Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vattenspridare för grönsaksland?, Som inte ger slagregn
          Hasse_h
          Inlägg 07-05-2014, 14:14
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem sedan:
          17-03-2003
          Medlem nr: 933



          Jag har testad några varianter av vattenspridare men tycker att de flesta ger för hårt slagregn över trädgårdslandet. Det blir inte bra när fröna inte ens har grott, eller när de späda plantorna kommer.

          Jag skulle vilja ha en spridare som ger mjukt regn (små droppar) och som når en rektangel om minst 10 meter brett och minst 5 meter långt (tvärtom funkar också). Sedan koppla denna till en bevattningstimer så kan landet få vatten flera ggr om dygnet.

          Så jag undrar vad ni andra använder när ni vattnar era trädgårdsland? Kör ni duschhandtag på slangen, vattenkanna eller spridare?
           
          Citera
          EKLO
          Inlägg 07-05-2014, 15:49
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem sedan:
          10-08-2007
          Medlem nr: 11 952



          Hej,

          Jag har en sådan där "vagga" som strilar mjukt. Finns nog överallt att köpa? Använder också sånt där påkopplingsbart handtag där man kan välja olika form o tryck.

          Men ännu bättre är nog en droppslang, eftersom så mkt av vattnet i spridare går åt lite fel håll, särskilt om det blåser lite.
           
          Citera
          Hasse_h
          Inlägg 07-05-2014, 23:41
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem sedan:
          17-03-2003
          Medlem nr: 933



          Om du menar typ en sådan här:

          så har jag testat ett par stycken men det är dessa jag tycker ger för hårt regn.
          Eller har mina varit för enkla? De går inte ställa nåt tryck på, bara slaglängd åt ena och andra hållet. Men det handlar väl inte bara om tryck, även storleken på utgångshålen påverkar ju vattendropparnas storlek. Om det hade funnits sådana här med betydligt fler och mindre hål så hade det kanske funkat bättre.

          Har även testat nån liknande detta:

          Den hade några lägen med mjukare vattenspridning, men de täckte inte så bra, det blev ojämnt vattnat.

          Droppslang, jovisst, men det blir ju lite dyrare det.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-04-2024, 15:06
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon