Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rotlöss i pallkragen?
          nyborjareodlingp...
          Inlägg 14-07-2022, 13:37
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          14-07-2022
          Medlem nr: 96 738



          Provar på att odla i pallkrage för första gången (nybörjare). Har två stora egenbyggda pallkragar som jag fyllt med kogödsel och planteringsjord. Jag har sått i rader, sallad, örter, mangold, ärtor osv.
          Igår då jag skulle så på nytt (en rad sallad var påväg i blom) och drog upp de gamla rötterna så såg jag något som jag misstänkte för ohyra (se bild). Jag googlade och tycker det liknar rotlöss?? När jag läste runt så såg läste jag någonstans att detta var ovanligt att drabbas av rotlöss i pallkragar - vilket gör mig fundersam på hur jag har drabbats eller om det är slumpen.

          Nu undrar jag vad jag behöver göra. Behöver jag ta upp allt som grott i pallkragen och kasta, samt ta bort all jord? Det som vuxit mår fint, vilket gör att det känns extra sorgligt -cry-.gif

          Tacksam för all hjälp och tips!!

          Bifogad fil  292599513_1038811490101387_3954629333235662574_n.jpg ( 789.5k ) Antal nedladdningar: 8
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 07:58
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon