Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bougainvillea - Tog skott, gjorde jag boirt mig?, Var/hur ska man ta skott?
          Herman76a
          Inlägg 06-09-2023, 14:03
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem sedan:
          26-07-2018
          Medlem nr: 87 935



          Hej!

          I början på sommaren tog jag ett skott av mammas Bougainvillea. Har ingen större kunskap om detta med blommor utan klippte helt sonika av en liten bit som hade 4-5 blad utvecklade.
          Satte denna i medelhavsjord med förhoppning om att den skulle ta sig och växa på sig inför hösten då den ska få flytta ner i garaget tsm med andra för vintersömn.

          Som ni ser så har den växt på sig ordentligt och är ca 50 cm hög nu, men... Jag hade ju förväntat mig att det skulle ha kommit förgreningar nu, har jag helt enkelt gjort fel!? :-/
          När man tar skott ska man då klippa av en gren som redan har förgreningar och inte som jag gjorde en liten gren som bara hade 4-5 blad?

          Denna kommer ju få stå i sitt söderfönster september ut men sen blir det garaget, sannolikheten att den överlever är väl lika med 0 om jag nu gjorde fel!


          Boog

          Redigerat av Herman76a: 06-09-2023, 14:06
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 06:35
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon