Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Mera spam
          Gossen Ruda
          Inlägg 22-02-2019, 13:12
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Det är lite tråkigt med alla dessa bedragare som på alla sätt försöker komma åt pengar. Nu fick jag ett mail om att någon hackat min mailadress så han hade skickat mailet från min adress till min adress. Han påstår att han placerat en trojan på min dator så att han kan se allt jag ser. Han ser även min webcam. Trojanen skulle jag fått när jag kollade en porrvideo. Om jag inte betalar 635USD kommer han att skicka alla uppgifter och videor jag tittat på plus från min webcam till mina kontakter, arbetskamrater, familjemedlemmar mm.

          Skall jag betala? Knappast. Han gör att par misstag med att vara för tydlig. Jag har inte kollat någon porrvideo på nätet på åratal. Jag har ingen webcam. Jag är singel och pensionär. Fö använder jag 2 datorer, en bara för mail och för att jobba med äldre program, och en annan för surf. Hackar någon min surfdator kommer han inte åt min mail. Ett normalt phishing mail alltså. Jag kollade fö med Telias support och mailet var känt där. För kännedom. rolleyes.gif


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-09-2019, 18:05
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Jag plockar upp min gamla tråd igen. Jag har hamnat i ett register för spamutskick så det dräller av spam av olika typer. Alla har samma utseende, det är en bild som laddas ner med diverse länkar. Jag har givetvis inte testat utan rapporterar det som skräppost så ser jag inte skiten och de försvinner helt efter ett par veckor. Erbjudandena gäller hur jag räddar mitt sexliv, hur jag skall banta, HBO, div erbjudanden från COOP och SAS, ryska skönheter mm, men framför allt hur jag skall rik på Bitcoin. Beträffande det senare så faller det på sin egen orimlighet om man tänker efter. Det alltså en omåttligt rik person som sitter och erbjuder andra att också bli rika, eller? Eftersom han vet hur man blir rik på bitcoin så måste ju han vara jätterik eller följer han inte sina egna tips? Om han nu är så rik varför gör han sig besvär med att spamma ner sin omgivning? Han behöver ju inte röra ett finger mer för att försörja sig.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 26-04-2024, 11:31
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon