Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tips och råd till nylagd rabatt
          Nina75
          Inlägg 12-07-2018, 22:15
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem sedan:
          25-07-2008
          Medlem nr: 17 782



          Hej
          Vi har precis anlagt en mindre rabatt i en slänt, längd 3m bredd kanske 50-60cm med en lutning på 40 grader eller så.
          Jag har inhandlat två olika Hostor (2st Brim Cup och 2st Aureomarginata), två Iris (White Knight och Blue King), 3st Lungört samt 3 olika sorters prydnadsgräs, 2 av varje. Ett randigt, ett grönt och ett rött gräs.
          Tanken var nog inte så himla genomtänkt för nu för jag inte riktigt ihop det.

          Jag funderar på att sätta gräset mot trappan som gränsar till rabatten. Men de övriga blommorna får jag inte riktigt ihop.
          Funderar på en marktäckare och bara ta Hostorna. Vill gärna ha något som framhäver bladen på Hostan men ändå blommar i någon avvikande färg.
          Har kollat på Sockblomma, då den ska få en trevlig höstfärg. Finns det nån mer fin marktäckare? Vilka färger passar ihop med Hostorna? Kan man ha flera olika marktäckare i olika segment liksom, blir det snyggt?

          Behöver verkligen tips känner jag, för nu har jag suttit och googlat i flera dagar och jag blir bara mer förvirrad...
          Hjälp!
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 20-04-2024, 00:36
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon