Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Snälla hjälp! Sjuk klematis
          kubasolan
          Inlägg 23-08-2022, 15:16
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          23-08-2022
          Medlem nr: 96 962



          Hallå,

          I april förra året flyttade jag några växter från min gamla till min nya trädgård, inklusive denna klematis. Det enda utrymme jag kunde hitta för den som var mot en vägg, var på min terrass. Så jag tog bort några stenar, grävde ut sanden under dem tills jag såg mörkare jord och fyllde hålet med mer jord innan jag planterade klematisen. Jag lade till lite Viola odorata så att det inte skulle vara supertorr bar jord runt stjälkarna.
          https://spam/ https://spam/
          I min gamla trädgård var klematisen underbar, med massor av löv och blommor. Men nu ser det hemskt ut, hela stjälkar håller på att vissna och det har inte växt så mycket (även om det tidigare på året såg bättre ut och det har fått lite blommor!). Ska jag bara vattna mer? (Eller har vattnat det mer... Vädret har varit varmt och torrt här.) Stjälar V. odorata det tillgängliga vattnet? Eller kan något annat vara fel?

          Tack på förhand!

          Redigerat av kubasolan: 16-09-2022, 11:06
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 23-08-2022, 17:54
          Länk hit: #2


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Stick ner fingret i jorden och känn hur torrt det är på djupet. Men generellt blir ju vattenbehovet högre för växter som står mot en varm vägg och när det är nyplanterat och rötterna inte är etablerade blir det svårt att suga tillräckligt med vatten även om det inte är supertorrt.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 17:10
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon