Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ipad eller Android
          Forumvärd
          Inlägg 18-09-2012, 09:50
          Länk hit: #61


          Gäster






          Vissa inlägg i den här tråden har rensats bort

          Vi har de två senaste dagarna haft en lärorik diskussion kring låsning av respektive rensning i forumtrådar. Vi på redaktionen ser det som ytterst viktigt att finna ett konsekvent sätt att arbeta för forumets bästa och kommer framöver att styra våra åtgärder efter de trivselregler som vi har satt upp. Brott mot trivselreglerna kan leda till att trådar rensas och i sämsta fall låses.

          Brott mot uppställda regler

          I den här tråden, Ipad eller android, bröt vissa inlägg mot antingen regel nummer 1, 3 eller 4 i trivselreglerna. Dessa inlägg har rensats bort.

          Vi vill betona vikten av att kontakta någon av oss på redaktionen när en tråd spårar ur i stället för att låta problemet bli en del av tråden. Ju snabbare ni kontaktar oss desto lättare och snabbare kan vi styra upp trådar. Vi på redaktionen kommer aldrig ha möjlighet att finnas överallt i forumet utan behöver er hjälp att lokalisera problemen när de dyker upp.

          Regel 1, 3 och 4 i Trivselreglerna lyder:

          1. Sysslar vi inte med personangrepp. Vi är alla olika och har olika åsikter. Alla ska respekteras och alla ska visa respekt!

          3. Hjälps vi åt att skapa god stämning genom att diskutera på ett respektfullt sätt, genom att lämna trådar som inte tillför oss något eller där vi inte har något konstruktivt att tillföra och genom att bidra med egna trådar i positiv anda.

          4. Tar vi inte upp problem med enskilda medlemmar i forumet utan kontaktar då forumvärden.

          För att forumet ska kunna vara den intressanta, engagerande och positiva plats som vi vill ha bör alla dra åt samma håll, och en positiv anda sprids lätt om man är många som har den inställningen.

          Väl mött i forumet på Odla.nu!

          Heléne, forumvärd
          Katarina, redaktionschef

           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 18-09-2012, 11:38
          Länk hit: #62


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Överföra går med de olika usb kontakterna och även trådlöst som wifi eller bluetooth eller olika online tjänster/servrar på sekunden efter du tagit fotot/filmen ^^
          Dagens surfplattor klarar det mesta de flesta av dagens datorer klarar ^^
          Finns en hel del fina appar som gör att du kan styra datorerna eller olika program och/eller få tillgång till dina datorer i mobilen/surfplattan varifrån som helst wink.gif
          Och smart tv'n ^^
          Finns massor med kul och bekvämligheter som man kunde varit utan allt habegär:(


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 01-11-2012, 21:43
          Länk hit: #63


          Gäster






          En vigtig ting for mig er, at jeg har både Wifi og 3G i min tablet/surfplatta smile.gif

          Hvis man kun har wifi, er man afhængig af et trådløst netværk, og hvis man rejser med sin tablet, vil der være mange steder, hvor man ikke kan være online.

          Jeg har købt en Lenovo med 64 GB plads, Wifi, 3G og Android og er meget tilfreds!

          Jeg ville ikke vælge IPad af flere årsager - begrænset kompabilitet med andre systemer, pris og manglende mulighed for at udvide med et SD-kort.
           
          Citera
          Ally
          Inlägg 04-11-2012, 00:50
          Länk hit: #64


          Medlem
          Antal inlägg: 423
          Medlem sedan:
          29-03-2004
          Medlem nr: 3 099



          Uppdatering Alba, vad blev det? Och är du nöjd?

          Att ha en surfplatta var roligare än jag trodde det skulle vara (tyckte först det var en dyr onödig inköp).
          Den används mest av barnen för spel, men jag tycker att det är smidigt att snabbt kolla nånting på nätet, det går fortare att sätta igång än på dator (och man kan ha den överallt).

          Vi är verkligen en Android/PC familj, men vi köpte en Ipad. Har inte sett/provat en Android surfplatta, men det var nog inte aktuellt för oss, vissa spel finns bara för Apple, och det var avgörande ... rolleyes.gif
          Men den har bara wifi, ingen 3G möjlighet, men det är väldigt sällan vi befinner oss någonstans där vi behöver 3G koppling. Eftersom den tillhör hela familjen, vi har den bara hemma, ingen tar den med sig till skolan/jobbet.

          Om du inte har bestämt dig än... Försök hitta någon som har en eller den andra, och kanske få låna hem?
          För det du vill använda den till (maila och surfa), det spelar nog ingen större roll om det är Ipad eller Android.
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 04-11-2012, 00:55
          Länk hit: #65


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Spännande utveckling så ge ditt utlåtande biggrin.gif
          Apple är de enda som ska ha en app så man kan styra datorn i realtid som att cloona skärmen till andra enheter hittils, android har bara menysystemet, men just nu skulle jag nog vänta på de nya mobilerna som kommer nästa år och vidare, de processorerna som matas in i de slår en standar pc idag, pc appar i all ära men får se vad de kan leverera grafikmässigt wink.gif
          So keep in touch wink.gif


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 04-11-2012, 10:44
          Länk hit: #66


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          Så roligt att höra era synpunkter.

          Ju mer info jag tar in ju mer tvekande blir jag.
          Först var jag inne på en iPad - något annat fanns inte.
          Betr. utbud spel så är det inget jag behöver.

          Det är i stort sett för att maila och surfa - hålla sig informerad vad som händer i världen. Det är bekvämt att ta den med till stugan. Vi har stuga på en ö och åker alltså båt så man måste försöka minimera packningen. Vi har dragit på en bärbar och den är dels lung tar plats i sin väska men som tur är sjunger den på sista versen biggrin.gif

          Efter att ha läst mycket på nätet lutar det nu åt en Android. Jag har tittat på en Samsung Galaxy.
          Men jag är inte där än - jag återkommer när allt är klart.

          CITAT (skånepåg @ 04-11-2012, 00:55) *
          Spännande utveckling så ge ditt utlåtande biggrin.gif
          Apple är de enda som ska ha en app så man kan styra datorn i realtid som att cloona skärmen till andra enheter hittils, android har bara menysystemet, men just nu skulle jag nog vänta på de nya mobilerna som kommer nästa år och vidare, de processorerna som matas in i de slår en standar pc idag, pc appar i all ära men får se vad de kan leverera grafikmässigt wink.gif
          So keep in touch wink.gif


          Pratar du mobil nu ?

          Om inte - vad menas med det jag markerat ?

          CITAT (Anja Danmark @ 01-11-2012, 21:43) *
          En vigtig ting for mig er, at jeg har både Wifi og 3G i min tablet/surfplatta smile.gif

          Hvis man kun har wifi, er man afhængig af et trådløst netværk, og hvis man rejser med sin tablet, vil der være mange steder, hvor man ikke kan være online.

          Jeg har købt en Lenovo med 64 GB plads, Wifi, 3G og Android og er meget tilfreds!

          Jeg ville ikke vælge IPad af flere årsager - begrænset kompabilitet med andre systemer, pris og manglende mulighed for at udvide med et SD-kort.


          Ja detta med WiFI och 3g har jag i tankarna när jag kollar på surfplattor.

          Uttag för USB är också en bit jag tittar på.
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 04-11-2012, 12:05
          Länk hit: #67


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Alla mobila enheter som mobil och surfplatta, wifi och mobilt nätverk och usb är ett måste som de flesta borde leverera i sina produkter wink.gif
          iPad minin är ett jäkla nerköp dock wink.gif
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  mini_ipad.jpg ( 26.94k ) Antal nedladdningar: 72
           


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 06-01-2013, 12:39
          Länk hit: #68


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          Efter mycket funderande och surfande blev det en Android - SAMSUNG GT-N8010 Galaxy Note 10.1.
          Jag är jättenöjd med den - så far so good. Jag håller fortfarande på att utforska allt i den och hittills har jag inte blivit besviken.
          Jag säger som Ally - det är roligare än jag trodde. Det är så smidigt med denna lilla platta - så enkel att ta med sig och tar så lite plats i väskan.
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 06-01-2013, 13:47
          Länk hit: #69


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          ..så roligt att du är så happy -- för det är jag också med min ipad som jag snart haft ett halvår. T o m suverän att fota med smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 06-01-2013, 17:30
          Länk hit: #70


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (ninnisky @ 06-01-2013, 13:47) *
          ..så roligt att du är så happy -- för det är jag också med min ipad som jag snart haft ett halvår. T o m suverän att fota med smiley_small_hug.gif


          Ja det blir otroligt bra bilder med den.

          Jag har börjat funder över virusskydd och brandvägg. Använder man samma som till en "vanlig" dator eller finns det något annat för surfplattor ?
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 06-01-2013, 17:50
          Länk hit: #71


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Häftigt, vad kul biggrin.gif
          Har bara läst bra om Galaxy note plattorna, det är ju en liten dator i sig precis som dagens mobiler, om du inte laddar ner massor förutom appar och från kända källor så räcker ett antivuris som Avg gott och väl, har det på min mobil och behöver jag nåt okänt från nån torrent eller sida så gör jag det heldre från nån dator och undersöker genom den istället wink.gif
          Genom wifi/routern och surfstickan borde du ha inbyggt brabdvägg, om man är på öppna nät så kan en brandvägg och annat behövas, finns en hel del kul saker man kan själv bygga/köpa för att få all information från oskyddade mobila enheter på några sekunder wink.gif


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          Hasse_h
          Inlägg 06-01-2013, 19:55
          Länk hit: #72


          Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem sedan:
          17-03-2003
          Medlem nr: 933



          Jag köpte en Asus Transformer TF300T med enbart Wifi (ingen 3G) - en androidplatta med fyrkärnig processor. Är grymt nöjd! Suverän pris/prestanda-faktor. Hela familjen slåss om den i TV-soffan. Används för surf, tv-tablåer, nyhetsläsning, wiki-sökningar, spel etc. Utbudet av appar är mycket stort avsett kategori.

          Redigerat av Hasse_h: 06-01-2013, 19:56
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 06-01-2013, 20:37
          Länk hit: #73


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (skånepåg @ 06-01-2013, 17:50) *
          Häftigt, vad kul biggrin.gif
          Har bara läst bra om Galaxy note plattorna, det är ju en liten dator i sig precis som dagens mobiler, om du inte laddar ner massor förutom appar och från kända källor så räcker ett antivuris som Avg gott och väl, har det på min mobil och behöver jag nåt okänt från nån torrent eller sida så gör jag det heldre från nån dator och undersöker genom den istället wink.gif
          Genom wifi/routern och surfstickan borde du ha inbyggt brabdvägg, om man är på öppna nät så kan en brandvägg och annat behövas, finns en hel del kul saker man kan själv bygga/köpa för att få all information från oskyddade mobila enheter på några sekunder wink.gif


          OK då vet jag. Då kan jag köra med MSE som jag gör i min stationära dator.
          Surfplattan kommer jag nog bara att ladda ner appar till och inte så mycket annat.....tror jag. unsure.gif ja surfa ska jag ju så klart.

          CITAT (Hasse_h @ 06-01-2013, 19:55) *
          Jag köpte en Asus Transformer TF300T med enbart Wifi (ingen 3G) - en androidplatta med fyrkärnig processor. Är grymt nöjd! Suverän pris/prestanda-faktor. Hela familjen slåss om den i TV-soffan. Används för surf, tv-tablåer, nyhetsläsning, wiki-sökningar, spel etc. Utbudet av appar är mycket stort avsett kategori.


          Så kul att du är så nöjd. Jag förstår om familjen slåss om den för surfplattan är verkligen en trevlig liten sak.

          Redigerat av Alba: 06-01-2013, 21:14
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 06-01-2013, 21:04
          Länk hit: #74


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          Finns även elaka godkända appar på marknaden, vett och förnuft som under vanligt användande är grunden wink.gif


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 06-01-2013, 21:15
          Länk hit: #75


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (Alba @ 06-01-2013, 20:37) *
          OK då vet jag. Då kan jag köra med MSE som jag gör i min stationära dator.
          Betr. nedladdningar kommer jag nog bara att ladda ner appar och inte så mycket annat.....tror jag. unsure.gif
          Man vet ju aldrig hur det blir sen - ju mer jag använder den ju mer vill jag kanske bara använda surfplattan.

          Så kul att du är så nöjd. Jag förstår om familjen slåss om den för surfplattan är verkligen en trevlig liten sak.



          CITAT (skånepåg @ 06-01-2013, 21:04) *
          Finns även elaka godkända appar på marknaden, vett och förnuft som under vanligt användande är grunden wink.gif


          Absolut - så är det - sunt förnuft.
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 28-02-2016, 16:05
          Länk hit: #76


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          En liten uppföljning av hur appandet gick med plattan kanske? Många intressanta appar som förenklar livet.
          Kanske köpt en ny också? Jag fortsätter med mobilerna de är stora nog och klarar allt plus kraftfullare speldatorer har man ju så läsa och chatta och sånt är lite lättare, inte sett en enda ipad med mer än 2gb och alla utom sonys z5 8 kärniga är enda som inte brinner upp så klart jag valde den trots det finns många appar som stänger ner appar automatiskt och sänker frekvensen på processorerna kan de inte lösa problemen men så är det med flesta märkesmodeller de kan inte göra de bättre så folk köper dem för de alltid funkat förr och är vana.
          Molntjänsterna att spara bilder och filmer med var bra uppfinning och annat man hittar när man letar appar och styra all annan teknik med som sätta på tv´n när man vaknar eller stereon med fartfylld musik så man vaknar glad och vickar baken till frukosten, flesta apptidningar online har tips på funktionella bra appar och appar i affären som visar nyaste och bästa så man kan testa, bättre med android om man kan roota kan man ändra utseendet hur man vill plus flesta appar gratis på ipad måste man betala för flesta appar och saknar usb uttag mm. så överföra och uppdatera fixa systemen och leka med dem i olika program är inte lika lätt, freeware is shareware.
          Hare bäst.


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera

          4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 15:26
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon