Kände inte till den inriktningen så jag kollade på Wiki. Inga större problem kanske men i grunden finns det problem tack vare att man har föreställningar om hur världen är skapad. Därför accepterar man säkert inte förändringar som vetenskapen kommit fram till. Jag föredrar vetenskapen för den kan förändras om nya rön tillkommer.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-04-2017, 17:55
          Länk hit: #42


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2017, 13:36) *
          Kände inte till den inriktningen så jag kollade på Wiki. Inga större problem kanske men i grunden finns det problem tack vare att man har föreställningar om hur världen är skapad. Därför accepterar man säkert inte förändringar som vetenskapen kommit fram till. Jag föredrar vetenskapen för den kan förändras om nya rön tillkommer.


          Men vetenskapen är väl också en tro/religion


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 12-04-2017, 18:20
          Länk hit: #43


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          vetenskap bygger på forskning,dvs att man kan bekräfta olika teorier genom studier,försök m.m. En bekräftad teori övergår därmed till att vara vetenskaplig sanning.
          sedan finns det ju rena teorier som man ännu inte lyckats bekräfta och nya teorier läggs ju fram hela tiden.
          nej,man kan inte säga att vetenskap är en tro eller likställas med religion.
          Religion bygger på teser som alltså inte behöver bevisas utan där man istället försöker övertyga just genom att få religionsutövaren att tro på dessa teser.hjärntvätt,helt enkelt. givetvis underlättas detta om man har en maktbas att utgå ifrån,t.ex att religionen är sanktionerad av staten.
          så är det ju fortfarande runt om i världen och även i delar av europa där kyrkan fortfarande är stark.
          Den muslimska världen består uteslutande av diktaturer där just religionen används för att bevara kulturen och förtrycka befolkningen.Underlättas av att befolkningen hålls i fattigdom och okunskap ,endast eliten har tillgång till utbildning och ett drägligt liv.Men så var det även i europa innan industrialiseringen.
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-04-2017, 20:05
          Länk hit: #44


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Indonesien får nog betraktas som en demokrati trots stor muslimsk befolkning men det är ju ingen muslimsk stat för det.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          segelbåt
          Inlägg 12-04-2017, 22:50
          Länk hit: #45


          Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem sedan:
          20-06-2015
          Medlem nr: 82 163



          CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2017, 21:05) *
          Indonesien får nog betraktas som en demokrati trots stor muslimsk befolkning men det är ju ingen muslimsk stat för det.


          Indonesien har dock en intressant syn på religion och ateism.

          Indonesien har formellt religionsfrihet enligt konstitutionen, men i praktiken är den mycket begränsad. Endast sex religioner (islam, protestantism, katolicism, hinduism, buddhism och konfucianism) har officiell religionsstatus och lagen kräver att alla i sina identitetshandlingar bekänner sig till någon av dessa. Andra religioner saknar skydd och detsamma gäller för ateister. Hädelse är ett brott som kan straffas med fängelse, och offentligt deklarerad ateism kan räcka för att dömas.
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 12-04-2017, 23:09
          Länk hit: #46


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          "Det finns bara en gud och det är Ronaldo" är det bättre ? rolleyes.gif
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-04-2017, 01:45
          Länk hit: #47


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (*Stintan* @ 12-04-2017, 18:55) *
          Men vetenskapen är väl också en tro/religion


          I en vidare mening - Absolut! tummenupp.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-04-2017, 20:15
          Länk hit: #48


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          CITAT (Aqvakul @ 13-04-2017, 02:45) *
          I en vidare mening - Absolut! tummenupp.gif

          Eller kanske i inskränkt mening?

          Jag funderar på hur väljarsympatierna kommer att ändras efter det här? Jag tror S går framåt tillsammans med SD och möjligen några borgarpartier. MP och V kommer nog att backa eftersom de förespråkar fri invandring. Fast om vi hade haft fri invandring hade idioten inte behövt köra ihjäl folk för att få stanna. unsure.gif confused.gif g.gif


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 13-04-2017, 20:54
          Länk hit: #49


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Där håller jag med dig, Ruda. Det var nog ett desperat försök att inte bli utvisad. Kanske 20 år i fängelse i Sverige är bättre än ett liv i Uzbekistan. Jag har varit där, och det såg inte bra ut för folket - förtryck och andra politiska galenskaper. Dom hyllar sin nuvarande president, och sin forne despot Timur Lenk, Den senare en tidig Stalin eller Adolf Hitler...
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-04-2017, 22:31
          Länk hit: #50


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Enligt media blev han radikaliserad redan i Turkiet, långt innan han kom till Sverige. Det var knappast för att få stanna som han utförde dådet.
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 13-04-2017, 23:06
          Länk hit: #51


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Det senaste förslaget till att förhindra att de som fått avslag på sin ansökan om uppehållstillstånd kommer från KD och innebär att de skall förses med fotboja. Det är egentligen ett mycket bättre förslag än Ungernmodellen med rymningssäkra läger frågan är bara hur man skall undvika att de tar av sig fotbojan ?

          ps. Värst är ju "den rödhåriga" som vill att obegränsat antal människor skall få komma till Sverige ! thumbdown.gif
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-04-2017, 05:57
          Länk hit: #52


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Fotboja kan knappast hjälpa. den fungerar bara på kort avstånd. Vilken rödhåriga?


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-04-2017, 08:12
          Länk hit: #53


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Intressant tanke men fotbojor är dyra och det kommer krävas tiotusentals. Dessutom lär många förstöra fotbojan och då är vi tillbaka där vi är nu.

          "Den rödhåriga" är antagligen Annie Lööf
           
          Citera
          Tapio
          Inlägg 14-04-2017, 17:34
          Länk hit: #54


          Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem sedan:
          05-10-2003
          Medlem nr: 2 402



          CITAT (Mjärden @ 14-04-2017, 00:06) *
          ps. Värst är ju "den rödhåriga" som vill att obegränsat antal människor skall få komma till Sverige ! thumbdown.gif



          Halaj!

          Den här är ju väldigt konstig.
          Att Annie Lööv förespråkar fri invandring verkar ha nått de breda folklagren. Men vad som tydligen inte har ”följt med” är förbehållen i hennes förespråkande:
          Invandrarna ska inte få några pengar. De får klara sig själv bäst de kan. Inte heller skall boende ordnas åt dem.
          Hyresrätter är det årslånga köer till. Bostadsrätter kostar pengar.
          Så det som återstår för en flykting med lite pengar är att köpa en pressenning eller att lägga sig under en gran att sova.

          Nog kan man vara generös mot flyktingar under sådana premisser...

          //T

          p.s jag minns inte var jag läste detta, minnet sviker mig, så om jag har fel, så rätta mig gärna!
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-04-2017, 18:28
          Länk hit: #55


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Jag blev ocksåförvånad och undrande vem som var den rödhåriga. Jag uppfattar inte Lööf som överdrivet invandrarvänlig, inte som MP.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 15-04-2017, 22:39
          Länk hit: #56


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          CITAT (Gossen Ruda @ 14-04-2017, 19:28) *
          Jag blev ocksåförvånad och undrande vem som var den rödhåriga. Jag uppfattar inte Lööf som överdrivet invandrarvänlig, inte som MP.

          Mp kan tänka sig fotboja, men bara på dem som är presumtiva terrorister - hur ser man det ?????
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-04-2017, 05:45
          Länk hit: #57


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          CITAT (Mjärden @ 15-04-2017, 23:39) *
          Mp kan tänka sig fotboja, men bara på dem som är presumtiva terrorister - hur ser man det ?????

          Bra fråga. En annan bra fråga är hur en fotboja skulle kunna hjälpa? Det är inga problem för den som vill avvika att göra det och problemet är ju att hitta avvikare.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 16-04-2017, 07:30
          Länk hit: #58


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          förstår inte heller resonemanget med fotboja.Får du ett avvisningsbeslut mister du samtidigt det ekonomiska biståndet och bostad du får vilket innebär att du saknar address. Utan en fast punkt funkar inte en fotboja.
          ge fotboja till en presumtiv terrorist??!! Om man utgår från att individen tänker begå terrorbrott bör denne istället låsas in i väntan på transport ut från landet. Men som vanligt är MP politik oförståelig.
          jag tror att man nu och framåt istället kommer att använda förvaring och snabbare uttransport i större utsträckning. Fotboja är verkligen inget bra förslag då det sannolikt funkar lika bra med att säga nu stannar du i detta rummet tills du bokat biljett hem.En del kommer att lyda,flertalet sticker o gömmer sig.
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-04-2017, 20:21
          Länk hit: #59


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          En elektronisk fotboja är enkel att ta av sig om man inte bryr sig om följderna. För en dömd brottsling blir det rymning om man gör det, men en utvisningsdömd asylsökare har inget att förlora. Som sagt är det vansinne med fotboja, om det nu inte är den gamla sorten i stål. Eller också får man ha elektroniska fotbojor med en liten sprängladdning som går av ifall någon försöker bryta sig lös. På ett ben kommer man inte så långt. Fast jag antar att det skulle räknas som inhumant whistling.gif
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 18-04-2017, 22:09
          Länk hit: #60


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          CITAT (Huggorm @ 17-04-2017, 21:21) *
          En elektronisk fotboja är enkel att ta av sig om man inte bryr sig om följderna. För en dömd brottsling blir det rymning om man gör det, men en utvisningsdömd asylsökare har inget att förlora. Som sagt är det vansinne med fotboja, om det nu inte är den gamla sorten i stål. Eller också får man ha elektroniska fotbojor med en liten sprängladdning som går av ifall någon försöker bryta sig lös. På ett ben kommer man inte så långt. Fast jag antar att det skulle räknas som inhumant whistling.gif

          Med sprängladdning på fotbojan blev det nog fler "minibombare" dvs förstadiet till självmordsbombare. Men gick det inte att tillverka en typ av fotboja som tex galärslavarna hade och som var väldigt svår att blir av med
           
          Citera

          4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 10:42
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon