Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Slippa trimmer, avgränsa gräs och planteringar
          Gladihågen
          Inlägg 14-04-2019, 14:49
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem sedan:
          14-04-2019
          Medlem nr: 88 938



          Hej!

          Jag skulle vilja avgränsa flera platser, där jag varken vill ha ogräs eller gräs. Ett exempel är runt altanen, där skulle jag vilja ha en yta på 15cm djup där det inte växer något, så robotgräsklipparen kommer åt.

          Runt stora rabatterna har jag stor kansten, där skulle jag också vilja ha en avgränsning längst med så jag slipper att trimma, så kan roboten sköta det.


          Vad är enklast, det finns ju lite olika metoder. tex: 1 sträng med betong, markduk med grus på, bark (Men det förmultnar väl? Tänkte lägga markduk åvanpå gräset men duken lär nog inte hålla länge.

          Tänkte också långa T-profiler av rostfritt stål att slå ner men det kommer blänka lite väl mycket smile.gif

          Vad är den enklaste metoden för att få ett väldigt ogästvänligt klimat för växtlighet?


          Jag tar gärna emot tips. Tack på förhand!
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Mjärden
          Inlägg 19-04-2019, 23:40
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Varför är det å viktigt att klippa gräset överallt, lite "spekegäddor" här och där gör väl inget ?
          På min promenadrunda går jag förbi en "naturträdgård" där innehavaren låter gräset växa fritt och framåt sommaren är det en rik ängsfauna till glädje för bin och humlor. Hade jag villa med trädgård skulle jag anlägga en sådan trägård, nån robotgräsklippare skulle inte komma in i min trädgård, en handgräsklippare skulle vara nog för mig. Men det finns ju en fördel med roboten och det är att grannarna slipper höra motorljudet från gräsklipparna på fredagskvällarna...
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 11:37
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon