Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tävling och vinnare i skiljda trådar
          Mony
          Inlägg 03-05-2013, 22:57
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 357
          Medlem sedan:
          24-06-2009
          Medlem nr: 24 388



          Jag missar ibland om det är en pågående tävling eller den är avslutad. Man blir lite besviken när man kollat igenom allt och sista posten är grattis till vinnare X, Y och Z.

          Jag skulle uppskatta om ni skrev tävlingen i en tråd, när tiden var ute låsa denna och göra en ny tråd med vinnarna och alla grattis-inlägg.


          --------------------
          Besök gärna min blog: mony71.se
           
          Citera
          Peztis
          Inlägg 06-05-2013, 21:04
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem sedan:
          18-01-2009
          Medlem nr: 20 608



          Bra förslag. Eller så kan man ändra i det första inlägger och där skriva att det är avslutat och vilka som vann... Eller nä, ditt var nog bättre!


          --------------------


          * ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
           
          Citera
          Forumvärd
          Inlägg 08-05-2013, 12:04
          Länk hit: #3


          Gäster






          Hej Mony

          Tack för ditt förslag!

          Det är såklart tråkigt att det händer att du missar tävlingar, vi vill ju att så många som möjligt som vill ska kunna delta. Vi kan alltid bli bättre, så alla synpunkter och förslag är välkomna!

          Jag vill gärna förklara lite hur vi tänker kring tävlingarna och uppläggen:

          Hur upplägget är gjort beror lite på själva tävlingen. Ibland har vi tävlingar som är lite kortare rent tidsmässigt, till exempel bara ett par dagar långa där vi vill att man skriver sitt svar i tävlingstråden, till exempel hade vi för någon vecka sedan en tävling där man kunde rösta på sin favoritpelargon ur vårt sortiment hos Odla.nu. Då brukar vi välja att skriva in vinnarna i den tråden, vilket vi även normalt sett meddelar i själva startinlägget för tävlingen att vi kommer att göra.

          Ibland har vi tävlingar som ligger aktuella under en lite längre tidsperiod. Då är det bättre att tråden, när tävlingen avslutas, får ett inlägg från tävlingsansvarig om att tävlingstiden har gått ut och att vinnarna meddelas så snart det är klart vilka de är, och då givetvis i ett nytt inlägg, och så har vi också gjort.

          Det är alltså i mångt och mycket tidsaspekten för tävlingen som avgör huruvida vinnarna skrivs i den aktuella tråden eller om det startas en ny tråd där vinnarna anges.

          Vi har just nu en fototävling aktuell som vi har valt att lägga i Småprat om trädgård, kika gärna i den tråden och delta med ditt foto. Fina priser att vinna!

          Med vänliga hälsningar, och väl mött i forumet!

          Heléne, forumvärd
           
          Citera

          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 16:15
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon