Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Intressant i växtväg i Stockholm?
          Carex
          Inlägg 10-01-2012, 01:24
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1 189
          Medlem sedan:
          12-07-2005
          Medlem nr: 6 174



          Helgen den 20:e januari ska jag till Stockholm, vad finns det för intressant i växtväg att göra där?
          Jag har redan varit på Bergianska, Zetas och Weibullsbutiken på Hötorget.

          Jag fick ett litet tips om att det skulle finnas Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik, men en snabb googling visar att den verkar ligga i Lund!

          Alla tips är välkomna! Butiker, trädgårdar, etc. Så länge det går att ta sig dit någorlunda med allmänna kommunikationer eftersom jag inte kommer att ha tillgång till bil.

          (och är det någon som har tips som inte är växtrelaterade så är de såklart också välkomna)

          Tack!


          --------------------
          Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs
           
          Citera
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 10-01-2012, 08:07
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem sedan:
          05-03-2008
          Medlem nr: 14 406



          Här är ett tips - men de har stängt över vintern. Det är en vanlig handelsträdgård, men de har stort sortiment och en hel del udda saker. Ligger i Skarpnäck söder om Stockholm. http://www.tradgardshuset.com/
          Likaså kan jag tipsa om Norrby Trädgård i Tyresö http://www.norrbytradgard.se/ fast de har också vinterstängt. En liten oas skulle jag kalla det. Kommer du till Stockholm igen så ta en titt där.


          --------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!
           
          Citera
          ingrids
          Inlägg 10-01-2012, 09:02
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem sedan:
          16-10-2006
          Medlem nr: 8 727



          Ulriksdals slottsträdgårds handelsträdgård - lite hajpad kanske (Rappne och så) men de är ialla fall igång i januari. Fjärilshuset på Haga brukar vara härligt att gå in i på vintern även om blomningen inte alltid är på topp.


          --------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig
           
          Citera
          ingmet
          Inlägg 10-01-2012, 12:54
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 514
          Medlem sedan:
          16-09-2003
          Medlem nr: 2 315



          De ställen du nämner är väl Stockholms stora och hyffsat central trädgårdsfluktarställen. Ulriksdal som det tipsat om är nog det som så här års är hetast. Där finns även mat/fika möjligheter. www.rappne.nu

          Jag vill även nämna andra ställen som ex Skansen. Här ser man så här års inga prunkande trädgårdar men det är ändå mysigt att gå runt där. Rosendals trädgård som ligger straxt bredvid (promenadavstånd).. erbjuder en vacker parkmiljö att gå i. Hela Djurgården förtjänar faktiskt att ses i vinterskrud (även om det är väldigt ont om snö).. Waldermasudde (www.waldemarsudde.se) - ytterligare en pärla med vackra blomarrangemang inomhus...och diverse kulturella inslag.
          Till Djurgården åker du buss eller spårvagn.. kolla på www.SL.se .

          Att åka "Waxholmsbåt" och ta några timmars tur runt i Stockholms skärgård är också fantastiskt så här års.. (www.waxholmsbolaget.se). Ta båten t.ex Vaxholm och
          promerna runt i de pittoreska kvarteren.. och sen en fika nere vid hamnen .. och båten åter till Stockholm.. tummenupp.gif
          Båtarna som går in i Mälaren är säkert också mysigt.. men den sidan av stan är jag inte så kunnig på.. Google kan säkert hjälpa till där.

          Om ovan inte känns frestande finns det ju en uppsjö med museum i Stockholm.. Naturhistoriska vid Bergianska ligger nog närmast oss i sinnet om man tänker natur.


          Visit Stockholmssiten www.visitstockholm.com ger dig mer info om utbuden.

          Välkommen till Stockholm!
          blomma.gif


          --------------------
          Bor i zon: Stockholms inre kustområde
          "Ännu har det inte kommit en vår då knoppar glömt att brista"
           
          Citera
          Carex
          Inlägg 11-01-2012, 02:24
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 1 189
          Medlem sedan:
          12-07-2005
          Medlem nr: 6 174



          Tack för tipsen! Ska definitivt besöka Ulriksdal!
          Så ingen Lilla Fiskaregatans butik i Stockholm då? Jag hade fått för mig att den låg där och min mamma trodde också det och tipsade mig när hon hörde att jag skulle upp. Verkar osannolikt att det skulle finnas på båda ställena och sedan skulle den ena inte dyka upp i en googling.

          Låt tipsen rulla in om ni kommer på något mer!


          --------------------
          Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs
           
          Citera
          mojan
          Inlägg 12-01-2012, 14:41
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 1 785
          Medlem sedan:
          18-03-2007
          Medlem nr: 9 395



          Lilla Fiskargatans butik ligger i Lund! Man kan handla via internet från dem.
          Jag tipsar om Skogskyrkogården. Ett världsarv och intressant att besöka.


          --------------------
          Zon 3
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-04-2024, 21:05
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon