Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          21 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag vill bemöta ett påstående anngående Cesar Millan, Mannen som talar med Hundar !
          Motti
          Inlägg 17-02-2012, 22:59
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Någon skrev i en tråd här att Cesar Millan sparkar hundar och ger dom elchockers ! för böveln ta er till verligheten och se programen !Elhalsband annvände han för att hundar i Texas skulle slippa bli Skallerormsbitna det dör massor av hundar i Texas av Skallerormsbet .Cecar sparkar inte hundar de får en puff för att komma ur sina fobier en jäkla skillnad på sparka och en kick .Blir så jäkla arg på såna innlägg av personer som set ETT program och drar sina slutsatser för de vägra inse att de är dåliga hundägare .Kunde inte låta det här bara gå förbi mig . Cesar Milan 0Millan han kan hundar och vet hur du ska bli en bra hundägare ,dom som påstår något annat kan dra åt pipsvängen för de kommer ändå aldrig att fatta .
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 17-02-2012, 23:05
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Är det inte du som brukar förespråka att alla har rätt till en egen åsikt? Rimmar illa med sista meningen i ditt inlägg kan man nog påstå.
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 17-02-2012, 23:06
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Så du menar att hundar kan föra sin egen talan då ?
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 17-02-2012, 23:12
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Motti @ 17-02-2012, 23:06) *
          Så du menar att hundar kan föra sin egen talan då ?

          Nej. Jag menar att om någon har en åsikt om Ceasar Millan som inte passar dig så ber du dem att dra åt pipsvängen.
          Inte snyggt.
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 17-02-2012, 23:23
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Det bryr jag mig inte om ! vad jag vet är att han kan få "Röd zon " hundar att bli normala hundar och det innebär att de slipper bli avlivade på grund av sina ägares osunda förhållande till hundar .är uppvuxen med hundar i min släkt och har haft fem hundar själv och jag vet presic vad han vill tala om för oss som skaffar hund.Många hundägare i dag borde inte ha hund överhuvudtaget om de inte vet hur en hund fungerar .Det har gåt så jäkla långt att vi måste stiffta lagar för att folk ens ha vet att gå ut och rasta sina hundar !I dag har vi en lag som säger att din hund ska rastas fyra gånger om dagen och att en katt ska ha tillsyn två gånger om dagen .Cesar Milan har stenkoll på vad en hund behöver för att bli harmonisk och tillfreds med sig själv och ägarna .Han säger att man fostrar ägarna inte hunden !Lika med som du gör så gör din hund =som du gör så gör dina barn =samma.
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 17-02-2012, 23:26
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Motti @ 17-02-2012, 23:23) *
          Det bryr jag mig inte om ! /.../

          Ok. Så det är fritt fram med såna påhopp som du gör tycker du? Gnäll då inte när du råkar ut för dem i till exempel politikertrådarna.
          Nästa gång du säger något som jag inte håller med om ska jag be dig dra åt pipsvängen. smile.gif

          (Jag gillar Cesar Millan, för det mesta)
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-02-2012, 23:34
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Caesar Millan älskas bara av människor som inte kan ett dyft om hundar. Vad vet du om hur många av hans program folk sett? Han använder sig av metoder och hjälpmedel som gudskelov är förjudna i Sverige och det har inte med några skallerormar att göra. Människor har sett hans program och sen använder dom hans metoder när de skaffar sin första hundvalp och tror att det går att uppfostra dom på hans sätt. Dom fattar inte att det är svåra problemhundar han tar sig an och att problemet till största delen ligger hos ägaren. Det är förödande att köpa hans koncept rakt av. Det gäller att plocka russinen ur kakan om man alls ska använda något av det han gör. Det finns utmärkta hundcoatcher och kurser och böcker i Sverige så varför gå över ån efter vatten. Hans metoder passar helt enkelt inte i vårt land eftersom vi inte har samma problem som folk har i USA. Hundhållningen är helt annorlunda här.

          Man uppfostrar inte en hund genom att sparka (som du kallar kicka) på dom, använda elhalsband, stackel och andra konstiga halsband och trycka ner och hålla fast dom på golvet. Det är förkastligt!


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 17-02-2012, 23:37
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (*Stintan* @ 17-02-2012, 23:34) *
          Caesar Millan älskas bara av människor som inte kan ett dyft om hundar. Vad vet du om hur många av hans program folk sett? Han använder sig av metoder och hjälpmedel som gudskelov är förjudna i Sverige och det har inte med några skallerormar att göra. Människor har sett hans program och sen använder dom hans metoder när de skaffar sin första hundvalp och tror att det går att uppfostra dom på hans sätt. Dom fattar inte att det är svåra problemhundar han tar sig an och att problemet till största delen ligger hos ägaren. Det är förödande att köpa hans koncept rakt av. Det gäller att plocka russinen ur kakan om man alls ska använda något av det han gör. Det finns utmärkta hundcoatcher och kurser och böcker i Sverige så varför gå över ån efter vatten. Hans metoder passar helt enkelt inte i vårt land eftersom vi inte har samma problem som folk har i USA. Hundhållningen är helt annorlunda här.

          Man uppfostrar inte en hund genom att sparka (som du kallar kicka) på dom, använda elhalsband, stackel och andra konstiga halsband och trycka ner och hålla fast dom på golvet. Det är förkastligt!

          Håller med dig, fast jag gillar Cesar.
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 17-02-2012, 23:38
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          För böveln Stintan se programen innan du utalar dig .En liten fråga bara ?dricker du ättika varje morgon.

           
          Citera
          herkules
          Inlägg 17-02-2012, 23:39
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          CITAT (Motti @ 17-02-2012, 22:59) *
          Någon skrev i en tråd här att Cesar Millan sparkar hundar och ger dom elchockers ! för böveln ta er till verligheten och se programen !Elhalsband annvände han för att hundar i Texas skulle slippa bli Skallerormsbitna det dör massor av hundar i Texas av Skallerormsbet .Cecar sparkar inte hundar de får en puff för att komma ur sina fobier en jäkla skillnad på sparka och en kick .Blir så jäkla arg på såna innlägg av personer som set ETT program och drar sina slutsatser för de vägra inse att de är dåliga hundägare .Kunde inte låta det här bara gå förbi mig . Cesar Milan 0Millan han kan hundar och vet hur du ska bli en bra hundägare ,dom som påstår något annat kan dra åt pipsvängen för de kommer ändå aldrig att fatta .

          CM är en av de största idioter som finns.


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-02-2012, 23:40
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Motti @ 17-02-2012, 23:23) *
          Det bryr jag mig inte om ! vad jag vet är att han kan få "Röd zon " hundar att bli normala hundar och det innebär att de slipper bli avlivade på grund av sina ägares osunda förhållande till hundar .är uppvuxen med hundar i min släkt och har haft fem hundar själv och jag vet presic vad han vill tala om för oss som skaffar hund.Många hundägare i dag borde inte ha hund överhuvudtaget om de inte vet hur en hund fungerar .Det har gåt så jäkla långt att vi måste stiffta lagar för att folk ens ha vet att gå ut och rasta sina hundar !I dag har vi en lag som säger att din hund ska rastas fyra gånger om dagen och att en katt ska ha tillsyn två gånger om dagen .Cesar Milan har stenkoll på vad en hund behöver för att bli harmonisk och tillfreds med sig själv och ägarna .Han säger att man fostrar ägarna inte hunden !Lika med som du gör så gör din hund =som du gör så gör dina barn =samma.


          Synd att du inte förstår att man kan fostra en hund på olika sätt. Och nej en hund är en hund och inte ett barn. En hund kan aldrig göra som du gör.

          Redigerat av *Stintan*: 17-02-2012, 23:48


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          herkules
          Inlägg 17-02-2012, 23:43
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          kolla programmet när han elar hunden så den kryper utefter golvet. inte en skallerorm i sikte, däremot en katt som hunden ska lära sig att ge fan i.
          sen hans hemmagjorda halsband som gör ont, glada hundar där.
          quick fix, inget för RIKTIGA hundägare.


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-02-2012, 23:44
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Motti @ 17-02-2012, 23:38) *
          För böveln Stintan se programen innan du utalar dig .En liten fråga bara ?dricker du ättika varje morgon.


          Nej jag dricker aldrig ättika och mycket sällan vin. Jag har nog sett de flesta av hans program för övrigt och har varit med och diskuterat avsnitten i hundforum.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 17-02-2012, 23:46
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Motti @ 17-02-2012, 23:23) *
          Han säger att man fostrar ägarna inte hunden !Lika med som du gör så gör din hund =som du gör så gör dina barn =samma.

          Det där säger inte han alls! Han säger att en människa måste behandla en hund som en hund. En hund kan aldrig göra som en människa. För att det är en hund och en hund fungerar inte på samma sätt som en människa gör.
          En god hundägare vet detta och får sällan problem med sin hund.
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 17-02-2012, 23:49
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Ock !tydligen har du inte fatta ett dugg som vanligt.Fattar inte hur du fungerar och jag tänker inte ta reda på det heller men i mina öron så är du en elak person som har get dig sjutton på att trycka ner alla som inte tycker som du ,fattar inte att jag ens bryr mig om att svara på dina genom elaka komentarer och jag fattar inte att du inte har blivit avstängd på Forumet .
          men det är väl troligen brist på Moderatorer här.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-02-2012, 23:55
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Motti @ 17-02-2012, 23:49) *
          Ock !tydligen har du inte fatta ett dugg som vanligt.Fattar inte hur du fungerar och jag tänker inte ta reda på det heller men i mina öron så är du en elak person som har get dig sjutton på att trycka ner alla som inte tycker som du ,fattar inte att jag ens bryr mig om att svara på dina genom elaka komentarer och jag fattar inte att du inte har blivit avstängd på Forumet .
          men det är väl troligen brist på Moderatorer här.


          Vad är det du själv håller på med så fort någon inte håller med dig. Se över ditt eget beteende innan du klagar på andra. Jag kan faktiskt inte rå för om du känner dig nertryckt bara för att jag har en annan åsikt än du.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 17-02-2012, 23:58
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Motti @ 17-02-2012, 23:49) *
          Ock !tydligen har du inte fatta ett dugg som vanligt.Fattar inte hur du fungerar och jag tänker inte ta reda på det heller men i mina öron så är du en elak person som har get dig sjutton på att trycka ner alla som inte tycker som du ,fattar inte att jag ens bryr mig om att svara på dina genom elaka komentarer och jag fattar inte att du inte har blivit avstängd på Forumet .
          men det är väl troligen brist på Moderatorer här.

          Vem menar du?
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 18-02-2012, 00:02
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Tycker du är en skitstövel och det står jag för !du har trakaserat mig i ett par år nu vad jag än tycker eller skriver så ger du dig på mig oavset om det är förnuftigt eller ejatt ha ett sådant agg emot någon man inte känner.Du måste ha det jäkligt på något vis men ge dig inte på mig för det har du inget för .Punkt slut !skaffa dig ett liv utanför Odla.Och sluta hoppa på mig iderligen för nu är jag trött på dig och dit dravel .

          Redigerat av Motti: 18-02-2012, 00:03
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 18-02-2012, 00:03
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Motti @ 18-02-2012, 00:02) *
          Tycker du är en skitstövel och det står jag för !du har trakaserat mig i ett par år nu vad jag än tycker eller skriver så ger du dig på mig oavset om det är förnuftigt eller ejatt ha ett sådant agg emot någon man inte känner.Du måste ha det jäkligt påp något vis men ge dig inte på mig för det har du inget för .Punkt slut !skaffa dig ett liv utanför Odla.Och sluta hoppa på mig iderligen för nu är jag trött på dig .

          Vem pratar du om?
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 18-02-2012, 00:05
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Till Stintan !
           
          Citera

          21 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 09-05-2024, 07:20
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon